וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם על ועדת אסון מירון: "אחרי אסון ערד הליכוד לא הקים ועדה, רק בנט ולפיד שברו את הכללים"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 18:02

"מעולם לא קרה בישראל שממשלה נכנסת הקימה ועדת חקירה לממשלה שיצאה", טען השר לשיתוף פעולה אזורי בזמן הדיון על הצעת אי אמון שהגישה מפלגת העבודה ברקע המלצות הוועדה. לדבריו, "אתם משתמשים בזה כקרדום לחפור בו - זה התפקיד שלכם תמיד. הממשלה אחראית לתקן"

בווידאו: "סערת הוודקה": עימות מביש בין גוטליב לאמסלם/ערוץ הכנסת

השר לשיתוף פעולה אזורי, דוד אמסלם, נאם היום (שני) במליאת הכנסת בזמן הדיון על הצעת אי אמון שהגישה מפלגת העבודה - בעקבות מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון שפורסמו בשבוע שעבר, וביקר את התנהלות ממשלת בנט-לפיד: "זה לא נהוג שממשלה שנכנסת מקימה ועדת חקירה לממשלה שיצאה".

"אסון גדול היה במירון, היה צריך לבדוק אותו עד תום כדי שהדברים יתוקנו. כל מי שהיה מעורב, כולל ראש הממשלה יקבל את הדוח, המטרה היא להפיק את הלקחים", אמר השר, "אבל אני רוצה להזכיר לכם דבר קטן, בשנת 95 היה אסון ארד, הממשלה לאחר מכן או אחת הממשלות של הליכוד לא הקימו ועדות חקירה. זה לא נהוג".

דוד אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
"יש אחריות לממשלה על כל דבר שקורה - האחריות היא לתקן". אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריו, "מעולם לא קרה במדינת ישראל שממשלה נכנסת מקימה ועדת חקירה לממשלה שיצאה ורק אצלכם נשברו כל הכללים כיוון שבסוף אתם משתמשים בזה כקרדום לחפור בו - זה התפקיד שלכם תמיד. יש אחריות לממשלה על כל דבר שקורה, מה השאלה בכלל? האחריות היא לתקן. עכשיו נופל עמוד חשמל באיזה מקום, הממשלה אחראית בוודאי".

עוד הוסיף השר: "כשקורה משהו אצלך במשמרת, זה שאלה של טיימינג ועיתוי. גם אם היה מישהו אחר - זה מה שהיה קורה. החשיבות של הוועדה היא בלתקן, בכל מה שקשור ציבורית - ראש הממשלה בא לציבור פעם ב-4 שנים, במקרה הטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully