וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אחרון בהחלט לפני הסבב השני: יונה יהב מוביל על עציוני לראשות חיפה

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 12:42

לאחר שבסבב הראשון הודחה ראשת העיר היוצאת, המאבק נמשך כשהפעם המיקוד הוא בשני המועמדים יונה יהב ודוד עציוני. בשעה שעציוני נהנה מתמיכת החרדים בעיר, שאף קוראים להתפלל להפסד יריבו, יהב מנצל זאת וקורא לליברלים להצביע לו. בבחירות בראשון לא יהיה יום שבתון

יונה יהב, מועמד לראשות העיר חיפה מצביע בבחירות המקומיות, קלפי שכונת דניה, 27 בפברואר 2024/יואב איתיאל

סקר אחרון של הבחירות המקומיות התפרסם היום (שישי) בחיפה לקראת הסיבוב השני והמכריע שלהן. על פי הסקר, שנערך ביום שלישי על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, עבור רדיו חיפה והמקומון האינטרנטי ניוז חיפה קריות, יונה יהב זוכה עם 55.6% מהקולות, דוד עציוני מקבל רק 34.3%, ו-10.1% לא החליטו. לשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש העיר חיפה ענו 50.9% יונה יהב, 30% דוד עציוני, 13.5% אף אחד, ו-5.6% לא יודע. פער של 20% ויותר לטובת יונה יהב בתשובה לשתי השאלות.

לפני הסיבוב הראשון הסקר שערך מנו גבע לרדיו חיפה וניוז חיפה קריות דייק להפליא. הוא ניבא את הסיבוב השני ואת הניצחון בסיבוב הראשון ליונה יהב עם 31.1% (בפועל זכה ל-36.2%), כשאחריו דוד עציוני עם 19.3% (בפועל 21.9%).

יונה יהב ורעייתו רבקה מצביעים בבחירות בחיפה. יואב איתיאל
הסקרים לטובתו. יונה יהב ורעייתו רבקה מצביעים ביום הבחירות/יואב איתיאל

לתוצאות הסיבוב בראשון של הבחירות היו בפועל שתי משמעויות בלבד. ראשת העיר עינת קליש רותם הודחה באופן חסר תקדים לראש עיר מכהן, תוך שלא זכתה אף למושב אחד במליאת מועצת העיר. המשמעות השנייה היא מאבק ראש בראש יהב-עציוני בסיבוב השני. עציוני, שהתהדר בתמיכת החרדים מסיעות אגודת ישראל וש"ס עוד לפני הסיבוב הראשון, קיבל אחריו גם את תמיכת דגל התורה בראשות מיכי אלפר שתמך ביעקב בורובסקי לראשות העיר. עכשיו גם בורובסקי וגם אלפר תומכים בעציוני, וכן טטיאנה ג'ון וחיפה ביתנו, שלוחה של ישראל ביתנו. בשכונות החרדיות נתלו אמש פשקווילים שקראו לתפילת "יום כיפור קטן", התפללו "לישועה במערכה על טהרת העיר", עקב החשש "מעלייתו לראשות העיר של המועמד שחרט על דגלו את רדיפת הדת והאוכלוסיה החרדית והדתית בחיפה", ואשר "רדף את ציבור יראי השם במשך שנים ארוכות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פשקווילים שנתלו בשכונות החרדיות בחיפה וקראו להתפלל לתבוסתו של יונה יהב. יואב איתיאל
פשקווילים שנתלו בשכונות החרדיות בחיפה/יואב איתיאל
דוד עציוני ואשתו שלי מצביעים בבחירות לראשות עיריית חיפה, 27 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
התהדר בתמיכת החרדים. עציוני ואשתו בקלפי בסבב הבחירות הראשון, בשבוע שעבר/אתר רשמי, ללא

אלא שבמטה יונה יהב עטו על המציאה, הפכו את התמיכה החרדית בעציוני לאבן ריחיים על צווארו וקוראים במסרונים "חיפה הטובה והיפה לא תהיה בית שמש". יהב קרא לתמיכת מי שרוצה חיפה ליברלית להצביע עבורו ולא שקט לרגע בין הסבבים.

בניגוד לקונספציה שרווחה טרם הבחירות, כי בסיבוב השני כולם יחברו נגדו, קרה בדיוק ההיפך, אביהו האן וסיעת הירוקים בראשותו היו הראשונים להביע תמיכה ביהב, אחר כך באו שרית גולן וסיעתה שנתמכו על ידי חוזה חדש. יהב-האן-גולן לא החמיצו פוטו אופ בהפגנת האלפים השבועית בצומת כדי לחזק את המיצוב, ולילה קודם, בליל שבת, עשה יהב סיבוב מועדונים מתוקשר עם ניר שובר שהפך תומך נלהב בו, תוך שיהב מפגין בכך את תמיכתו באופי החיים החילוני אותו שוחר הציבור החיפאי. גם צביקה ברבי עם סיעת היחיד שלו הזדרז להביע תמיכה ביהב. אחר כך באו הגמלאים בראשות ישראל סביון. בחשבון פשוט, ליהב יש כבר לפחות 16 מושבים מתוך 31 סביב שולחן מליאת מועצת העיר וזאת עוד טרם אמרו ארבעת הערבים במליאה את דברם.

מסרוני תמיכה ביונה יהב שנשלחו לתושבי חיפה. ללא קרדיט, אתר רשמי
מסרוני תמיכה ביונה יהב שנשלחו לתושבי חיפה/אתר רשמי, ללא קרדיט

"צריך לקרוא את התוצאות בזהירות", מזהיר מנו גבע, "הדינמיקה מאד משמעותית בימים האחרונים". ואכן שום דבר עדיין לא בטוח. השאלה הגדולה היא כמה יצאו ביום ראשון להצביע - הפעם אין מדובר ביום שבתון והקלפיות ייפתחו רק בין 13:00-22:00.

הסקר נערך על ידי מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע. הסקר בוצע באופן משולב: טלפונית ממוקד הסקרים הממוחשב של חברת "מדגם" ובאמצעות הפאנל האינטרנטי iPanel. בסקר השתתפו 509 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של כלל בעלי זכות ההצבעה (+17) בחיפה. טעות הדגימה המרבית בסקר: 4.4%+/- מועד איסוף הנתונים: 4-6/3/2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully