וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ספרד: אציע לפרלמנט להכיר במדינה פלסטינית

10.3.2024 / 10:39

סנצ'ס, שזכה לביקורת חריפה בישראל לאורך המלחמה בשל עמדותיו נגד המלחמה בעזה, אמר כי הכרה במדינה פלסטינית היא "הדרך היחידה שבה שתי המדינות, ישראל ופלסטין, יכולות לחיות יחד בשלום". הוא אמר כי עמדתו ביחס למלחמה דומה לתמיכה של ארצו באוקראינה מאז הפלישה הרוסית

בווידאו: דובר צה"ל: חמאס מונע הסכם לשחרור החטופים והפסקת אש הומניטרית/צילום: דו"צ

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, אמר אתמול (שבת) כי הוא יציע שהפרלמנט יכיר במדינה פלסטינית. "אציע להעניק הכרה של ספרד למדינה הפלסטינית", אמר סנצ'ס במהלך כנס של זכויות אדם בבילבאו. "אני עושה זאת מתוך אמונה מוסרית, למען מטרה צודקת ומשום שזו הדרך היחידה שבה שתי המדינות, ישראל ופלסטין, יכולות לחיות יחד בשלום".

סנצ'ס, מנהיג מפלגת השלטון הסוציאליסטי, מצטרף בכך למנהיגים אירופים אחרים וגורמי ממשל שאמרו כי הם ישקלו הכרה במדינה פלסטינית לאור תסכולם מהמבוי הסתום בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, ועמדותיה של הממשלה בירושלים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בחודש שעבר כי הכרה של פריז במדינה פלסטינית היא אינה "טאבו", ושר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר כי בריטניה עשויה להכיר בה לאחר שהמלחמה בין ישראל לחמאס תסיים.

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, 7 במרץ 2024. רויטרס
מצטרף למנהיגים אחרים ביבשת שלא שוללים הכרה במדינה פלסטינית. סנצ'ס/רויטרס

סנצ'ס, שהביקורת שהשמיע כלפי ישראל במהלך המלחמה גרמו להחרפת היחסים בין המדינות, אמר כי עמדתו בנוגע לסכסוך ברצועת עזה דומה מאוד לתמיכת ארצו באוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית לפני יותר משנתיים.

הוא הדגיש כי ספרד דורשת "כיבוד של החוק הבינלאומי מרוסיה ומישראל, הפסקת האלימות, הכרה בשתי מדינות והגעת סיוע הומניטרי לעזה".

דבריו נאמרו בשעה שמשלוחי סיוע היו בדרכם לעזה על רקע המשבר ההומניטרי ברצועה, והקשיים בהכנסתו דרך היבשה. ארצות הברית נערכת להקמת רציף ימי לחופי עזה, שדרכו יועבר סיוע, במקביל להצנחת מזון מהאוויר בשיתוף פעולה עם מדינות ערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully