וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למלחמה ביוקר המחיה? הצעת החוק שתוזיל אלפי שקלים למשפחה בשנה

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 19:34

משרד הבריאות הגיש תזכיר הצעת חוק בנושא הרפורמה במזון ובתמרוקים, שלטענת שר הבריאות מדובר בבשורה למלחמה ביוקר המחיה. "מדובר בחיסכון של 10,000 שקלים בשנה שהרפורמה הזאת תחסוך למשפחה", הצהיר השר בוסו. "עושים צעד גדול - לצד שמירה על בטיחות המוצר שיגיע לישראל"

בווידאו: ראש אגף התזונה במשרד הבריאות: חמאס נתן לחטופים כדורי הרגעה/ערוץ הכנסת

משרד הבריאות הגיש היום (חמישי) תזכיר הצעת חוק בנושא הרפורמה במזון ובתמרוקים, שלטענת שר הבריאות, אוריאל בוסו, מדובר בבשורה של ממש ביחס למלחמה ביוקר המחיה.

"מדובר כאן בחיסכון של 10,000 שקלים בשנה שהרפורמה הזאת תחסוך למשפחה", הצהיר השר בתדרוך מוקדם יותר לכתבים. "היום אנחנו עושים צעד גדול מאוד וזה בהובלת משרד הבריאות, לצד שמירה על בטיחות המוצר והתמרוקים שיגיעו לישראל". לטענת השר אם המוצר מאושר לייבוא באירופה, אזי הוא יהיה בטוח גם כאן בישראל. "בתחום המזון אנחנו מאמצים למעלה מ-20 רגולציות שמקובלות באירופה ובנוסף ל-4 שכבר אומצו".

מנכ"ל המשרד משה בר סימנטוב, אמר כי "הרפורמה במזון ובתמרוקים היא יוזמה של משרד הבריאות, מתוך חלק משורה ארוכה של רפורמות שעושה המשרד בתחומים שונים. אנחנו משנים את כל הגישה לסקטור העסקי לגישה שאומרת שמי שעוסק במזון לוקח אחריות על כך וצריך לנהל סיכונים בהתאם".

אוריאל בוסו. ראובן קסטרו
אוריאל בוסו/ראובן קסטרו

עוד הוסיף המנכ"ל כי מי שלא ניהל את הסיכונים נכון ובעקבות כך הגיע לפגיעה בבריאות הציבור, יוטלו עליו קנסות בארץ. הוא הדגיש כי לצד האכיפה יבוצעו התאמות שכלל המוצרים יהיו בשפה העברית, כדי שהישראלים לטענתו: "לא יצטרכו לשבור שיניים בשפות אחרות", שמירה על המדבקות האדומות המזהירות מפני כמות סוכר נתרן וכו' ימשיכו להיות על המוצרים, ורק לגבי סוגיית האלרגנים זה עדיין לא סגור לגבי הרמה, אבל הם יתאימו גם את זה.

"משרד הבריאות מוותר על הקשר הישיר עם היצרן, ובעקבות כך גם אנחנו יורדים משמעותית בטווח ההתראה, כך שאם יש תקלה באחד המוצרים נדע זאת בשלב מאוחר יותר", הסביר המנכ"ל. "הציבור כן צריך לדעת שמאזן האחריות השתנה ותהיה אחריות גם לעוסק במזון וגם לצרכן. נחייב את היבואן לפעול ולקבל כל מידע מהספק והאחריות הבלעדית על הבטיחות תהיה על היבואן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משה בר סימנטוב. יחצ,
משה בר סימנטוב/יחצ

אז מה השתנה?
לטענת המנכ"ל סימנטוב, לא צריך תיק מוצר, מאפשר לנו להתמודד עם סיכונים במידה ויתממשו לא צריך קשר עם היצרן- אנחנו מוותרים. ויתרנו כדי לבצע הקלות. לדבריו, ברפורמה לוקחים סיכון מסוים על בריאות הציבור שצריך לדעת את זה ולצרוך בתבונה, לצד חובת ניהול סיכונים ושיווק מוצרים שעומדים בדין האירופי. מאפשרים מוצרים לחלל הפה משחות שיניים כן יהיו, מוצרים לנשים הרות מניקות וילדים לא יהיו חלק".

האם אפשר יהיה לייבא מוצרי מזון ותמרוקים מסין?
"אם מיוצר בסין מוצר שמיוצר ומשווק באירופה שעומד בדין האירופי, אפשר להביא את זה גם היום נכנסים מוצרים מסין. אין יותר ייבוא מקביל, ואין יבואן רשמי יותר כל עוד המוצר משווק לאירופה, אפשר להביא אותו לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully