וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות האמת המתעדכנות: הסיבוב השני של הבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 8:44

דוד עציוני הכיר בנצחונו של יונה יהב, שקיים מסיבת עיתונאים לילית. בבית שמש חגג מועמד דגל התורה שמואל גרינברג את נצחונו עם השרים פרוש, ביטון ומלכיאלי. מתן דיל ניצח את זוהר בלום ברחובות. אורן חזן הפסיד באריאל

אין הכרעה- בית שמש הולכת לסיבוב שני בבחירות/רוני כנפו

הסיבוב השני של הבחירות ברשויות המקומיות הסתיים אמש (ראשון). בחיפה ניצח יונה יהב, שעשה היסטוריה כאשר בגיל 80 הוא שב לעירייה, אחרי שזכה ל-62.6% מקולות הבוחרים, יותר מאשר כל מתמודד בסיבוב שני ברשויות הגדולות בישראל. דוד עציוני שהתמודד מולו זכה ל-37.4% בלבד.

יהב אמר בנאום הניצחון: "תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה, מעכשיו אנחנו עובדים ביחד. אאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים. דתיים וחילונים כאחד - עם אחד". עציוני הכיר בנצחונו של יהב ומסר: "אני מברך מכאן את יונה יהב ומאחל בהצלחה בתפקיד ובאיחוד השורות בעיר חיפה".

באריאל ניצח יאיר שטבון את אורן חזן. במטה שטבון יצאו בחגיגות לפני דקות אחדות לאחר פרסום התוצאות (לא באופן רשמי) על ניצחונו בבחירות. שטבון, בן ה-46, איש חינוך ניהל קמפיין לראשות העיר בעודו בשירות מילואים, דבר שחיזק את התמיכה בו יותר בקרב התושבים.

בקריית גת ניצח כפיר סוויסה את ראש העיר המכהן זה 20 שנה אבירם דהרי. סוויסה, מנכ"ל משרד התרבות והספורט לשעבר תחת השר מיקי זוהר, היה גם דוברו של זוהר ושל גדעון סער. אחרי הזכייה פרסם השר זוהר פוסט שבו הוא בירך את הסוויסה על הניצחון: "במשך 15 שנה, הגענו להישגים רבים בתחומים שונים. את כל הניסיון הזה כפיר מביא לקריית גת. אין לי ספק - התושבים הרוויחו בגדול, והעיר יוצאת לדרך חדשה".

יונה יהב חוגג את נצחונו בחיפה, 11 במרץ 2024. יואב איתיאל
יונה יהב חוגג את נצחונו בחיפה, 11 במרץ 2024/יואב איתיאל

"מלחמת מצווה"

בבית שמש ניצח מועד דגל התורה שמואל גרינברג. במטהו נערכות כעת חגיגות בהשתתפות השר מאיר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר, השר חיים ביטון, השר מיכאל מלכיאלי, סגן השר משה אבוטבול, וחברי מועצת העיר מכלל הסיעות החרדיות.

בחודש האחרון, השיק גרינברג את הסלוגן "מלחמת מצווה" כדי להוציא את המצביעים החרדים מהבתים. מדובר בצעד שעורר את זעמם של הציבור הכללי, שראה במעשה זריקת התעוררות: "יש מלחמה אמיתית, ובשביל גרינברג בחירות זו מלחמת מצווה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שמואל גרינברג, מתמודד על ראשות עיריית בית שמש. מתנאל מלכה, אתר רשמי
לאחר שזכה גם בסיבוב הראשון, גרינברג מקבל את מירב הקולות בבית שמש/אתר רשמי, מתנאל מלכה

ראש העיר היוצאת עליזה בלוך ניסתה גם היא לפתוח בקמפיין גאוועלד, ופרסמה בתפוצה רחבה הודעה המתנגדת לעסקנים החרידים. "נפלו כאן על הראש לגמרי! התושבים לא מעניינים אותם! בית שמש לא תהפוך לבני ברק שסוגרת דילים ל-30 שנה קדימה! כל התושבים צריכים להילחם על העיר!". אולם, גורמים התומכים בה מסרו כי ההחלטה הייתה מאוחרת מדי וחששו שלא תספיק לעורר מספיק זעם בציבור.

גרינברג אמר לאחר בחירתו: "תודה לבורא עולם על הזכות להיות שליח ציבור במעמד הזה של ציבור כל כך גדול וחשוב. שליח של גדולי ישראל ובראשם רבינו הרב לנדו שליטא. תודה ענקית לכם הפעילים המסורים, בלעדיכם לא היינו מנצחים". גרינברג הודה לאריה דרעי ולגולדקנופף לקולות בוז רמים מהקהל.

הוא הוסיף: "אני מבקש לבשר את בשורת האחדות בקרב כלל הציבורים בעיר. ברשותכם - רוצה לפנות מכאן אל כל תושבי בית שמש - אני אהיה ראש העיר של כולם. זה הדבר הנכון. עיר מגוונת עם אוכלוסיות שונות, לכולם מגיע לקבל את כל מה שהם צריכים וכך גם יהיה. מחובתי לשרת את כולם ולהיות שליח נאמן לאלו שהציעו עבורי וגם לאלו שאינם חרדים. נכבד ונשרת את כולם".

מטה שמואל גרינברג בבית שמש נערך לניצחון, 10 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטה שמואל גרינברג בבית שמש נערך לניצחון, 10 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ליכודניק במסווה?

ברחובות ניצח מתן דיל את זוהר בלום והכריז על נצחונו. בלום נתמך על ידי מפלגת יש עתיד ולאחר הסבב הראשון קיבל גם את תמיכתו של המועמד יניב מרקוביץ' שנתמך על ידי המפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו והעבודה.

דיל, לעומת זאת, בחר להתמודד כרשימה עצמאית שאינה נתמכת על ידי שום מפלגה ארצית. אולם, בין התושבים בעיר נערך שיח רועש על השתייכותו הפוליטית של דיל, וזאת מאחר ותושבים רבים המחזיקים בעמדות ליברליות סבורים כי בשל עברו, מדובר למעשה בפעיל ליכוד מובהק שמסתיר. התושבים חושבים שדיל מסתיר את השתייכותו מאחר והוא חושש שזה יחליש אותו פוליטית בבחירות שיתקיימו, וימנע מתושבים שמתנגדים לממשלה הנוכחית ומחזיקים בעמדות ליברליות, להצביע לו.

דיל אמר לאחר הניצחון: "רחובות בחרה בטוב תודה לכם. הניצחון הזה הוא של תושבי רחובות כולם. ממחר, יוצאים למסע חדש לטובת תושבי רחובות והעתיד של כולנו."

מתן דיל, מועמד לראשות העיר רחובות. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, עיבוד תמונה
רשימה עצמאית או פעיל ליכוד? מתן דיל/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

לאחר שנקבע סופית כי יתקיים סיבוב שני לבחירות , התחוללה בעיר דרמה פוליטית של ממש. שני הצדדים ניהלו מגעים מתקדמים ואף חתמו על נוסח ראשוני לקראת הקמת קואליציה עירונית רחבה בראשות מתן דיל, שקיבל את מירב הקולות בסיבוב הראשון. לטענתם הסיבה לכך הייתה רצון להימנע מגרירת העיר לסבב בחירות נוסף. על אף המאמצים, המשא ומתן על ההסכם ביניהם נגמר וקרב הגרסאות באשר להטלת האשמה התחיל.

בסביבתו של דיל ותומכיו נטען שהסיבה לכך היא התערבות והתנגדות מצד דמויות חיצוניות, וביניהן יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שבלום נתמך על ידו. לעומת זאת בסביבתו של בלום ותומכיו טוענים שההסכם טרם נחתם סופית אלא היה תחת משא ומתן, ובסופו של דבר חוסר הסכמה בנוגע לנושאים שונים מהותיים הוביל לפיצוץ השיחות. הסקרים שנעשו מבעוד מועד ניבאו את הניצחון של דיל לראשות העיר, אך בלום האמין שבמידה ויצליח להגדיל את אחוזי ההצבעה בעיר, הוא עוד עשוי להפתיע ולנצח.

קלפיות. ShutterStock
סופרים את הקולות האחרונים. הבחירות ברשויות המקומיות/ShutterStock

ברמלה ניצח ראש העיר המכהן מיכאל וידל, בהפרש לא גדול. לאחר שנספרו כל הקלפיות וידל קיבל 53.15% מהקולות וזאת לעומת יואל לביא שקיבל 46.85%. פער הקולות ביניהם הוא 1580

בנס ציונה ימשיך שמואל בוקסר, ראש העיר המכהן, לקדנציה נוספת. זאת לאחר שהתמודד נגד תומר תדהר וקיבל 57% מהקולות.

באור עקיבא זכה בסיבוב השני ראש העיר לשעבר שמחה יוסיפוב, שקיבל 57.1% מהקולות, לעומת ראש העירייה בפועל אלי אנקונינה שקיבל 42.9% מהקולות. יוסיפוב בן ה-69, שכיהן בתפקיד בין השנים 2003-2013, שב ללשכת ראש העירייה לאחר 11 שנים.

אילן ירימי ניצח בבחירות לראשות מועצת קרית עקרון לאחר שקיבל 72.8% מהקולות ויחליף בתפקיד את צברי חובב.

ביהוד-מונוסון אמנון בעד הדיח את ראשת העיר יעלה מקליס וקיבל 61.4% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully