וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן ביקש לקבל רשימה של משלוחי הנשק שמתוכננים לצאת לישראל

7.3.2024 / 13:30

הבית הלבן רוצה לקבל תמונה מלאה ומדויקת של הנשק האמריקני שאמור להגיע לישראל וזאת על רקע ביקורת ולחץ מצד הדמוקרטים בקונגרס בכל הנוגע לאספקת הנשק האמריקני עבור המלחמה בעזה. בכיר אמריקני: אין כוונה בשלב זה להטיל הגבלות על הסיוע הצבאי לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב לנשיא ארה״ב ביידן/דוברות רוה"מ

הבית הלבן ביקש לאחרונה ממשרד החוץ ומהפנטגון לקבל רשימה של כל העברות הנשק לישראל שמתוכננות לצאת לדרך או כאלה שאמורות להיות מאושרות בשבועות הקרובים - כך אמרו לוואלה ארבעה בכירים אמריקנים.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
רוצה תמונה מלאה ומדויקת. ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

התמונה הגדולה

  • הבית הלבן מעוניין לקבל תמונה מלאה ומדויקת של הנשק האמריקני שאמור להגיע לישראל וזאת על רקע ביקורת ולחץ הולכים וגוברים על ממשל ביידן מצד הדמוקרטים בקונגרס, וכן מצד דעת הקהל בכל הנוגע לאספקת הנשק האמריקני לישראל עבור המלחמה בעזה.
  • הבכירים האמריקנים אמרו כי הבקשה של הבית הלבן אינה איתות למהלך של הממשל לעיכוב או השעייה של העברת הנשק לישראל בטווח הזמן המיידי. הם הדגישו כי לממשל אין כוונה בשלב זה להטיל הגבלות על הסיוע הצבאי לישראל.
  • אחד הבכירים האמריקנים אמר כי סיבה נוספת לבקשה של הבית הלבן היתה רשימה שישראל הגישה לממשל ביידן ושהציגה את מערכות הנשק שנמצאות בראש סדר העדיפויות מבחינת צה"ל. הממשל מעוניין לבדוק האם יש הבדלים בין שתי הרשימות.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

מה הם אומרים

  • מקור שמעורה בפרטים טען כי הבקשה של הבית הלבן היא שגרתית ותהליך דומה התרחש גם בכל הנוגע לסיוע הצבאי האמריקני לאוקראינה.
  • עם זאת, זו הפעם הראשונה מאז מתקפת ה-7 באוקטובר שהבית הלבן מבקש רשימה כזו ממשרדי ההגנה והחוץ בכל הנוגע לסיוע הצבאי לישראל.
  • המטרה של הבית הלבן היא לקבל תמונת מצב לגבי רשיונות הייצוא הביטחוני לישראל שנמצאים לפני אישור וכן לגבי משלוחי הנשק שנמצאים בצנרת, ציין המקור.
  • לדברי המקור הבית הלבן רוצה לקבל את הרשימה כדי לעזור למשרדי ההגנה והחוץ לתעדף משלוחי נשק מסוימים ולבדוק שאין מחלוקות שדורשות את התערבות הבית הלבן.
  • בבית הלבן סירבו להגיב לפרטים בידיעה.
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הפעם הראשונה מאז 7 באוקטובר שמתקבלת בקשה כזו. לוחם צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

במוקד החדשות

  • בימים האחרונים התגבר הלחץ על הבית הלבן מצד הדמוקרטים בקונגרס להשתמש בסיוע הצבאי האמריקני כמנוף לחץ על ישראל לשנות את הדרך שבה היא מנהלת את הלחימה בעזה ולעשות יותר לטיפול במשבר ההומניטארי ברצועה.
  • קבוצה של למעלה מ-35 חברי קונגרס דמוקרטים שיגרו מכתב לנשיא ביידן לפני כמה ימים והתריעו בפניו כי פעולה ישראלית ברפיח עלולה להפר את הכללים של שהנשיא קבע לאחרונה לשימוש בנשק אמריקני בצורה שלא תפר את החוק הבינלאומי.
  • הם טענו כי פלישה ישראלית לרפיח תעמוד בסתירה למזכר הביטחון הלאומי החדש שהנשיא פרסם בתחילת פברואר ושדורש ממדינות שמקבלות סיוע הצבאי אמריקני להתחייב בכתב לא לעשות שימוש בנשק בצורה שתפר את החוק הבינלאומי.
  • הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן אמר בתדרוך לכתבים אתמול (רביעי) כי הממשל צריך להשהות את כל משלוחי הנשק לישראל כל עוד היא לא מספקת התחייבות כתובה בכל הנוגע לשימוש בנשק אמריקני וציין כי הוא שוחח עם כמה מחברי ועדת החוץ בסנאט על האפשרות לחסום עסקאות נשק במידה וישראל לא תעמוד בכללים האמריקנים.

תמונת המצב

  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו לוואלה כי ישראל וארה"ב מקיימות דיונים על ההתחייבות הכתובה שממשל ביידן מבקש לקבל וציינו כי ישראל הביעה נכונות עקרונית לחתום על מכתב התחייבות כזה.
  • ממשל ביידן ביקש לקבל את המכתב החתום עד אמצע חודש מרץ. בכיר ישראלי אמר כי בימים הקרובים יתקיים דיון בנושא בקבינט המלחמה כדי לקבל החלטה סופית.
  • שר החוץ האמריקני בלינקן צריך לעדכן את הקונגרס עד ה-25 במרץ כי ישראל סיפקה התחייבות כתובה מהימנה לארה"ב. בלי ההתחייבות הזו אספקת הנשק לישראל תושהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully