וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השלב הבא במלחמה: תמרון ברפיח בתמורת לסיוע הומניטארי מהים?

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 20:52

אושרו גם שיטות הפעולה בחאן יונס ובמחנות במרכז הרצועה. הרמטכ"ל הנחה לרכז מאמץ מודיעיני באתרים נבחרים שהוגדרו לפי סדר עדיפויות. השב"כ משתתף לא רק בתכנון, אלא גם באופן מעשי בתמרון בשטח. האמריקנים מתנגדים למבצע ברפיח גם אם ייכנס מהים סיוע הומניטרי בהיקף רחב

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר אישרו היו את שיטת הפעולות הצבאיות באזור חאן יונס, ברפיח, ובמחנות במרכז הרצועה. הרמטכ"ל הנחה לרכז מאמץ מודיעיני באתרים נבחרים שהוגדרו לפי סדר העדיפויות.

השב"כ משולב לא רק במאמץ התכנון, המודיעין המקדים והמלווה את התמרון והפעולות הצבאיות אלא גם לוחמיו ורכזי השב"כ שותפים מעשית לתמרון בשטח. במערכת לא רצו להתייחס לטענה כי ה"אור ירוק" של הרמטכ"ל לעליית השלב בתכנון לתמרון במחנות המרכז ורפיח ניתן לאחר הסיכום עם האמריקאים לרציף ימי שדרכו יעבור ציר הומניטארי לצפון רצועת עזה. האמריקנים מתנגדים למבצע ברפיח גם אם ייכנס מהים סיוע הומניטרי בכמות גדולה מדי יום.

כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרתו לעיתונות: "במהלך היום הרמטכ"ל וראש השב"כ אישרו תוכניות להמשך המלחמה". לדבריו, חמאס אוגר ציוד ואוכל לאנשיו בזמן שתושבי עזה רעבים, והוא ממשיך להגביר את סבלם. ביחד עם ארצות הברית, אמר הגרי, צה"ל מתאם הקמת מזח ימי זמני: "אנחנו נפיץ את הציוד באמצעות ארגונים בין לאומיים לאוכלוסייה הזקוקה לכך, ובמקביל נמשיך לפרק את חמאס מיכולותיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ארצות הבית הצניחו סיוע הומניטרי אל רצועת עזה. 2 במרץ 2023. U.S. Central Command, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ארצות הבית הצניחו סיוע הומניטרי אל רצועת עזה. 2 במרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, U.S. Central Command

אתמול חיסלו לוחמי צה"ל ברחבי רצועת עזה. בסרטון שפרסם צה"ל היום, נראים תקיפות אוויריות של צה"ל על תשתיות, מבנים צבאיים וחוליות מחבלים האורבות לחיילים. ביממה האחרונה, לוחמי חטיבת ביסל"ח הנלחמים בחאן יונס, חיסלו מעל 20 מחבלים בקרבות פנים אל פנים שנוהלו ובתקיפות חיל האוויר.

בפעילויות של חטיבת גבעתי בשכונת 'חמד', פשטו הכוחות על תשתיות טרור, עצרו מחבלים של ברצועה ואיתרו מטעני נפץ לצד אמצעי לחימה באזור. בנוסף, הכוחות זיהו חוליית מחבלים נעה בקרבת הלוחמים שפעלה באזור, כלי טיס תקף וחיסל את החולייה בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully