וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות שוטרים, תרחיש אימים אחד: כך תנסה ישראל לבלום הסלמה ברמדאן

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 5:16

דריכות שיא של מערכת הביטחון בניסיון להתמודד עם השילוב הנפיץ בין המלחמה למועד המוסלמי. עשרות חשודים ומחוללי הסתה הורחקו מנהלית מאזור ירושלים לכל החודש. המוני מתפללים יעלו להר, השיא - בשישי הקרוב. אחד האתגרים: מניעת מפגני הזדהות עם חמאס וטבח 7 באוקטובר

אלפי מתפללים לעיר העתיקה ולתפילת הערב בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

אמש, הכריז המופתי הראשי של ירושלים והרשות הפלסטינית כי היום (שני) הוא יומו הראשון של חודש הרמדאן. לאחר הודעתו, נורו זיקוקים מתותח הרמדאן המוצב בבית הקברות הסמוך להר הבית ומאות צעירים ערבים, תושבי מזרח ירושלים, נהרו להר הבית לתפילת תרוויח. חלקם התפללו מחוץ להר, לטענתם, בשל מגבלות שהטילה המשטרה. חיכוכים קלים התפתחו במקום.

החל מהיום, עליית המתפללים להר תגדל באלפים נוספים. שיא העלייה צפוי להתרחש כבר ביום שישי הקרוב. בין המתפללים יהיו גם ערביי ישראל וערביי הרשות הפלסטינית, שכניסתם של האחרונים הוגבלה לכ-15 אלף בלבד.

שוטרת בעיר העתיקה ירושלים, הערכות לחודש רמדאן. דוברות משטרת ישראל
כוננות מוגברת לאיום גובר. כוחות משטרה בעיר העתיקה בירושלים/דוברות משטרת ישראל

כחלק מההכנות לחודש הקרוב, מבצעת משטרת ירושלים מעצרי שגרה נגד חשודים בהסתה לטרור בהיקף נרחב. בעת האחרונה, הורחקו מנהלית עשרות חשודים, מחוללי הסתה והפרות סדר, מאזור ירושלים למשך חודש הרמדאן. זאת, במטרה למנוע את המראות משנים עברו, בהם מידי ערב בחודש הרמדאן התבצרו מאות פורעים ערבים בהר הבית ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה המוצבים בפאתי ההר.

במשטרה מציינים כי סיימנו את ההכנות המבצעיות לחודש רמדאן. בין היתר, נפרשו מאות שוטרים במזרח ירושלים כחלק מתגבור הנוכחות בשטח ובמעברים, שם צפויים, כאמור, בימי שישי לעבור אלפי פלסטינים בדרכם להר הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עימותים בין המשטרה למתפללים במסגד אל אקצא בהר הבית, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אחת המטרות: לא לתת למראות כאלה לחזור. עימותים בין שוטרים למתפללים בהר הבית, באפריל האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
"איומים יהיו תמיד, לא משנה איך נפעל". הר הבית באפריל האחרון/רויטרס

על ההגבלות שתוכננו בסוגיות העולים להר ולבסוף נדחו באופן כמעט גורף על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לפני ימים אחדים קצין בכיר במשטרת ירושלים, סגן ניצב אייל העברי כי השנה, "בניגוד לעמדתנו, תתאפשר כניסה חופשית להר הבית במהלך הרמדאן", יחד עם זאת הדגיש, כי "איומים תמיד יהיו, זה לא משנה כל כך בפעולות שהמשטרה תנקוט. בשנה שעברה הייתה ההתנהגות הכי טובה שיכלה להיות ובכל זאת היו הפרות סדר וזריקות אבנים בהר הבית".

השנה, בעקבות המלחמה, רבים מהפסטיבלים והחגיגות שתוכננו לחודש הרמדאן, שמציין חודש של התקרבות לאל - בוטלו לאלתר. גם הקישוטים והדוכנים שהיוו מקום מפלט והשקעה של עיריית ירושלים בתושבי מזרח העיר ומנעו לא אחת הפרות סדר ואלימות - לא הוקמו השנה, בין היתר בעקבות הצהרה של הווקף ואחרי שיח של ראשי הקהילות במזרח העיר עם גורמים בעירייה על רקע המצב. לפי סנ"צ העברי, שנמוך החגיגות והמייצגים נובע בין היתר " בגלל ההזדהות עם מה שמכונה הטבח בעזה, ולכן השנה יתמקדו האירועים בתפילות ושירי דת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully