וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע בפרו: נעצר איראני שתכנן לרצוח ישראלי

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 20:54

המשטרה אמרה כי מג'יד עזיזי, חבר בכוח קודס, נעצר בבירה לימה יחד עם שני אזרחים מקומיים, ומתנהלים חיפושים אחר חשוד שלישי. הוא היה אמור לפגוע בישראלי בפורום אזורי שייערך במדינה, ונעצר לאחר שהתקבל מידע "רגיש" מגורמי מודיעין זרים

משטרת פרו הודיעה אמש (שישי) כי היא עצרה אזרח איראני, החבר בכוח קודס במשמרות המהפכה, בחשד שתכנן לרצוח אזרח ישראלי במדינה שאמור להשתתף בפורום אזורי שייערך בהמשך השנה.

מפקד המשטרה, גנרל אוסקר אריולה, אמר במסיבת עיתונאים כי מג'יד עזיזי, בן 56, נעצר ביום חמישי בבירה לימה לצד שני אזרחים נוספים. לדבריו, הרשויות סיכלו את המזימה לפגוע באותו אזרח ישראלי, אך הוא לא פירט את זהותו מסיבות ביטחוניות. הוא אמור להיות נוכח בפורום לשיתוף פעולה כלכלי של מדינות אסיה והפסיפיק.

הוא הוסיף כי המשטרה עדיין מחפשת חשוד שלישי, גם הוא אזרח המדינה, שלפי ההערכות היה אחראי על התכנית להתנקש בחייו של הישראלי. אריולה אמר כי עזיזי הגיע ללימה ביום ראשון האחרון, והוא נעצר אחרי שהתקבל מידע "רגיש" לגביו מגורמי מודיעין זרים, שעמם התנהלה החקירה.

מפקד משטרת פרו אמר כי עזיזי נתפס אחרי שהוא משך כסף מכספומט. הוא יישאר במעצר יחד עם שני החשודים למשך 15 ימים לפחות, בחשד לעבירות טרור. הגנרל אמר כי הוא התכוון לחזור לאיראן באותו יום שבו נתפס, וכי הוא נשוי לאזרחית המדינה.

"היינו צריכים לפעול מהר כי היום (האיראני) היה אמור לחזור לאיראן אחרי שהקים תא טרור כדי לחסל אזרח ישראלי", אמר במסיבת העיתונאים.

אזרח איראני שנעצר בלימה בחשד שתכנן להתנקש בחייו של ישראלי בפרו, מרץ 2024. רויטרס
מעצרו של מג'יד עזיזי, חמישי/רויטרס

איראן וישראל לא מסרו תגובות רשמיות למעצר ולסיכול המזימה שלכאורה תוכננה על ידי כוח קודס, האחראי על פעילות החוץ של משמרות המהפכה. זאת הפעם הראשונה שבה פרו מודיעה על מעצר של חבר ביחידה הזו.

איראן מנהלת רשת מודיעינית ברחבי דרום אמריקה, גם בסיוע חיזבאללה, ומתחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר דווח על סיכול פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בברזיל וארגנטינה. לטהראן יש יחסים קרובים עם כמה מדינות ביבשת, בראשן ונצואלה.

בשנות ה-90 התרחשו שני פיגועים קשים בארגנטינה, הראשון נגד שגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992 והשני במבנה הקהילה היהודית בעיר ב-1994. מאות בני אדם נהרגו ונפצעו בשני הפיגועים, שיוחסו על ידי גורמים ישראליים וארגנטינאיים לאיראן ולחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully