וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הוקלט בשיחה עם סנאטור אמריקני: אמרתי לביבי שנקיים "שיחת יישור קו" בנוגע למלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 19:02

ביידן השתמש בביטוי שמשמעותו קיום שיחה קשה וישירה. זאת אחרי הנאום על מצב האומה, שאותת על שינוי מגמה משמעותי בגישתו של ביידן כלפי המלחמה בעזה, שבו דיבר לראשונה על 30 אלף הרוגים בעזה. בכיר ישראלי: נאום ביידן היה יותר טוב מזה של קמלה האריס

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשמע אומר בשיחת מסדרון עם סנאטור אמריקני לאחר נאום "מצב האומה" שלו אמש כי הוא אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו שהם עומדים לקיים שיחת "יישור קו" על המלחמה בעזה, כך לפי סרטון של השיחה.

הנשיא ביידן מגיע לשאת את הנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
הנשיא ביידן מגיע לשאת את הנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024/רויטרס

למה זה חשוב

  • ביידן השתמש במונח "Come to Jesus meeting" - שמשמעותו לקיים שיחה ישירה וקשה על מחלוקת בין שני אנשים. דבריו של הנשיא היו עדות נוספת לתסכול ההולך וגובר שלו ממדיניותו של נתניהו בכל הנוגע למלחמה בעזה וכן לגבי היום שאחרי המלחמה.

מה הם אומרים

  • הסנאטור הדמוקרטי ממוצא יהודי מייקל בנט שמייצג את מדינת קולורדו פנה לביידן לאחר הנאום וסיפר לו על ביקור שערך לאחרונה בישראל ובירדן. "אתה חייב להמשיך ללחוץ עליהם בעניין הסיוע ההומניטארי", אמר בנט לביידן.
  • "אני אמרתי לו - ביבי - ואל תחזור על מה שאני אומר לך עכשיו - אתה ואני הולכים לקיים פגישה שבה נערוך שיחת יישור קו (Come to Jesus meeting)", השיב ביידן.
  • הנשיא שעמד עם הסנאטור בנט ועם שר החוץ טוני בלינקן ושר התחבורה פיט בוטיג'ג' הבין בשלב מסוים שהוא מוקלט ואמר: "אני פה עם מיקרופון פתוח. טוב. זה טוב".
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024/רויטרס

התמונה הגדולה

  • נאום "מצב האומה" של ביידן אותת על שינוי מגמה משמעותי בגישתו של הנשיא האמריקני כלפי המלחמה בעזה ועל אובדן הסבלנות בבית הלבן לגבי ממשלת ישראל.
  • הנשיא דיבר באיפוק ובנימוס אך דבריו יצגו את המסרים החריפים ששמע השר בני גנץ שמע בחדרים הסגורים בבית הלבן כמה ימים קודם לכן.
  • בנאומו דיבר ביידן לראשונה על 30 אלף פלסטינים שנהרגו במהלך המלחמה וטען כי רובם לא היו אנשי חמאס. מדובר באימוץ של הנתונים שפרסם משרד הבריאות של חמאס בעזה.
  • המשבר ההומניטארי ברצועה תפס חלק מרכזי בנאומו של הנשיא האמריקני. ביידן לא הזכיר בנאומו את ראש הממשלה בנימין נתניהו אלא פנה אל "ההנהגה הישראלית" וקרא לה להתייחס ברצינות למשבר ברצועה.
  • "סיוע הומניטארי לא יכול להיות שיקול משני או קלף מיקוח. הגנה על חיי אזרחים חפים מפשע חייבת להיות בראש סדר העדיפויות", אמר הנשיא.
הקונגרס בתחילת הנאום של ג'ו ביידן על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
הקונגרס בתחילת הנאום של ג'ו ביידן על מצב האומה, 8 במרץ 2024/רויטרס

הצד השני

  • בכיר ישראלי טען כי ראש הממשלה נתניהו ויועציו דווקא היו מרוצים יחסית מנאומו של ביידן והדגישו כי הודעתו על הקמת מזח זמני מול חופי עזה היתה מתואמת עם ישראל ומקובלת עליה.
  • "הנאום של ביידן היה הרבה יותר טוב מהנאום של קמלה", אמר בכיר ישראלי תוך שהוא מצביע על נאומה של סגנית הנשיא ביום ראשון האחרון במהלכו מתחה ביקורת חריפה על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully