וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ חשף חוליית טרור ערבית-ישראלית בסכנין: "בעידוד חמאס, חיזבאללה ואיראן"

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 13:50

החולייה, שמונה 13 חברים, קנתה נשק ביהודה ושומרון ותכננה להוציא לפועל פיגועים בשטח ישראל. חברי החולייה תכננו להתגייס לצה"ל כדי לצבור מיומנויות שימוש בנשק, ותכננו להניח מטען חבלה באוטובוס מלא חיילים. "התנהלות טרור קלאסית"

שב״כ ומשטרה חשפו התארגנות טרור מאזור הצפון שתכננה לבצע פיגועים בישראל/דובר צה"ל

בפעילות משותפת של שב"כ והיחידה המרכזית של מחוז צפון במשטרה, נחשפה חוליית טרור מאזור סחנין שהתכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל. החקירה נפתחה בעקבות מסמכים שנמצאו בפעילות כוחות הביטחון ברצועת עזה. בחקירת המשטרה עלה כי חברי החולייה מחמד חאלד ומחמד יוסף גייסו חברים נוספים מסחנין ורכשו אמצעי לחימה מיהודה ושומרון, בהם ארבעה כלי נשק, תחמושת ואפודים. הנאשמים תכננו להתגייס למשטרת ישראל או לצה"ל כדי לרכוש מיומנויות לחימה ולגנוב אמצעי לחימה מהצבא. כמו כן, תכננו הנאשמים להניח מטען חבלה באוטובוס שמסיע חיילים, לצלם את מפעל רפאל הסמוך, ולשלוח את התמונות לחמאס במטרה שירו בו.

עוד עלה בחקירה כי חשוד נוסף, מחמד חאלד חלאילה, היה בקשר עם חמאס ברצועת עזה. פעיל הטרור שיצר קשר עם חלאילה הציג את עצמו כמשתייך לגדודי עז אלדין אלקסאם והשניים החליטו שהחולייה תהיה משוייכת לחמאס. אותו אדם סיפק לו הנחיות להכנת מטעני חבלה והנחתם, והכווין את חלאילה לגייס פעילים נוספים לטובת פעילות טרור.

ממצאי החקירה לימדו כי נוסף לפעילותם לביצוע פיגועי טרור, חלק מהעצורים יידו בקבוקי תבערה לעבר קיבוץ אשבל הסמוך לסחנין במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021. ראש החוליה, סגנו ו-11 פעילים נוספים נעצרו, רובם תושבי סחנין ובהם אכרם חלאילה, מחמד מוסא אבו צאלח, עלי חלאילה, ומחמד שוהאנה מחמד עיוש. צוהיב ג'לבוש, תושב יהודה ושומרון נעצר גם הוא בחשד לסחר באמל"ח. פרקליטות מחוז חיפה תגיש היום כתב אישום נגד 13 החשודים, יחד עם בקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים.

בלב ירושלים: תיעוד של ניסיון לינץ'. אתר רשמי, מערכת וואלה!
חברי החולייה מחמד חאלד ומחמד יוסף גייסו חברים נוספים מסחנין ורכשו אמצעי לחימה מיהודה ושומרון. מהומות סמוך לירושלים במבצע שומר חומות/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ניצב משנה אייל הררי, מפקד היחידה המרכזית במחוז הצפוני סיפר כי חקירה, זו שנמשכה כ-48 יום, היא רק אחת מבין רבות שנפתחו מאז פרוץ המלחמה."מאז 7 באוקטובר אנחנו חשים בעליית מדרגה באירועים ביטחוניים בקרב תושבי ישראל מהמגזר הערבי", אמר נצ"מ הררי. הוא גם הדגיש כי שיתוף פעולה הדוק בין שב"כ, המשטרה והפרקליטות הביאה לסיכול פעילות הטרור שתכננה החולייה.

"אנחנו עדים לכמות אירועים שרק הולכת וגדלה", הוסיף, "הכל קורה בעידוד חיזבאללה, חמאס, השורשים של זה מגיעים עד ציר ההתנגדות ואיראן". הוא הזכיר כי האישומים היום מצטרפים לאישומים כנגד מורה מעין מאהל שחבר לחיזבאללה וחמאס ואף טס לטורקיה במטרה לבצע פעילות טרור. אישום דומה הוגש נגד תושב שפרעם שזרק בקבוק תבערה לעבר מתחם בתי הזיקוק בחיפה, כמו אלה יש עוד רבים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות כוחות צה"ל ,שב"כ, מג"ב, אוגדת יו"ש, 5 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
"רואים מהתמונה שנוצרת התנהלות טרור קלאסית, כולל ההצטיידות, הפעלה של אחרים, ומידור". פעילות שב"כ/דובר צה"ל

"אלה חבר'ה שהופכים להיות מחבלים לכל דבר ועניין", אמר תוך ששרטט רצף של אירועים, החל מהתפרעויות במהלך "שומר חומות", השלכת בקת"בים לעבר ישובים בגליל ורכישת נשק ואמל"ח. "החבר'ה האלה הקימו חוליות טרור וגייסו חברים נוספים, ותכננו לבצע פיגועים בשטחי מדינת ישראל שיכלו לסכן את אזרחי המדינה, יהודים וערבים כאחד. אין פה בכלל עוררין", אמר.

לדבריו, "רואים מהתמונה שנוצרת התנהלות טרור קלאסית, כולל ההצטיידות, הפעלה של אחרים, ומידור". עוד הוסיף, "מה שמאפיין אותם הוא היעדר עבר פלילי, מה ששומר אותם מתחת לרדאר של כוחות הביטחון במדינת ישראל". הוא גילה כי "המלחמה גרמה להם להתארגנות לחבור לאותם גורמי טרור. הם למדו להכין מטענים, לארגן אנשים, ולתכנן פיגועים שהם רצו להוציא לפועל". הוא ביקש להדגיש כי אותו קומץ אינו מייצג את ערביי ישראל, שרובם המוחלט נאמן למדינה, ותומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה. "רואים שזה קומץ אלים של אנשים שמוסתים על חמאס, חיזבאללה וכל מה שיש מסביב, הם אינם מייצגים את השאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully