וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שבויים בקונספציה: תצפיתניות התריעו על התקרבות לגדר - וזכו להתעלמות

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 20:59

כאילו לא נלמד דבר מ-7 באוקטובר, הורי תצפיתניות דיווחו כי בנותיהן זיהו אמש פלסטינים שמתנהגים בצורה חשודה סמוך לגדר הגבול עם עזה, ונאלצו להפעיל לחץ כדי שצה"ל יגיב. ההתעלמות של המפקדים מהתרעותיהן מעלה בתצפיתניות את הטראומה של הטבח בו חברותיהן נרצחו ונחטפו

בווידאו: חמ״ל התצפיתניות החדש שהוקם בנחל עוז/דובר צה"ל

חמישה חודשים בלבד אחרי טבח 7 באוקטובר, תצפיתניות שמשרתות בגבול עם עזה שוב צריכות לחשוש לגורלן בגלל תושבי עזה שמתקרבים לגדר הגבול. מדיווח של הורי תצפיתניות עולה כי אתמול (רביעי) כ-15 פלסטינים הגיעו לטווח של פחות מאלף מטר מגדר המערכת והחלו להתנהג בצורה חשודה. התצפיתניות התריעו במהירות למפקדים בשטח על ההתרחשות אך הלוחמים לא קיבלו אישור ירי והפלסטינים החלו להתקדם לעבר הגבול . אחרי לחץ שהופעל מצד החמ"ל, לוחם אחד ביצע ירי לעבר אותם פלסטינים על מנת להבריח אותם.

הורי התצפיתניות טענו כי מדיניות הפתיחה באש שצה"ל נוקט כלפי הפלסטינים שמתקרבים לגדר, מזכירה להן באופן מטריד את אירועי 7 באוקטובר, והן אינן מרגישות בטוחות. בתקופה שלפני פרוץ המלחמה, התצפיתניות שבמוצבים שבגבול עזה התריעו שוב ושוב על פלסטינים שמתנהגים בצורה חשודה אך בצבא לא הקשיבו להן. כעת, התצפיתניות משרתות באותם מוצבים בהם חברותיהן נרצחו ונחטפו, וההתעלמות של המפקדים מהתרעותיהן מעלה בהן את הטראומה של אותו בוקר שבת.

חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
אחרי לחץ שהופעל מצד החמ"ל, לוחם אחד ביצע ירי לעבר הפלסטינים שהתקרבו לגדר. חמ"ל התצפיות של נחל עוז/דובר צה"ל
התצפיתניות שראו את הכל מגיע, גם את מותן שלהן (אילוסטרציה). דובר צה"ל
ההתעלמות של המפקדים מזכירה לתצפיתניות את אירועי 7 באוקטובר. חמ"ל התצפיות של נחל עוז/דובר צה"ל

"מחבלים חוזרים אל מרחב הגבול ואוספים מודיעין. אנחנו מעריכים שהם חוזרים לראות האם נותרו פירים תחת ההריסות", מסר קצין מגזרה לוואלה! "חמאס מנסה להרגיש צה"ל לנוכחות שלו במחקר של מאות מטרים מהגדר. ירי התרעתי באוויר שבא באיחור רב לא משרת את האינטרס של צה"ל לעצב מציאות חדשה בשטח".

חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"ירי התרעתי באוויר שבא באיחור רב לא משרת את האינטרס של צה"ל". חמ"ל התצפיות של נחל עוז/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ערוך לאורך גדר הגבול בעזה עם כוחות רבים, ופועל במגוון דרכיו להגנת המרחב. כוחות צה"ל פועלים על פי ההנחיות שלא לאפשר הגעה לגדר הגבול של אף גורם. הוראות הפתיחה באש הינן סדורות, ומאפשרות לכוחות להסיר כל איום, עם מלוא הכלים לשמירה על חייהם".

"באירוע המתואר, זוהו מספר חשודים בשטח הרצועה נעים לכיוון שטח ישראל. בוצע לעברם ירי הרחקה כדי למנוע מהם להתקרב למרחב הגבול, והם חזרו לעומק הרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully