וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל העוברים באסותא: אותרו ההורים הגנטיים של התינוקת סופיה

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 20:12

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון התיר לפרסם כי אותרו ההורים הגנטיים של התינוקת סופיה. זהותם של ההורים הגנטיים נותרה אסורה בפרסום. עו"ד גלית קרנר המייצגת את ההורים הגנטיים בפרשה: "כולי תקווה שביהמ"ש ישתכנע אחרת בשלב הבא של ההליך"

מחדל ההפריה באסותא 25 באוקטובר 2022/דוברות אסותא

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון התיר היום (חמישי) לפרסם כי אותרו ההורים הגנטיים של התינוקת סופיה. זהותם של ההורים הגנטיים נותרה אסורה בפרסום. עו"ד גלית קרנר המייצגת את ההורים הביולוגיים בפרשה אמרה לוואלה! עם אישור צו הפרסום בפרשת מחדל העוברים של "אסותא ראשון לציון": "למרבה הצער אני לא יכולה לספק פרטים נוספים על ההליך המשפטי השריר וקיים ואני תקווה בשל העניין הציבורי הגדול שיש לזה על כל ציבור מטופלי ה-IVF שביהמ"ש ישתכנע אחרת בשלב הבא של ההליך".

לפני כשנה וחצי התגלה שהעוברים של זוג המטופל בבית החולים אסותא בראשון לציון הוכנסו לרחמה של מטופלת אחרת. בית החולים טען שהוא יודע מי האם הביולוגית, וביקש צו הורות מבית המשפט שנעתר לכך, אך אלו לא היו ההורים. בשל מומים בליבה של התינוקת, האישה ההרה עברה מספר ניתוחים עוד כשהתינוקת היתה עובר ברחמה. לאחר שנולדה, סופיה עברה ניתוחים נוספים ואושפזה במשך חודש שלם בבית החולים שיבא תל השומר.

התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון, אתר רשמי
התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022/אתר רשמי, ניב אהרונסון

הוריה המולידים רשמו את סופיה כבתם ומגדלים אותה באהבה גדולה, אולם זוגות אחרים המטופלים בבית החולים המשיכו להיאבק עליה וביקשו גם הם לערוך בדיקת הורות. הדיון הגיע עד לבית המשפט העליון, שהפך את ההחלטה של שתי הערכאות הנמוכות וקבע כי לא יערכו עוד בדיקות, וסופיה תגדל אצל הוריה המולידים. חודש לאחר ההחלטה, דוח של ועדת הבדיקה של משרד הבריאות מצא זוג אחד שהם בסבירות הגבוה ביותר הוריה הביולוגים של סופיה. לאחר הממצא הזה, בית המשפט הפך את החלטתו והורה לבצע את הבדיקה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
עו"ד גלית קרנר פרשת העוברים באסותא. 26 באוקטובר 2022. אילן ספירא, אתר רשמי
עו"ד גלית קרנר פרשת העוברים באסותא. 26 באוקטובר 2022/אתר רשמי, אילן ספירא

הזוג שביקש את הבדיקה התמהמה בביצועה במשך למעלה משלושה שבועות עד שהשופטת גערה בהם וביקשה מהם לבצע את הבדיקה תוך שלושה ימים. לאחר קבלת התוצאות נודע כי הם ההורים והם ביקשו חזקה על הילדה.

השופטים יאלצו לקחת בחשבון כי כבר קיים עוד מקרה של החלפת עוברים באסותא רמת החייל, בו נמצא כי ילד בת 4 אינו תואם גנטית לאביו. כך שהחלטת השופטים תהיה תקדים משפטי ותשפיע על מקרים זהים.

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully