וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהב בנאום ניצחון: "תם עידן הנתק בין חיפה לממשלה"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 10:31

המנצח בסיבוב השני בבחירות בחיפה אמר במסר לנתניהו ולממשלה: "מעכשיו אנחנו עובדים ביחד", אבל גם הבטיח שאם חיפה לא תקבל את המגיע לה "נישן בבתי המשפט". יהב קיבל יותר מ-90% מהקול הערבי בעיר ועל כך אמרו לו בקהל: "אפילו בשאר אל-אסד לא קיבל ככה"

יונה יהב בנאום ניצחון, 11 במרץ 2024/יואב איתיאל

יונה יהב חגג הלילה (שני) את שובו לכס ראש העיר, אחרי היעדרות של חמש שנים. בנאום במכללת תילתן בעיר התחתית אמר יהב לתומכיו: "תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה, מעכשיו אנחנו עובדים ביחד, אאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים. דתיים וחילונים כאחד - עם אחד".

יהב עשה היסטוריה כשזכה ל-62.6% מקולות הבוחרים בחיפה, יותר מאשר כל מתמודד בסיבוב שני ברשויות הגדולות בישראל. דוד עציוני, שהתמודד מולו, זכה ל-37.4% בלבד. אחוזי ההצבעה היו נמוכים: על פי נתוני משרד הפנים, רק 32.9% מבעלי זכות הבחירה בחיפה הצביעו. עובדי עיריית חיפה תועדו חוגגים את ניצחונו של יהב, שחזר כאמור לראשות העירייה אחרי 5 שנים.

לא מחכים לעזיבת ראש העיר קליש: עובדי עיריית חיפה חוגגים את ניצחון יונה יהב/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנאום הניצחון המרגש, מלא האופטימיות, שנשא בעיר התחתית ב-02:00 בלילה, מול מאות מתנדבי מטה הבחירות שהתכנסו שם לברך אותו, הוא הודה, "התגעגעתי. כמה אני אוהב את העיר הזו". הוא הזכיר, "בגיל 12 קמתי בכיתה בלאו בק והודעתי לכולם שאני אהיה ראש העיר ואף אחד לא צחק. ונעשיתי". הוא הוסיף בחיוך גדול שסחף את הנוכחים לצחוק, "מישהי לקחה את זה ממני. לא יכולתי לסבול את זה. אז חזרתי". הוא סיים בברכת "לילה טוב מחיפה היפהפייה" לצלילי, "משנכנס אדר מרבים בשמחה". הנוכחים לא פסקו להמטיר עליו קונפטי של פתקי הצבעה צהובים.

יהב הכריז, "תמה מערכת הבחירות, מעתה כולנו חיפה אחת". אח"כ, במסר לירושלים, הוסיף, "אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל: תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה. מעכשיו אנחנו עובדים ביחד". במקביל הזהיר, "חיפה לא תהיה עוד בעדיפות שניה. חיפה פירסט, חיפה לפני הכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יונה יהב חוגג את נצחונו בחיפה, 11 במרץ 2024. יואב איתיאל
יונה יהב חוגג את נצחונו בחיפה, 11 במרץ 2024/יואב איתיאל

הוא הבטיח שאם חיפה לא תקבל את המגיע לה בטוב, "נישן בבתי משפט, במיוחד בבית המשפט העליון". הוא לא דיבר על החזירים, שאותם הבטיח להחזיר לוואדיות, אבל אמר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: "אני מתכונן לעמוד בכל ההתחייבויות שנתתי במערכת הבחירות". הוא גם הבטיח לעבוד קשה - לנהגו הוותיק, שהיה בקהל, הוא הבטיח לשוב ל-100 אלף קילומטרים בשנה, ולכיוון אשתו פרופ' רבקה, הצהיר בחיוך, "אני הבטחתי לה לא להפריע בבית ואני לא אהיה בבית".

עוד הודיע, "חיפה צריכה להתכונן היטב לכל תרחיש ובכלל זה למלחמה, חיפה תנצח את נסראללה". יהב גם אמר: "עם שובי לתפקידי אני מתכוון לאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים. דתיים וחילונים כאחד - עם אחד. חמש דתות, עיר אחת טובה ושוויונית לכולם, כך היה וכך יהיה ואנחנו ככה נלמד את הילדים שלנו". הוא סיפר על תוכניתו ללמד ערבית מדוברת לתלמידי בתי הספר, החל מכיתה ב' וזכה למחיאות כפים סוערות.

יהב בנאום הניצחון, 11 במרץ 2024. יואב איתיאל
יהב בנאום הניצחון, 11 במרץ 2024/יואב איתיאל

"אני רוצה להודות לראשת העיר היוצאת עינת קליש רותם על תקופת שירותה למען העיר", אמר יהב והוסיף כי אם קליש רותם תסכים, הוא יבוא אליה לחפיפה בתפקיד. "אני שב לתפקיד חיי, להתחיל תיקון גדול למען חיפה ותושביה. אלו יהיו חמש שנים בהם נקבע את מיקומה של חיפה כבירת מטרופולין הצפון וכעיר העתיד של צעירי ישראל".

יהב אמר כי מבין הבוחרים הערבים בעיר קיבל 82%. הערבים שהיו נוכחים באירוע בהם ראש סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה, תיקנו אותו שהמספר עלה בינתיים ל-92%. צעקו לו מהקהל בצחוק "אפילו בשאר אל-אסד לא קיבל ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully