וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: על אוקראינה להפגין אומץ של "דגל לבן" ולנהל מו"מ עם רוסיה

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 10:06

בריאיון שצפוי להרגיז את קייב, אמר פרנציסקוס כי "משא ומתן היא מילה אמיצה. כשאתה רואה שאתה מובס, צריך שיהיה לך אומץ לנהל משא ומתן". לדבריו, הוא מוכן לתווך בין רוסיה לאוקראינה, שאינה מוכנה לוותר על חלקים משטחה הריבוני

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

האפיפיור פרנציסקוס אמר כי אוקראינה צריכה להפגין אומץ ולנהל משא ומתן על סיום המלחמה עם רוסיה, שנמצאת בשנתה השלישית ללא סיום הנראה באופק.

מנהיג הכנסייה הקתולית, שהואשם לא אחת על ידי קייב כמי שנוקט עמדה פרו-רוסית מדי ביחס לסכסוך, אמר את הדברים בראיון שהוקלט בחודש שעבר לרשת השידור השווייצרית RSI.

המלחמה באוקראינה - כל העדכונים

במהלך הריאיון, הוא נשאל מה עמדתו בנוגע לוויכוח בין אלה שאומרים שאוקראינה צריכה להסכים לוויתורים מכיוון שהיא לא הצליחה להדוף את הכוחות הרוסיים שנמצאים במומנטום בחודשים האחרונים, לבין אלה שאומרים שהדבר ייתן לגיטימציה לתוקפנות של מדינות חזקות. המראיין השתמש במונח "דגל לבן" בשאלה.

"זו פרשנות אחת, שהיא נכונה", אמר פרנציקוס, לפי תמלול מוקדם של הריאיון וקטע וידאו שהועבר לסוכנות הידיעות רויטרס. הריאיון אמור להיות משודר ב-20 במרץ כחלק מתוכנית תרבות חדשה. "אבל אני חושב שהחזק ביותר הוא מי שמסתכל על המצב, חושב על האנשים ויש לו את האומץ של הדגל הלבן, ומנהל משא ומתן", אמר פרנציסקוס, והוסיף כי השיחות צריכות להתקיים בחסות המעצמות הבינלאומיות.

"המילה משא ומתן היא מילה אמיצה. כשאתה רואה שאתה מובס, שהדברים לא הולכים טוב, אתה צריך שיהיה לך את האומץ לנהל משא ומתן".

האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 9 במרץ 2024. רויטרס
בקייב האשימו אותו בעמדה פרו-רוסית במהלך המלחמה. האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

זו כנראה הפעם הראשונה שהאפיפיור בין ה-87 משתמש במונחים כמו "דגל לבן" או "תבוסה" בדיון על המלחמה באוקראינה, אם כי הוא דיבר בעבר על הצורך במשא ומתן. בשנה שעברה, הוא שלח נציג מטעמו לשיחות שלום בקייב, במוסקבה ובוושינגטון, אך אלו הסתיימו ללא תוצאות ממשיות.

"אפשר לחוש בושה", אמר פרנציסקוס על המשא ומתן, "אבל עם כמה הרוגים היא (המלחמה) תסתיים? (צריך) לנהל משא ומתן בזמן, למצוא מדינה שיכולה להיות מתווכת", אמר פרנציסקוס, והזכיר את טורקיה בין המדינות שהציעו.

"אל תתביישו לנהל משא ומתן, לפני שהמצב יחמיר", אמר פרנציסקוס, שמאות פעמים תיאר את "אוקראינה הקדושה המעונה". כשנשאל אם הוא מוכן לתווך, אמר האפיפיור: "אני כאן".

בחלק אחר של הראיון, בהתייחסו למלחמה בין ישראל לחמאס, אמר פרנציסקוס כי "משא ומתן הוא אף פעם לא כניעה".

ביום שישי, הציע נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לארח פסגה בין אוקראינה לרוסיה לאחר פגישה באיסטנבול עם מקבילו האוקראיני וולודימיר זלנסקי. זלנסקי אמר כי למרות שהוא רוצה שלום, הוא לא יוותר על שום טריטוריה משטחה של אוקראינה.

תכנית השלום שגיבש זלנסקי קוראת לנסיגת הכוחות הרוסיים מכל אוקראינה ולהחזרת הגבולות המוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית. הקרמלין שלל כניסה לשיחות שלום בתנאים שהציבה קייב, שנתונה ללחץ גובר לאור הקושי שלה להדוף את הכוחות הרוסיים לאור המחסור בתחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully