וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הווילה בכרמי יוסף בו נפער הבור בבריכה יואשם בגרימת מוות ברשלנות

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 19:19

על פי כתב האישום, בעל הווילה בנה את הבריכה בה ללא היתר בנייה, וללא שלקח בחשבון את הסיכונים בבנייתה על סוג הקרקע הבעייתי באזור, בו נוצרו מערות מתחתיה. יתר על כן, כששם לב לבעיה במהלך השנים, לא טיפל בה, וזאת על אף המלצת בעל מקצוע. "אבדן נוראי ומוות מיותר"

בווידאו: תיעוד של הבולען שנפער בתוך בריכה פרטית בכרמי יוסף, צעיר נהרג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, ניב אהרונסון וכיבוי אש

נתן מלר, בעל הווילה בו נפער הבולען בבריכה שהביא למותו של כליל קמחי, הואשם היום (ראשון) בגרימת מוות ברשלנות. בנוסף לכך, כתב האישום מייחס לו ולאשתו רחל מלר, שימוש אסור במקרקעין. האסון התרחש לפני כשנה וחצי, כשהשכירו את הווילה ביישוב כרמי יוסף שבבעלותם לצורך מסיבת בריכה, במהלכה נפער בור בעומק כמה מטרים בקרקעית, לתוכו נסחף קמחי, ואדם נוסף שנחבל.

על פי כתב האישום, מלר בנה את הבריכה שבווילה בשנת 1999, וזאת בלי היתרי בנייה, כשהוא פולש לקרקעות סמוכות. בנוסף, הוא לא לקח בחשבון את הסיכונים הכרוכים בבניית בריכה על גבי סוג הקרקע באזור, שבו נוצרו חללים ומערות מתחתיה.

החל משנת 2014 בני הזוג החלו להפעיל עסק של הפקת אירועים ואירוח במקום, שכלל שימוש של אורחים בבריכה. משנת 2019 ועד למועד האירוע ב-2022, התקיימו עשרות אירועים בנחלה עם מאות משתתפים, תוך שהזוג קיבל סכומי כסף של מאות אלפי שקלים. החלוקה בניהם היתה שנתן אחראי על תחזוקת הנחלה והבריכה ורחל אחראית על הקשר מול הלקוחות וגביית התשלום.

בולען נפער בקרקעית בריכה פרטית בבית בשפלה 21 ביולי 2022. אלחנן רוט זק"א, אתר רשמי
בעלי הבריכה הואשמו בגרימת מוות ברשלנות. הבור שנפער במהלך האסון בווילה, יולי 2022/אתר רשמי, אלחנן רוט זק"א

על אף שנתן הבחין כבר ביוני 2020 בכמות מים ניכרת שדולפת מהבריכה החוצה, נתן לא פעל לתקן זאת בצורה מספקת. יתר על כן, כשהביא למקום בעל מקצוע, שאמר לו כי יש לבצע במקום שיפוץ יסודי, החליט לתקן את הבעיה בעצמו, והבעיה התעצמה: אובדן המים לאורך תקופה ארוכה, יצר שינויים בקרקע שגרמו למים לעבור מקרקעית הבריכה לחומר המילוי, עד שנוצר חלל אנכי שהלך וגדל ולבסוף שאב את מי הבריכה אל המערה שמתחתיה, כפי שקרה ביום האסון.

בעת האסון בבריכה, ביולי 2022, הרצפה של הקרקעית התמוטטה תחת לחץ המים אל תוך המערה. נוכח התמוטטות הרצפה, נשאבו מי הבריכה בעוצמה אל תוך הבור וסחפו עימם את כליל קמחי, וגל שפירא ששהו בבריכה באותו הזמן. כתוצאה משאיבת המים, גל נפל מספר מטרים לתוך הבור תוך שהוא נחבל ונשרט משברי הבטון והברזל, אך בשלב מסוים הצליח לנשום אוויר ולזעוק לעזרה. גל צעק לכליל אך לא הצליח לאתר אותו כי החלל היה גדול וחשוך. כתוצאה משאיבת המים כליל נפל אל הבור ונסחף אל תוך חלל המערה לאורכם של כ-8 מטרים. לאחר מאמצי חילוץ ממושכים של יחידות מובחרות הוא חולץ ללא רוח חיים.

כתב האישום מייחס לנתן מלר עבירות של גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות, ולשניהם מיוחסת עבירת שימוש איסור במקרקעין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כליל קמחי, נהרג כשנשאב לבולען במסיבת בריכה בכרמי יוסף. 22 ביולי 2022. באדיבות המשפחה
כליל קמחי/באדיבות המשפחה

"אנחנו חיים את מותו של כליל בתוך סיוט מתמשך מאז אותו יום, שבו במקום לקבל תמונות מלאות בחיוכים ושמחת חיים מיום הגיבוש שאליו יצא וממנו לא שב בני כליל", מסרה אימו של ההרוג, אורית קמחי.

עו"ד גינזבורג, המייצגת את משפחת קמחי בתביעה הנזיקית מסרה: "אין סכום שיכול לפצות את משפחת קמחי על האבדן הנוראי והמוות המיותר, ואין לנו ספק כי הצדק יעשה גם במישור הפלילי כמו באזרחי".

מטעם עו"ד ציון אמיר שמייצג את בני הזוג מלר נמסר: "אנו מביעים צער עמוק על הטרגדיה. ההגנה תלמד את חומר החקירה הרב שנאסף ורק אז נגבש עמדה ביחס לכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully