וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: החלטה על יישום לקחי דוח מירון - תוך 30 יום

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 14:02

ראש הממשלה הנחה את מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, להביא לשולחנו הצעת החלטה על יישום מסקנות וועדת החקירה לאסון הר מירון, שפורסם אתמול. הדוח, שהטיל אחריות גם על נתניהו, זכה לתגובה ארסית מהליכוד, שכינתה אותו "התרסה פוליטית" - ועוררה סערה גם בשורות המפלגה

נתניהו בביקור תנחומים בביתו של הלוחם אחמד אבו לטיף שנפל בעזה/עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס להביא תוך 30 ימים הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דוח וועדת החקירה לאסון הר מירון - כך נמסר היום (חמישי) מלשכת רה"מ. גם הנשיא יצחק הרצוג החיש בדרג המדיני ליישם את המלצות הדוח: "כדי להימנע מאסון נוסף שכזה בעתיד חשוב שהמסקנות יילמדו, וחובה עלינו להפיק את הלקחים בדחיפות".

הוועדה הטילה אחריות אישית לאסון על 17 אנשים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה והמפכ"ל יעקב שבתאי. על אף הטלת האחריות על נתניהו, לא ניתנה המלצה אופרטיבית לגביו. על השר אוחנה הומלץ שלא ישמש יותר כשר לביטחון פנים. על המפכ"ל אמרה הוועדה כי אילולא היתה זו תקופת מלחמה, היתה ממליצה להדיחו.

תגובת מפלגת הליכוד, שלא איחרה לבוא, הוסיפה שמן למדורה כשכינתה את המסקנות "התרסה פוליטית" והאשימה את ראש האופוזיציה, יאיר לפיד.

בליכוד, כאמור הגיבו למסקנות הועדה: "אסון מירון הוא אסון טראגי. ליבינו עם משפחות הקורבנות. בפועל הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. הממשלה תבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

אך לא הספקו בכך, והטילו ספק בכנות הוועדה: "עם זאת, צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת "יש עתיד" לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין".

תגובת מפלגת הליכוד, כאמור זכתה לשלל גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית - אך גם מתוך הקואליציה והמפלגה עצמה. ראשונה להגיב הייתה ח"כ טלי גוטליב, שיצאה בפומבי נגד הודעת הליכוד, וכתבה: "אני חברת ליכוד. ואינני מסכימה עם תגובת הליכוד המקוממת למסקנות וועדת מירון. 45 אנשים נהרגו באסון מירון. ברור שיש אחריות לגורמים רבים. ברור שחובה להפיק לקחים".

לדבריה, "מוטב למי שניסח את הודעת הליכוד להסתפק בהבעת צער עמוק, והתחייבות ללימוד המסקנות לעומק. ברור כשמש שרה"מ לא אשם, אך הוא אחראי מעצם היותו ראש ממשלה. מי שאשם הוא בג"ץ שביטל את החלטות הפקעת ההר על ידי הממשלה, ואין סיכוי שבג"ץ ייקח אחריות".

גם ח"כ אלי דלל, ממפלגת הליכוד, תקף: "אם אין משהו טוב / חכם / מנהיגותי להגיד - עדיף לא להגיד כלום!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully