וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון תושבי הצפון: המדינה מתאהבת במערכה המתמשכת בלבנון ונמנעת מקבלת החלטה

10.3.2024 / 14:30

מלחמת ההתשה שמנהלות ישראל וחיזבאללה ממשיכה להביא לקורבנות משני הצדדים, כששום פתרון מדיני לא נראה לעין. במערכת הביטחון טוענים שרה"מ מושך את הזמן עד לחילופי הממשל בארה"ב, כדי לקבל גיבוי בלחץ על איראן. צה"ל נערך בכל מקרה למלחמה, שלפי הסימנים תפרוץ בקרוב

בווידאו: מפקד פיקוד הצפון: ״אנחנו מחזקים את המוכנות ליציאה למתקפה בלבנון״/צילום: דו"צ

ארגון חיזבאללה אישר אמש (שבת) כי עד כה נהרגו מאש צה"ל 241 פעילי חיזבאללה, ביניהם מפקדים בכירים, לא כולל פעילים פלסטינים וחברי מליציות שיעיות פרו איראניות בפיקוד חיזבאללה. ברקע הביקורת החריפה על דשדוש מדיני של ממשלת ישראל בכל מה שקשור למערכה המוגבלת נגד חיזבאללה, יש מי שטוען בתוך המערכת הביטחונית, כי קבינט המלחמה וצמרת צה"ל התאהבה במערכת ההתשה הישראלית נגד המוצב האיראני הקדמי בדרום לבנון.

בפועל מצליח צה"ל להרוג פעילי חיזבאללה, להרוס תשתיות עליהן עמל הארגון השיעי במשך כעשרים שנה, להרחיק את כוח רדואן מקו הגבול ולשבש את תוכניות הפשיטה עליהן התאמן משנת 2016. הוא גם מטיל תחושת אימה על הזרוע הצבאית בכללותה בכל לבנון על רקע חיסולו של סלאח אל ערורי המיוחס לישראל ואחרים. בנקודות צה"ל אכן גובה מחיר כבד מחיזבאללה.

כוחות צה"ל בתרגול בגבול הצפון. דובר צה"ל
צה"ל נערך למלחמה, שלפי הסימנים, תפרוץ בקרוב. לוחמים בתרגול בגבול הצפון/דובר צה"ל

אך בכירים בתוך המערכת הביטחונית טוענים כי ממשלת ישראל צריכה לנצל את ההישגים הצבאיים לכדי תהליך מדיני, שיביא בסופו לשקט ויציבות בדרום לבנון, גם אם היא זמנית, ולאחר מכן לחזרת עשרות אלפי תושבים לבתיהם.

בפועל, בשלב הזה, התיווך האמריקני והצרפתי לא הצליחו להניב פירות ולהביא לכדי הסכמות של שני הצדדים. צה"ל נערך באם יידרש בדרום לבנון וגולש לעבר מלחמה שלפי הסימנים, אם לא יושג שקט, תפרוץ בקרוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ממתין לחילופי ממשל בארה"ב? נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

גורמים במערכת הביטחון טוענים, כי ייתכן מאוד שראש הממשלה ממתין לחילופי ממשל בארצות הברית כדי לקבל גיבוי ולחץ משמעותי יותר על איראן, שדוחפת את חיזבאללה לעימות עם ישראל. אך בינתיים המחירים הציבוריים והביטחוניים כבדים, ובאים לידי ביטוי בהרג חיילים, אזרחים, פציעות, שיבוש מרקם חיים, פגיעה כלכלית, והרס תשתיות אזרחיות צבאיות וביטחוניות. בין התשתיות הצבאיות שנפגעו עד כה היו בבסיס צה"ל במירון, בפיקוד הצפון, בעוצבת הגליל ומוצבים נוספים לאורך קו המגע. בכלל זה גם הכבדה קיצונית על צה"ל שנדרש להציב כוחות סדיר ומילואים בים, באוויר וביבשה על מנת להיערך להפתעות ותרחישי קיצון ביניהם תמרון עצים בעיתוי שבו צה"ל עדיין מושקע ברצועת עזה ונערך לתמרון עצים בדרום.

בתוך כך, המחיר הכבד שמשלם חיזבאללה גורם לאיראן לשדרג את התקציב לארגון השיעי, לסייע בהברחות של טכנולוגיות, אמצעי לחימה חדשים ותחמושות. כמו כן הוא דואג להעביר חברי מליציות שיעיות מסוריה ואזורים אחרים למרחב לבנון, וזאת כדי לשמש כ"בשר תותחים" בלחימה נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully