וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשביל זה נבחרתם?": יממה אחרי התבטאות הרב הראשי - סערה בבתי הדין הרבניים

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 21:12

בצל בחירת נציגים לוועדה לבחירת דיינים בידי לשכת עורכי הדין, ארגוני הנשים זועמים על מועמדותו של עו"ד מנחם מושקוביץ, ראש ועדת האתיקה הארצית ששימש יועץ משפטי למפלגת דגל התורה. "לחרדים יש מספיק נציגים בוועדת המינויים, אתם מחזירים את הלשכה שנים רבות לאחור"

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

יממה לאחר סערת דבריו של הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף, מי שמכהן גם בתפקיד דיין בבית הדין הרבני הגדול (המקבילה לבית המשפט העליון במערכת בתי הדין הרבניים), בלשכת עורכי הדין מתחוללת סערה בנושא המועמדים לוודעה לבחירת דיינים. מצד אחד עומד מנחם מושקוביץ, היוועץ המשפטי של מפלגת דגל התורה. מהצג השני, עו"ד ניצן כספי שילוני, שמזוהה עם מאבק למען מסורבות גט ועגונות.

בלשכת עורכי הדין אמורים לפרסם את שמותיהם של המועמדים לוועדה, הנחשבת המקבילה לוועדה לבחירת שופטים ואחראית על בחירת הדיינים בבתי הדין הרבניים. הקרב הגדול כעת הוא על תמיכתו של ראש הלשכה עו"ד עמית בכר, שנבחר לתפקיד ברוב מוץ מול אפי נוה ועל כפיהם של ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית.

בית הדין הרבני האזורי בחיפה. דוברות בתי הדין הרבניים, מערכת וואלה! NEWS
בית הדין הרבני בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בתי הדין הרבניים

אולם, על אף היקשרותו של בכר עם המחאה, מקורות המעורים היטב בנעשה בלשכה מוסרים כי בכר עשוי דווקא לתמוך במועמד מנחם מושקוביץ, שידוע כי העניק ייעוץ משפטי לסיעת דגל התורה החרדית ליטאית. כמו כן, מושקוביץ מוכר כבעל עמדות שמרניות בכל הנוגע למערכת המשפט.

מול מושקוביץ מתמודדת עו"ד ניצן כספי שילוני, ממרכז צדק לנשים, שמזוהה עם שנים של מאבק למען מסורבות גט ועגונות. בתגובה רשמית לפנייתנו מטעם לשכת עו"ד נמסר כי ראש הלשכה טרם החליט במי לתמוך במועמדות לוועדה לבחירת דיינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סיעת 'דגל התורה', אחת משתי הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה' פתחה את קמפיין הבחירות, ו בבני ברק, 24 במרץ 2019
 יו"ר הסיעה ח"כ משה גפני. צילום: שלומי כהן,
סיעת דגל התורה./צילום: שלומי כהן

בסוף השבוע האחרון שלחו ארגוני הנשים והארגונים הפמיניסטים בהם, בין היתר, "קולך" ו"מרכז רקמן לנשים", מכתב לראש הלשכה בו מחו על מועמדותו של מושקוביץ. "לצערנו אחד מהמועמדים המובילים של הלשכה לנציגה בוועדה למינוי דיינים ששימש ואולי אף משמש עדיין כיועץ המשפטי של מפלגת דגל התורה. נציגי הלשכה אמורים לשמש כנציגי ציבור, כלל הציבור", מסרו הארגונים.

"בחירת נציג שהינו איש אמונה של מפלגה והמקושר בצורה כזו או אחרת לאחת המפלגות במגזר החרדי היא בחירה בנציג המצוי בניגוד עניינים מובנה בין תפקידו בוועדה לנאמנותו ללקוח", הוסיפו ארגוני הנשים, "יתרה מכך, הציבור החרדי זוכה לייצוג נרחב בוועדה למינוי דיינים: שני הרבנים הראשיים, שני דיינים בבית הדין הרבני הגדול, השר לשירותי דת, ח"כ מלכיאלי מש"ס, וח"כ אליהו ברוכי מדגל התורה. שישה נציגים, כולם גברים חרדים"

הפגנה למען זכויות נשים מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים. 19 במרץ 2008. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
"לבחור בדיינים המקדמים פתרונות למסורבות גט ועגונות"/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

הארגונים הוסיפו וטענו כי ראוי, לכל הפחות, שבוועדה יהיו שתי נשים, שיהיו מחויבות להגנה על השיוויון המגדרי. "נזכיר שנשים מנועות מלהתמנות לתפקידי שיפוט בבתי הדין הרבניים, ועל כן ראוי שלכל הפחות ייוצגו בוועדה שבוחרת את הדיינים, שמכריעים את גורלן של הנשים בתיקי משפחה".

לבסוף, פנו הארגונים אל לשכת עורכי הדין. "נבחרתם על מנת להביא קול אחר ללשכה, קול שדוגל בערכי שיווין . אך לפי התנהלות הלשכה כעת נראה כי הנכם מעוניינים להחזיר את הלשכה שנים רבות אחורנית - באמצעות מ נוי איש המחויב למפלגות חרדיות שאינן פועלות לקידום שוויון מגדרי ושתפיסותיהן לגבי נשים ומקומן ידועות", מסרו, "לא יכול להיות שנשים שוב ישלמו את המחיר של עסקאות פוליטיות בלשכה. אנחנו קוראות וקוראים לבחור בנציגות מקצועית עם תפיסת עולם התואמת את הערכים שעל יסודם נבחרתם, שיוכלו להוביל לבחירה של דיינים ש פוסקים בהתאם להחלטות בג"ץ וכאלה בעלי אומץ הילכתי המקדמים פתרונות למסורבות גט ועגונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully