וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כמה מנדטים שווה "אחים לנשק"? ואיזו מחאה הכי בוערת בציבור?

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 16:30

ברקע חידוש פעילות המחאה של תנועת המילואמניקים שקמה בשנה שעברה נגד המהפכה המשפטית, סקר פנימי ביקש לבחון את מידת אהדת ותמיכת הציבור. מהממצאים עולה כי מפלגת "אחים לנשק" תזכה לתשעה מנדטים - מתומכי יש עתיד והמחנה הממלכתי - אך לא מביאה כל שינוי בין הגושים

חמ"ל אחים לנשק בגני התערוכה/צילום: פרטי

מהמחאה נגד המהפכה המשפטית ועד החמ"לים המלחמה, תנועת "אחים לנשק" הפכה בשנה האחרונה לאחד הגופים האזרחיים הבולטים בישראל. בשבועות האחרונים, ראשי התנועה החלו לפעול לבחירות מוקדמות בהסכמה, וחידשו את המחאות בגשרים וברחובות בקריאה לגיוס חרדים. אז כמה שווים "אחים לנשק" והאם יש להם סיכוי להתמודד כמפלגה בבחירות הבאות?

מסקר פנימי של מכון מדגם של מנו גבע שבוצע בשבועות האחרונים עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, והיתה מתמודדת בהם מפלגת אחים לנשק - היא היתה זוכה לתשעה מנדטים - על חשבון המחנה הממלכתי ויש עתיד: 4 מהמחנה הממלכתי ו-4 מיש עתיד, שעלולה לרדת למספר חד-ספרתי. יצויין כי מדובר במספר מנדטים זהה למפלגות מילואמניקים אפשריות אחרות, כמו זו של השר לשעבר יועז הנדל, שנסקרה במספר הזדמנויות. עם זאת, מהסקר עולה כי התמודדות של אחים לנשק לא תשפיע כלל על חלוקת המנדטים הבין-גושית, וכי כל התמיכה של התנועה מגיעה מקרב מצביעי האופוזיציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת המנדטים בסקרים האחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר, שבוצע בהזמנת יועץ אסטרטגי שביקש לבחון את מידת האהדה הציבורית לאחים לנשק, בוצע בקרב מדגם מייצג של 500 ישראלים עם טעות דגימה מריבת של 4.4%. שאלה נוספת שנבדקה נוגעת למידת התמיכה בהפגנות השונות המתקיימות היום. מהסקר עולה כי הפגנות הקוראות להקדמת הבחירות לכנסת זוכות ל-44.6% תמיכה בעוד 43.8% מהמדגם הביעו התנגדות; הפגנות בנושא גיוס חרדים זכו ל51.4% תמיכה עם שיעור התנגדות של 30.5%; וההפגנות הקוראית להחזרת החטופים זוכות למירב האהדה הציבורית - 65.6% הביעו תמיכה. כאשר 23.9% מהמדגם מתנגד להן.

אחים לנשק היא תנועת מחאה של מילואמניקים שנוסדה בשנה שעברה כחלק מהמחאה נגד המהפכה המשפטית, שספגה ביקורת קשה מראש הממשלה ותומכיו על כך שעודדה אי התייצבות לצה"ל. לאחר ה-7 באוקטובר, אנשי התנועה הסבו את רכס פעילותם להתנדבות והקמת חמלי סיוע המוניים לחיילים ואזרחים. בחודש שעבר התנועה היתה מעורבת בבחירות לרשויות המקומיות במסגרת תנועת "חוזה חדש" שאיגדה ארגוני מחאה ליברליים להתמודדות במועצות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully