וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טוב, אז אני אהיה עציץ": נציב התלונות על השופטים נגד השופט עמית

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 21:53

הנציב אורי שהם קבע כי השתתפות השופט יצחק עמית בישיבה שעסקה בנשיא ביהמ"ש העליון הבא אינה נחשבת ניגוד עניינים. בישיבה לא נערכה הצבעה בנושא. עם זאת, קבע הנציב כי טוב היה עושה השופט עמית לו היה עוזב הדיון

בווידאו: כינוס הועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

"למען מראית פני הצדק מיטיב היה השופט עמית לעשות לו היה יוצא מהישיבה", כך קבע היום (ראשון) נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם. זאת, לאחר ששופט העליון יצחק עמית, שבעצמו היה אמור להיות נשיא בית המשפט, השתתף בדיון לבחירת נשיא העליון.

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית השתתף לאחרונה בישיבת הועדה לבחירת שופטים, שעסקה במינוי נשיא לבית המשפט העליון. הדבר נעשה לאחר שלא נערכה הצבעה בפועל בנושא. כמו כן, עמית היה בעצמו אמור להתמנות לנשיא בית המשפט העליון לפי שיטת הסניוריטי. בתגובה, מסר נציב תלונות הציבור על השופטים כי מדובר בניגוד עניינים.

יצחק עמית. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"מיטיב היה לעשות לו היה יוצא מהישיבה". השופט עמית/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

השופט עמית הגיב לטענות נציב התלונות כנגדו, ומסר כי הישיבה לא דנה במינוי ספציפי, אלא הייתה "דיון בנושא העקרוני של מינוי שופטים חלף שתי השופטות שפרשו, מבלי להיכנס לשמות כאלה ואחרים". עוד הוסיף, כי הוועדה דנה בנושא "הצורך העקרוני שמינוי נשיא קבוע לבית המשפט העליון יעלה לסדר היום".

"בשלב מסויים ציינה השרה סטרוק שליבה יוצא אלי, שכן לא נעים לשבת בחדר כשמדברים עלי באופן אישי", מסר עמית, " או-אז חזרה השופטת ברק-ארז והבהירה כי מסגרת הדיון היא לא מועמדותו של אדם מסויים אלא מדוע לא לשים על סדר היום את שאלת הבחירה". עמית גם הוסיף שגם שר המשפטים פתח את דבריו בהתייחסות אישית אליו. "דומני שבשלב זה ציינתי בהלצה כי אם כך הדבר אשב כ'עציץ'" מסר עמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טקס פרישת שופט בית המשפט העליון, השופט אורי שהם, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
חזר בו וקבע כי לא מדובר בניגוד עניינים. נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם/ראובן קסטרו

לבסוף, לאחר תגובתו של עמית, מסר הנציב שהם כי קיבל את עמדת השופט וקבע כי לא פעל בניגוד עניינים. אולם, הוסיף הנציב וציין כי מדובר היה בדיון מקדמי בנושא. "סבורני כי למען מראית פני הצדק, מיטיב היה השופט לעשות לו היה יוצא מהישיבה לאחר הישמע דבריה של השרה סטרוק ולא היה משתתף בחלק זה של הדיון, וזאת שעה שידוע לכל, כי הוא המועמד המרכזי לשמש בתפקיד נשיא בית המשפט העליון", מסר הנציב.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "אני שמח שהנציב קיבל את עמדתי בצורה ברורה שמוטב היה כי היה שופט יוצא למען מראית פני הצדק. מתברר שמה שמצופה מכל אדם שדנים בעניינו מצופה גם משופט והוא אינו מורם מעם. אני מקווה שכבוד השופט יצחק עמית הבין ששגה יתנצל ולא יחזור על טעות זו לא הוא ולא חבריו. נמשיך לעקוב ולוודא שכולם שווים בפני החוק מהאזרח בשוק ועד המועמד המרכזי לנשיא העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully