וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבן: טראמפ לא ייתן עוד גרוש אחד לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 16:24

אחרי שנפגש עם בעל בריתו בפלורידה, ראש ממשלת הונגריה אמר כי הנשיא לשעבר יפסיק את הסיוע לקייב אם ישוב לבית הלבן - ו"לכן המלחמה תסתיים". "אוקראינה לבדה לא יכולה לשרוד", אמר אורבן, שנותר מקורב לפוטין למרות הפלישה

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

דונלד טראמפ יעצור את הסיוע לאוקראינה אם ישוב לבית הלבן - כך טוען ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שנפגש עם נשיא ארצות הברית לשעבר בפלורידה סוף השבוע האחרון. לדברי אורבן, המנהיג הפרו-רוסי ביותר באיחוד האירופי, הדבר יוביל לסיום המלחמה עם אוקראינה.

"הוא לא ייתן גרוש למלחמה בין אוקראינה לרוסיה ולכן המלחמה תסתיים", אמר אורבן לטלוויזיה ההונגרית אתמול. "ברור שאוקראינה לבדה לא יכולה לעמוד על הרגליים". לדבריו, "אם האמריקנים לא יתנו כסף ונשק, וגם האירופים, אז המלחמה הזאת תיגמר. ואם האמריקנים לא יתנו כסף, האירופים לא יוכלו לממן את המלחמה הזאת בעצמם, ואז המלחמה תסתיים".

אוקראינה מתנגדת לשיחות שלום עם רוסיה ללא נסיגתה מכל השטחים שכבשה, ומזהירה כי כל הפסקת אש תאפשר לקרמלין לבנות מחדש את כוחותיו. היא דחתה בזעם רוח דומה שהביע בדבריו האפיפיור בריאיון שפורסם בסוף השבוע האחרון, שבו קרא לקייב להפגין "אומץ" ולהסכים לשיחות עם מוסקבה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במהלך פגישתם בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 13 במאי 2019. רויטרס
אורבן בפגישה עם טראמפ בבית הלבן, 2019/רויטרס

אורבן מסרב לשלוח נשק לאוקראינה השכנה, ושמר על קשרים כלכליים הדוקים עם מוסקבה מאז פלשו הכוחות הרוסיים לאוקראינה ב-2022. הוא נפגש לאחרונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקטובר בסין, למרות מאמצי האיחוד האירופי לבודד את מוסקבה.

ראש ממשלת הונגריה הוסיף כי זה "עניין אחר" איך המלחמה תסתיים בשיחות שלום אחרי הפסקת אש, ואיך תתבסס אירופה יציבה ובטוחה, אבל קודם צריך להשיג שלום ו"יש לו (לטראמפ) את האמצעים לכך".

בהצהרה מטעם הקמפיין של טראמפ על פגישתו עם אורבן באחוזתו מאר-א-לאגו לא הוזכרה אוקראינה, ונאמר כי השניים דנו בנושאים המשפיעים על שתי המדינות, כולל ביטחון הגבול שלהן.

הקרמלין אמר כי אין לו מה להוסיף בתגובה לדבריו של אורבן. אוקראינה טרם הגיבה.

מנהיגי אירופה חוששים שנשיאות נוספת של טראמפ תחליש את תמיכתה של ארצות הברית הן באוקראינה והן בנאט"ו, כפי שקרה בקדנציה הקודמת שלו. כל זאת אחרי שהברית התרחבה בשנתיים האחרונות לשתי מדינות נוספות - האחרונה שבהן שבדיה, שהצטרפה היום רשמית, ולפניה פינלנד - בשל החשש מהתוקפנות של פוטין.

עוד לפני שובו לבית הלבן, התנגדותו של טראמפ להמשך הסיוע לאוקראינה כבר משפיעה בפועל: תומכיו בבית הנבחרים תוקעים חבילת מימון חדשה בסך 60 מיליארד דולר שגיבש הנשיא ג'ו ביידן, והדבר כבר מורגש בקרב הכוחות האוקראיניים בשטח הסובלים ממחסור גובר בתחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully