וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: בני משפחות החטופים יוכלו לממש את זכויותיהם של מי שנמצא בשבי החמאס

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 12:25

מדובר בתיקון לחוק נפגע עבירה שגובש על ידי ח"כ קארין אלהרר ביחד עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, מרכז לילך ומטה משפחות החטופים והנעדרים. החוק הונח בשיתוף עם חה"כ אליהו רביבו וקודם בתמיכתו של שר המשפטים לוין

בני משפחות חטופים בדיון ועדת הבריאות של הכנסת/ערוץ הכנסת

היום (שני) בוועדת החוקה יעלה תיקון חקיקה לחוק נפגעי זכות עבירה, שמטרתו לפתור סוגיות משפטיות שקושורת על המשפחות שנפגעו ב-7 באוקטובר. חוק זכויות נפגעי עבירה שחוקק בתחילת שנות ה-2000 הוא היסטורי לכשעצמו, ולראשונה שומר על האזרח הקטן בהליכים שהמדינה מנהלת מול מכולל העבירה.

התיקון לחוק גובש על ידי ח"כ קארין אלהרר ביחד עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, מרכז לילך ומטה משפחות החטופים והנעדרים. החוק הונח בשיתוף עם חה"כ אליהו רביבו וקודם בתמיכתו של שר המשפטים יריב לוין.

ח"כ קארין אלהרר. יואב דודקביץ', אתר רשמי
ח"כ קארין אלהרר/אתר רשמי, יואב דודקביץ'

בגלל הזוועות שחוו רבים משורדי הטבח ושבי החמאס, חלקם לא מסוגלים לממש את הזכויות המשפטיות מכוח החוק במתכונתו הנוכחית. הקשיים יכולים לנבוע ממספר סיבות, אם בגלל המאבק הנפשי שמכביד עליהם, מצבם הרפואי או העובדה שחלקם, באופן בלתי נתפס, נמצאים כבר 157 ימים עדיין בשבי וקולם מושתק.

התיקון לחוק מציע פתרון - בני המשפחה יוכלו לממש את זכויות נפגע או הנפגעת בשמם. משפחות החטופים, השורדים והנרצחים יוכלו להגביל את מסירת הפרטיים האישיים של בן משפחתם, לקבל מידע על ההליך הפלילי, לעיין בכתב האישום, לקבל מידע על שירותי סיוע מהמדינה. מדובר בזכויות הכרחיות להליכים הפליליים שעתידים להימשך שנים על גבי שנים, חלקן הכרחיות באופן מיידי ורלוונטיות לכל היבט של מציאות חייהם החדשה של הנפגעים ומשפחותיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully