וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה 2024: משרד המשפטים מוביל בכל המדדים לשילוב נשים בשירות המדינה

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 13:32

אחוז הנשים במשרד המשפטים עומד על 69% לעומת 62% בשאר המשרדים. אחוז הנשים הבכירות הוא 58% לעומת 46% בשאר משרדי הממשלה

תיקי האלפים | חידוש חקירתה הנגדית של העדה הדס קליין בתיק 1000, התובעת ליאת בן ארי.

07 בספטמבר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
ליאת בן ארי/פלאש 90, יונתן זינגר

משרד המשפטים הוא המשרד שמוביל בכל המדדים בשילוב נשים בשירות המדינה. כך עולה מנתונים שהמשרד מסר לידינו לרגל יום האישה.

לפי הנתונים, אחוז הנשים במשרד המשפטים עומד על כ-69%, זאת לעומת כ-62% בשאר שירות המדינה. כמו כן, אחוז הנשים הבכירות במשרד עומד על כ-58% לעומת כ-46% בשאר שירות המדינה. במשרד ביקשו לציין כי בתפקיד הבכיר ביותר בנוגע לרשויות התביעה עומדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה ולצידה שתי משנות (אביטל סומפולינסקי וכרמית יוליס).

נתון נוסף שנמסר לידינו על ידי המשרד הוא כי 70% מעובדי ועובדות הפרקליטות - הן נשים
וכי נשים מכהנות ב 68% מתפקידי הניהול בפרקליטות. עוד עולה מהנתונים כי 59% מתפקידי הניהול הבכירים ביותר (משנה לפרקליט המדינה, פרקליט/ת מחוז ומנהלי ומנהלות מחלקה ארצית) מאוישים על ידי נשים, ביניהן ניתן למצוא את ליאת בן ארי, משנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית), אורית קוטב, משנה לפרקליט המדינה (אזרחי), אילנה ירושלמי, פרקליטת מחוז צפון (פלילי), רחל אבישר-אבלס, פרקליטת מחוז מרכז (פלילי), לילך דיין, פרקליטת מחוז מרכז (אזרחי), אשרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז ת"א (פלילי) ואת קרן יוסט, פרקליטת מחוז ירושלים (אזרחי).

יעל קוטיק, המשנה למנכ"ל משרד המשפטים: "אני גאה לעבוד במשרד שעבורו יום האישה הוא לא משהו שמציינים רק יום אחד בשנה, אלא דרך חיים. משרד המשפטים הוא משרד חברתי, וכ-70% מהעובדים בו הן נשים, ומספר כמעט זהה של נשים קיים כשבוחנים את סגל הניהול במשרד. המציאות אותה מכיר כל מי שפוגש את משרד המשפטים ביום-יום, אם כעובד ואם כפונה שנדרש לאחד ממאות השירותים שהמשרד מספק לאלפי אנשים ברחבי הארץ, מוכיחה כי מדובר במשרד מגוון מבחינה תעסוקתית, ולא רק בהקשר המגדרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully