וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: "המלחמה בעזה - חרפה לציביליזציה"

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 13:18

שר החוץ וואנג יי תקף את ארה"ב, שיבח את היחסים הקרובים של בייג'ינג עם מוסקבה וגינה את ישראל: "תזכורת שאי אפשר להתעלם עוד מכיבוש השטחים הפלסטיניים"

הלוחמים איתרו ביממה האחרונה אמצעי לחימה רבים/דובר צה"ל

שר החוץ של סין וואנג יי תקף היום (חמישי) את ארצות הברית, שיבח את השותפות של ארצו עם רוסיה ואמר כי המלחמה בעזה היא "חרפה לציביליזציה".

הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שעסקה במגוון נושאים, והתקיימה בשולי האירוע הפוליטי השנתי הגדול ביותר של המפלגה הקומוניסטית, שנפתח השבוע בבייג'ינג. הכינוס המקביל של הפרלמנט, המהווה חותמת גומי של השלטון, ושל הפוליטביורו מספק הצצה נדירה לאסטרטגיה של המנהיג שי ג'ינפינג לשנה הקרובה.

וואנג תקף את מאמציה של וושינגטון "לדכא את סין", ואמר לכתבים כי "הרצון להטיל את האשמה על תירוץ הגיע לרמה שלא תיאמן".

וואנג חזר על תמיכתה של סין בפלסטינים כשנשאל על הסכסוך המתמשך בעזה, ואמר כי בייג'ינג תומכת בחברות מלאה באו"ם למדינה פלסטינית. "האסון בעזה הזכיר שוב לעולם שאי אפשר עוד להתעלם מהעובדה שהשטחים הפלסטיניים היו כבושים במשך זמן רב", אמר וואנג, שארצו מואשמת בהפרות זכויות אדם קשות נגד מיעוטים אתניים ודתיים בשטחה.

"לא ניתן עוד להתחמק משאיפתו היקרה של העם הפלסטיני להקים מדינה עצמאית, והעוול ההיסטורי שנגרם לעם הפלסטיני אינו יכול להימשך דורות מבלי שיתוקן", הוסיף. הוא כינה את הסכסוך "טרגדיה למין האנושי וחרפה לציוויליזציה".

בייג'ינג קוראת להפסקת אש מידית מאז תחילת המלחמה הנוכחית בין ישראל לחמאס שפרצה עם מתקפת הטרור של 7 באוקטובר. בירושלים הביעו אכזבה מהעמדה שנקטה סין, המנסה בשנים האחרונות להרחיב את השפעתה במזרח התיכון על חשבונה של ארצות הברית.

שר החוץ של סין וואנג יי במסיבת עיתונאים בבייג'ינג, 7 במרץ 2024. רויטרס
מנהיגי האזור הביעו חשש מהאסרטיביות הגוברת של סין. וואנג יי במסיבת עיתונאים בבייג'ינג, היום/רויטרס

הכינוס השנה זוכה לתשומת לב רבה בחיפוש אחר איתותים לגבי ביטחונם של מנהיגי סין במציאות הגיאופוליטית הנוכחית, עם התמשכותה של המתיחות בינה לבין טייוואן והמלחמה של רוסיה באוקראינה שנמצאת בשנתה השלישית.

במקביל, התרחבות השפעתה האזורית של סין מעוררת חיכוכים בכמה חזיתות, ומנהיגי דרום מזרח אסיה ואוסטרליה הזהירו השבוע מפני פעולות סיניות ש"מסכנות את השלום" בים סין הדרומי.

בייג'ינג פועלת באגרסיביות גוברת בים סין הדרומי, שלטענתה נמצא כמעט כולו בריבונותה אף שפסק דין בינלאומי קבע כי עמדתה חסרת בסיס. ביום שלישי ספינות של משמר החופים הסיני הטרידו ספינות פיליפיניות בים סין הדרומי, ובייג'ינג האשימה את מנילה בהיותה "כלי משחק" של וושינגטון.

"אנו מתנגדים בתוקף לכל מעשי ההגמוניה והבריונות, ונשמור בתוקף על הריבונות הלאומית, הביטחון והאינטרסים של הפיתוח" באזור, אמר וואנג. לדבריו, "השיטות לדיכוי סין מתחדשות כל הזמן, ורשימת הסנקציות החד-צדדיות מתארכת כל הזמן".

הדיפלומט הוותיק הזהיר כי אלו המבקשים עצמאות לטייוואן, שבייג'ינג טוענת שהיא טריטוריה שלה, "יחוסלו על ידי ההיסטוריה".

וואנג הגן על יחסיה הקרובים של בייג'ינג עם מוסקבה, ואמר כי "סין ורוסיה קבעו פרדיגמה חדשה ליחסי המעצמות הגדולות, השונה לחלוטין מתקופת המלחמה הקרה הישנה". שר החוץ אמר כי הקשרים הבילטרליים נשענים על "בסיס של אי-הזדהות, אי-עימות ואי-פגיעה בגורמים שלישיים".

מעצמות המערב מתחו ביקורת על בייג'ינג על סירובה לגנות את מוסקבה על פלישתה לאוקראינה בפברואר 2022.

סין טוענת כי היא צד ניטרלי במלחמה באוקראינה, אך השותפות האסטרטגית שלה עם רוסיה הלכה והתהדקה מאז תחילת המלחמה.

וואנג גם אמר היום לכתבים כי הצגת סין על ידי האיחוד האירופי כיריבה "אינה עובדתית או ישימה", על רקע מאמצי הגוש להדוף תחרות מסין בתחומים כמו טכנולוגיה, אנרגיה וכלי רכב חשמליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully