וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "חמאס רוצה הסלמה ברמדאן"

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 21:37

תא"ל הגרי בראיון ל"סקיי ניוז" בערבית: "קיווינו לרגיעה בעזה, בלבנון ובאזור במהלך חודש הרמדאן, אבל סינוואר והנהגת חמאס בקטאר מונעים הפסקת אש הומניטרית". על הפעולה ברפיח: "נבצע אותה בזמן שאנחנו נבחר"

דובר צה"ל דניאל הגרי לסקי ניוז בערבית: "נפעל ליציבות ביטחונית ברמדאן וחופש פולחן בהר הבית"/Sky News

דובר צה"ל דניאל הגרי התראיין היום (ראשון) בערוץ "סקיי ניוז בערבית". במהלך הראיון, הדגיש הגרי כי צה"ל פועל בכדי לשמור על חופש הפולחן ברמדאן הקרוב. בנוסף, הדגיש כי אומנם קיימת בעיה בחלוקת הסיוע ההומניטרי, אך רוב האשמה מונחת בידי חמאס: " הם גונבים את המזון מאזרחי עזה. פחדנים, מתחבאים בין האזרחים".

"התקווה הייתה שחודש רמדאן יהיה חודש של שלום ורגיעה בעזה, בלבנון ובכל האזור" מסר הגרי בראיון לערוץ החדשות הערבי הממוקם באבו דאבי, "אבל מי שמונע את זה הוא סנוואר ומנהיגי חמאס שיושבים בקטר. הם מונעים זאת ומסלימים את המצב. הם מונעים את הפסקת האש ההומניטרית שיכלה להביא ליציבות באזור".

דובר צה"ל, דניאל הגרי. אבשלום ששוני, פלאש 90
"חמאס מונעים הפסקת אש ומסלימים את המצב". תא"ל הגרי/פלאש 90, אבשלום ששוני

הגרי הדגיש בראיון כי צה"ל יפעל כדי להבטיח יציבות ביטחונית בחודש רמאדן, כמו גם להבטיח חופש פולחן בהר הבית. בנושא פעולה צבאית ברפיח, מסר הגרי כי "אנו פועלים כדי לפרק את היכולות הצבאיות של חמאס. הפעולה ברפיח היא חשובה, ואנו נבצע אותה בזמן שאנחנו נבחר. יש לנו תוכניות ונפעל בזמן המתאים ולפי האינטרס שלנו".

בנושא הסיוע ההומניטרי לעזה, מסר דובר צה"ל כי "איחוד האמירויות עושים מאמצים גדולים עם מצרים וארצות הברית כדי לסייע למי שזקוק לסיוע הזה". עוד הדגיש הדובר כי צה"ל מתאם את כל הסיוע לצפון הרצועה, וכי ההנחתות מתבצעות גם הן ביתאום צה"לי. "יש בעיה בחלוקת הסיוע, פועלים עם הקהילה הבינלאומית כדי למצוא פתרון לאופן הפצת הסיוע", הודה הגרי בפני המראיינת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סיוע הומניטרי מוצנח בעזה, 1 במרץ 2024. רויטרס
"יש בעיה בחלוקת הסיוע, פועלים עם הקהילה הבינלאומית". סיוע הומניטרי מוצנח לעזה/רויטרס

עוד הוסיף הגרי ומסר כי חמאס הם האשם המרכזי בכך שהסיוע ההומניטרי הנחוץ לא מגיע לאזרחי עזה. "מנהיגי חמאס גונבים את המזון מאזרחי עזה. בחמאס גונבים חלק מהסיוע", הוא הסביר, "הם פחדנים ומתחבאים בין האזרחים. הם לובשים בגדים אזרחיים, מחביאים את הנשק בבתים ומשתמשים במנהרות. מנהיגי חמאס בקטר ובעזה מונעים את הפסקת האש ברמדאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully