וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיינים שליליים, ובלוך בסכנת הדחה: הסיבוב השני של הבחירות בבית שמש יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 15:06

גרינברג, שהגיע למקום הראשון בסיבוב הקודם, הצליח לגייס תמיכה מפוליטיקאים חרדים, וזכה לתמיכת ש"ס. ראשת העיר בלוך, שמקווה עדיין לנצח, פתחה בקמפיין גאוועלד, שהגיע מעט מאוחר מדי לדעת תומכיה. שניהם מתמודדים על קולה של הקהילה האמריקנית בעיר, לה אין העדפה ברורה

המוני חרדים מפגינים נגד ראשת עיריית בית שמש עליזה בלוך/צילום: מיטב, החדשות של בית שמש

הבחירות בבית שמש מגיעות לנקודת רתיחה, המועמדים - שמואל גרינברג ועליזה בלוך בקמפיינים נגטיביים וחריפים במיוחד אחד כלפי השני, ומשחקים על קולות הקהילה האמריקנית - ועל האפשרות שמצבעי ש"ס לא ילכו לפי הוראת הרבנים בעקבות ההפסד של משה אבוטבול בסיבוב הראשון.

אחרי שבסיבוב הראשון שמואל גרינברג, נציג "דגל" הגיע למקום הראשון - כעת הוא מגייס תמיכה מפוליטיקאים ארציים ובעלי דעה בעדה החרדית. מהבוקר הגיעו למטה הבחירות: השר מאיר פרוש, יוסי דייטש, מאיר רובינשטיין, צחי ברים ומנהיגי קהילות במטרה לצלוח את הבחירות בפער גדול. גרינברג השיק בשבוע האחרון את הסלוגן "מלחמת מצווה" כדי להוציא את המצביעים החרדים מהבתים, צעד שעורר את זעמם של הציבור הכללי שראה במעשה זריקת התעוררות: "יש מלחמה אמיתית, ובשביל גרינברג בחירות זו מלחמת מצווה".

שמואל גרינברג ועליזה בלוך בקמפיינים נגטיביים וחריפים במיוחד, 10 במרץ 2024. ללא, ינון שלום יתח
המטה של שמואל גרינברג/ינון שלום יתח, ללא
שמואל גרינברג ועליזה בלוך בקמפיינים נגטיביים וחריפים במיוחד, 10 במרץ 2024. ללא, ינון שלום יתח
הקמפיין של גרינברג/ינון שלום יתח, ללא

על אף שש"ס הודיעה כי תתמוך בגרינברג, ואריה דרעי הוציא סרטון אישי שקורא לציבור לתמוך במועמד דגל בתמורה לרוטציה בחמש השנים הבאות - עדיין ישנה תקווה מסוימת במטה של בלוך עם האפשרות שרבים מהמצביעים לא ילכו אחרי התנועה הארצית ויעדיפו לבחור בבלוך.

גם בלוך, שסיכויי הזכייה שלה ירדו משמעותית בעקבות ההודעה של ש"ס מנצלת את הזעם של הציבור הכללי ופרסמה הודעה בתפוצה רחבה: "נפלו כאן על הראש לגמרי! התושבים לא מעניינים אותם! בית שמש לא תהפוך לבני ברק שסוגרת דילים ל-30 שנה קדימה! כל התושבים צריכים להילחם על העיר!". גורמים בעיר שתומכים בבלוך ביקרו את ההחלטה לפתוח בקמפיין גאוועלד בשלב מאוחר כל כך וחששו אם תספיק לעורר מספיק זעם ציבורי שיוציא את הציבור הכללי לקלפיות, שרבים ממנו הם משרתים שחוזרים לצבא ביום ראשון, מה שמסרבל את ההצבעה.

הסכם רוטציה ראשות העיר בית שמש עם סיעת שס, 10 במרץ 2024. ללא, צילום מסך
ש"ס קוראת להצביע לנציג דגל התורה./צילום מסך, ללא
המתקפה של עליזה בלוך, 10 במרץ 2024. ללא, צילום מסך
ביקורת על שקמפיין "הגאוועלד" החל בשלב מאוחר מדי. הודעת בחירות מטעם בלוך/צילום מסך, ללא

השאלה שעומדת בעינה גם בסבב ב' היא הקהילה האמריקנית: אחוזי הצבעה נמוכים בקהילה גדולה יחסית וחסרת מנהיגי ציבור שמובילים אותם, מותירים את המצביע ה"אמריקני" מתנדנד. שני המטות מרכזים מאמץ כלפי האוכלוסייה הזו, בשל ההבנה שהיא תוכל להטות את הכף. למשל גרינברג הביא תמיכה של מנהיגים חרדים אמריקניים (לא מישראל) מ"לשכת המסחר היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully