וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים גילו עיקול בהפתעה - ועורכת הדין של מד"א תחויב לשלוח התראה לפני גביית חובות

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 13:31

עו"ד דינה פרנקל, האחראית על גביית החובות בארגון ההצלה הציבורי, הורשעה אתמול בדין משמעתי במחוז ת"א של לשכת עורכי הדין. היא התחייבה לשנות את הדרך בה היא פועלת - ולשלוח מכתבים בדואר רשום, לצד הודעות בטלפון. "ההחלטה תשפיע על כל הגופים הציבוריים בארץ"

מפגש המוקדנית במד"א עם הילדה אותה סייעה לילד - לפני 12 שנה/קרדיט: הדר בן שימול

צברתם חוב למד"א וחטפתם עיקול בלי אזהרה? לא עוד. בית הדין המשמעתי במחוז ת"א של לשכת עורכי הדין הרשיע אתמול (רביעי) את עו"ד דינה פרנקל, האחראית על גביית החובות למד"א - לאחר שמהחייבים מצאו את חשבון הבנק שלהם מעוקל עוד לפני שקיבלו מכתב התראה. פרנקל חתמה על הסדר טיעון עם ועדת האתיקה של הלשכה, המיוצגת על ידי פרקליט הוועדה עו"ד רחמים דיין, בו נקבע כי היא תפעל לשינוי השיטה בה היא גבתה את החובות.

בהחלטת יוסי בן דוד, ראש בית המשמעתי המחוזי, נקבע כי לפני פתיחה בהליך גבייה, יהיה עליה לשלוח מכתב בדואר רשום והודעות טקסט בטלפון לחייבים. עוד התחייבה פרנקל כי משרדה יהיה חייב לענות תוך 48 שעות לפניות של חייבים. זו בשורה חשובה לציבור - שצפויה להשפיע על הדרך בה גופים ציבוריים נוספים מנהלים את גביית החובות מאזרחים.

אמבולנס של מד"א. מד"א
אמבולנס של מד"א/מד"א

ב-2018, ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה לדון בגביית החובות על ידי מד"א. בדיון התברר כי מדרישות חוב מ-2003 בסך של 200 מיליון שקל, במד"א ויתרו על גבייה ב-50% מהתלונות שהגיעו אליהם. בדיון מד"א אמרו: "אין התיישנות על החובות - אם יש בעיות ספציפיות הן ייבחנו". בסוף שנת 2023 הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מד"א בטענה שהוא גובה חובות עבר שלא כדין.

עו"ד ערן גולן, יו"ר ועדת האתיקה במחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, מסר: "בשנת 2022, עם כניסתי לתפקיד, קבענו כי לשימוש לרעה בסמכות שלטונית תינתן עדיפות במסגרת פעילות הוועדה. פקודת המיסים גבייה כוללת בחובה סמכויות דרקוניות ללא ביקורת שיפוטית והפעלתה גם על ידי עורכי דין פרטיים צריכה להיעשות על פי אמות מידה ציבוריות. אנו מקווים שלא יהיה צורך בהעמדות לדין נוספות בסוגיה בה הציבור הרחב מוצא עצמו חסר אונים מול עיקול המוטל על חשבונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully