וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח שישי בחברה הערבית בתוך כיממה: איש ציבור מוכר נורה למוות בבאקה אל-גרבייה

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 20:30

סעיד קעדאן, בשנות ה-60 לחייו, נורה בעת שישב ברכבו - לא רחוק מזירת הרצח שאירע אמש בעיר. צוות מד"א איתר אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה. הירי בבאקה אל-גרבייה מתווסף לשורת אירועי אלימות שאירעו בתוך כ-24 שעות | יממה מדממת בחברה הערבית

רצח בבאקה אל ג'רביה/תיעוד מבצעי מד"א

סעיד קעדאן, בשנות ה-60 לחייו, נורה למוות הערב (ראשון) בבאקה אל-גרבייה. קעדאן הוא איש ציבור מוכר, והוא נורה בעת שישב ברכבו סמוך לתחנת הכיבוי - לא רחוק מזירת הרצח שאירעה אמש בעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום איתר אותו ללא סימני חיים, עם פציעות ירי בגופו, ונאלץ לקבוע את מותו. במשטרה מסרו כי פתחו בחקירת נסיבות אירוע הירי.

הירי בבאקה אל-גרבייה מתווסף לשורת אירועי אלימות שאירעו ביממה האחרונה בחברה הערבית - וקעדאן הוא הנרצח השישי רק ביממה האחרונה.

בעקבות הרצח, בארגון "יוזמות אברהם" שעוקב אחר הנרצחים בחברה הערבית, מסרו כי "38 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת 2024 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה". לדבריהם, "10 מהקורבנות היו בני פחות מ-30 ושלוש מהקורבנות נשים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 29 קורבנות".

סעיד קעדאן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סעיד קעדאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באירוע אלימות נוסף שאירע כאמור אמש בבאקה אל-גרבייה, נורה למוות רסמי אבו מוך, תושב העיר בן 49. הוא נורה בכביש 61, בכניסה לכפר. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו. שוטרים שהגיעו לזירת הרצח פתחו בחקירת המקרה. על פי החשד, אבו מוך נרצח בנקמה על רצח חאלד אבו ג'ודא, גם הוא תושב הכפר, שאירע לפני חודש באותה הנקודה בדיוק.

דקות לאחר מכן, צעיר נורה למוות, ושני צעירים נוספים נפצעו - בהם אחד במצב קשה, בחילופי אש בירכא. הם קיבלו טיפול רפואי על ידי פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום. כמו כן, במקביל, צעיר כבן 20 נדקר בפינת הרחובות בן עמי וז'בוטינסקי בעכו, ונפצע באורח קשה. לאחר שקיבל טיפול ראשוני על ידי חובשי מד"א שהוזעקו למקום, הוא פונה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, במצב לא יציב. בטמרה - שני צעירים נורו ופונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פטין קזל, נורה למוות הכניסה ליישוב מע'אר, הגליל התחתון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פטין קזל, נורה למוות הכניסה ליישוב מע'אר, הגליל התחתון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אירועי אלימות אירעו גם בדרום הארץ - שני גברים, תושבי הפזורה בשנות ה-30 לחייהם, נורו למוות בתחנת דלק סמוך לערד - בעת שישבו בבית קפה בכניסה לעיר - באירוע נפצע גבר נוסף באורח בינוני. על פי הדיווחים, השלושה נורו מרכב שחלף במקום וביצע ירי לעבר בית הקפה. במשטרה מסרו כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי.

צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותם של שני הגברים בזירת הירי ופינה את הפצוע הנוסף, כשהוא בהכרה מלאה עם פציעות ירי, לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

מוקדם יותר, פטין קזל, תושב מע'אר בן 33, נורה למוות אתמול בשעות הערב סמוך לכניסה ליישוב שבגליל בתחתון. צוות טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק למקום איתר אותו במצב אנוש, עם פציעות ירי בגופו, ותוך ביצוע פעולות החייאה פינה אותו למרכז הרפואי צפון פוריה שבטבריה, שם נקבע מותו. במשטרה מסרו שגם הרקע לאירוע הזה הוא פלילי ופתחו בחקירה.

חובש בכיר במד"א, ישראל כץ ופראמדיקית מד"א נרם זייד, שהגיעו לזירה סיפרו: "הגענו במהירות למקום, ראינו 2 גברים שוכבים מחוסרים הכרה עם פציעות חודרות בגופם, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. פצוע נוסף בזירה טופל בשטח ופונה לבי"ח סורוקה כשמצבו מוגדר בינוני ויציב והוא סובל פציעות בגופו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully