וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה על הסף את העתירה להעמיד מגנומטרים בשערי הר הבית: "אחריות הרשות המבצעת"

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 10:48

בית המשפט העליון החליט שלא לדון בעתירה, מפני שלטענתו היא נמצאת תחת תחום ההחלטה של הממשלה, ולא בית המשפט. " הסדרי הביטחון בהר הבית הם נושאים המצויים בליבת שיקול הדעת של הרשות המבצעת", מסרו, "אין ראיות כי ההחלטה התקבלה מטעמים לא עניינים"

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את העתירה דרשה לחייב את המשטרה להציב מגנומטרים בכל שערי הכניסה להר הבית. בית המשפט דחה את העתירה בטענה כי מדובר בהחלטה שצריכה להתבצע על ידי הרשות המבצעת, הממשלה, ולא על ידי הרשות השופטת. "המשיבים הם האמונים על ביטחון הציבור ועל שמירת הסדר הציבורי בהר הבית", מסר בג"ץ.

עם דחיית העתירה, מסר בית המשפט העליון לממשלה כי "הלכה מושרשת היא כי בית משפט זה אינו מחליף את שיקול דעתו בשיקול דעתה של הרשות המוסמכת, והוא יתערב בהחלטתה רק ככל שנפל בה פגם מהותי היורד לשורש העניין".

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
בג"ץ דחה עתירה לציב מגנומטרים בהר הבית/רויטרס

השופטים הסבירו כי העתירה עוסקת בנושאי הסדרי הביטחון בהר הבית, נושא הנמצא תחת אחריות הממשלה. "המשיבים הם האמונים על ביטחון הציבור ועל שמירת הסדר הציבורי בהר הבית. הסדרי הביטחון בהר הבית הם נושאים המצויים בליבת שיקול הדעת של הרשות המבצעת והם תוצר של איזונים עדינים בין שיקולים הנוגעים לדת, מדיניות חוץ, שיקולי ביטחון וסדר ציבורי", מסרו השופטים.

השופטת רות רונן, שכתבה את פסק הדין, מסרה כי "העותרת לא העמידה תשתית ראייתית, אף לא ראשונית, לכך שההחלטה היכן יוצבו המגנומטרים התקבלה מטעמים לא עניינים, מתוך שיקולים זרים או שנפל בה פגם מהותי אחר היורד לשורש העניין". על כן, מסרה השופטת רונן, אין סיבה עבור בית המשפט העליון לבתערב בשיקול הדעת של ההחלטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הר הבית. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
"המשיבים הם האמונים על ביטחון הציבור ועל שמירת הסדר בהר הבית"./אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

ממינהלת הר הבית נמסר כי: "עולי הר הבית זוכים לשירות ואבטחה צמודה של המשטרה, שעושה ימים ולילות לאבטח את העולים להר. כתוצאה מכך הר הבית הוא אחד המקומות השקטים ביותר בארץ שהשקט נשמר בו גם בתקופת המלחמה. עשרות אלפי העולים והמתפללים בשנה, שחוזרים ובאים עם משפחותיהם לאחר שחוו שם בטחון, הם העדות המוחשית לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully