וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-15 מתחילת השנה: כלב אובחן כנגוע בכלבת בצפון הארץ

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 19:16

משרד הבריאות עדכן כי נמצא כלב ביתי, מגזע בורדר קולי, שנגוע בכלבת במושב פרזון שבחבל תענך, וכי מתבצעת חקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים שנחשפו לכלב. "הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים", מסרו במשרד

משרד הבריאות, ירושלים. נתי שוחט, פלאש 90
משרד הבריאות, ירושלים/פלאש 90, נתי שוחט

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי נמצא כלב ביתי, מגזע בורדר קולי, שנגוע בכלבת במושב פרזון שבחבל תענך, וכי מתבצעת חקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים שנחשפו לכלב. זוהי הפעם ה-15 מתחילת השנה שבה מאותר כלב נגוע בכלבת בצפון הארץ.

במשרד מסרו: "אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט - בין התאריכים 25.02.2024 עד 10.03.2024 כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות עפולה, טלפון 04-6099000, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לשקול מתן טיפול מונע".

כלב מוכה כלבת. ShutterStock
כלב מוכה כלבת/ShutterStock

כמו כן, משרד הבריאות הדגיש כי הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. כמו כן, על בעלי חיות מחמד ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.

במשרד המליצו בנוסף למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully