וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד ועדת פגסוס: "ביקשה חומרים על תיקים שעדיין מתנהלים - בניגוד לקביעת ביהמ"ש"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 11:46

בהרב-מיארה תוקפת את הוועדה שנועדה לבדוק שימוש של גורמי אכיפה בתוכנות ריגול. היועמ"שית מגיבה לעתירה שהגיש ראש שב"כ לשעבר עם הקמת הוועדה, ומותחת עליה ביקורת קשה. לצד זאת היא קוראת להוציא צו שיקפיא את עבודת הוועדה - בניגוד לעמדת נתניהו ושר המשפטים לוין

העימות בוועדת החוקה בדיון על פרשת פגסוס ו-NSO/מעריב

פרסום ראשון: היועמ"שית גלי בהרב מיארה נגד הקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס - כך עולה מתגובה שהוגשה היום (שני) מטעמה לבג"ץ. בתגובתה, היא חושפת כי הוועדה עוסקת בתיקים שעדיין מתנהלים - וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט.

ראש שב"כ לשעבר נדב ארגמן הגיש עתירה לבג"ץ נגד הקמת הוועדה. הוא דרש להוציא צו שמקפיא את כל פעילות הוועדה שתפקידה לבדוק את השימוש שעושה מערכת אכיפת החוק בתוכנות הרוגלה. בסוף פברואר, בג"ץ קבע כי יש להימנע מבחינה של תיקים פליליים עד לדיון בעתירתו.

"בפניות נכללו בקשות כוללניות לחומרים ומסמכים, הכוללים על פני הדברים גם מידע הנוגע להליכים תלויים ועומדים תוך שגם נראה כי לא ניתן לבודדו באופן סביר, וזאת באופן שדומה כי אינו מתיישב עם החלטת בית המשפט הנכבד", נכתב בתגובתה של מיארה.

בנוסף, היועמ"שית טענה כי על בית המשפט להוציא צו ביניים, כלומר צו שמקפיא את עבודת הוועדה עד לדיון בעתירה, וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים לוין. כזכור - מי שעומד בראש הועדה הוא סגן נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס, משה דרורי, עו"ד ענבל רובינשטיין ושלום בר חנן.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

לתגובתה צירפה היועמ"שית את המכתב של הוועדה, שנשלח אל פרקליט המדינה, ובו היא מבקשת מידע על "תיקים תלויים ועומדים", כפי שכינתה זאת בהרב-מיארה. כפי שנכתב בסעיף 2א במכתב, ביקשה הוועדה לקבל לידיה את: "כלל סיכומי הדיונים, ההתייחסויות וחוות הדעת בפרקליטות המדינה מאז שנת 2003 ועד לימים אלו, שעניינם האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים או חיפושים חשאיים במחשבים".

הועדה ביקשה לקבל לידיה את את "כלל ההתייחסויות שניתנו וסיכומי הדיונים שהתקיימו, ככל שהתקיימו, בהם נדונה האפשרות לעשות שימוש בכלים קיברנטיים לשם השגת ידיעות מודיעיניות ואת דוח בדיקה של השופט בדימוס שלום ברנר, בנושא העברת תוצרי האזנת סתר בתיקו הפלילי של חיים רמון משנת 2007.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אחד ממשרדי NSO בהערבה 22 ביולי 2021. רויטרס
אחד ממשרדי NSO בהערבה 22 ביולי 2021/רויטרס

באוגוסט, הממשלה אישרה את הצעת שר המשפטים יריב לוין להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הרוגלות המוכרת יותר כפרשת פגסוס. לפי ההצעה, הוועדה תקבל סמכויות חקירה ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה". ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח בדיון ולא הצביע.

כבר אז - מסרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה את חוות דעתה לממשלה וכתבה כי ההצעה להסמיך את ועדת הבדיקה לעמוד גם על הליכים פליליים תלויים ועומדים, כמו תיקי נתניהו למשל, מקימה מניעה משפטית. "עיסוק בחומרים הנוגעים להליכים פליליים תלויים ועומדים עומד בסתירה לדין הפלילי ולעצמאותם של ההליכים הפליליים וטומן בחובו חשש מובנה להשפעה פסולה על הליכים אלה אף אם לא בכוונת מכוון ולשיבוש מהלכי המשפט על כל ההשלכות הכרוכות בכך", נכתב בחוות הדעת של היועמ"שית.

  • עוד באותו נושא:
  • פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully