וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציוני הגיש תביעה נגד בורובסקי ואיים להגיש נוספת, בורובסקי הביע בו את תמיכתו

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 7:10

בורובסקי טען בקמפיין שלו שעציוני חבר לגורמי טרור, במטה של עציוני טענו שבורבוסקי מתנהג כ"אחרון העבריינים", והגישו נגדו תביעה. כעת, השניים מלאי שבחים זה לזה - עציוני מקווה שבורובסקי "יתרום מניסיונו העשיר", והוא בתורו מקווה שעציוני. "יוביל את חיפה לעידן חדש"

יונה יהב, מועמד לראשות העיר חיפה מצביע בבחירות המקומיות, קלפי שכונת דניה, 27 בפברואר 2024/יואב איתיאל

למרות הדיווחים על תמיכה מפתיעה של יעקב בורובסקי במועמד דוד עציוני לקראת הסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית חיפה, מבדיקת וואלה עולה שתלויה ועומדת עדיין תביעתו של עו"ד עציוני כנגד עו"ד בורובסקי בגין לשון הרע, ועציוני טרם ביקש מבית המשפט למשוך אותה. עוד עולה מבדיקת וואלה כי למרות הפרסום של עציוני, התביעה השנייה עליה הודיע כי הגיש כנגד בורובסקי - מעולם לא הוגשה לבית המשפט. "לא בטוח שנמשוך, לא בטוח שלא נגיש", אומר לוואלה במפתיע אחד מיועציו של עציוני.

את התביעה הראשונה, בסך מיליון שקלים, הגיש עציוני בחודש ינואר, בגין פרסומים לכאורה של בורובסקי בפייסבוק ובאינסטגרם הכוללים "סרטון מכפיש שבו נטען (בכזב) שהתובע משתף פעולה עם מפלגת בל"ד ועם ארגוני טרור".

בסרטון נראית תמונתו של עציוני מתחלפת לסירוגין בתמונות של חברי מפלגת בל"ד, ולאחר מכן מוצגת לצידן על רקע קריאות מפגינים בערבית הקוראים לג'יהאד ולביצוע פיגועי טרור. "בנוסף על כך", נכתב בכתב התביעה. "הרקע שמאחורי תמונת התובע מתחלף בהדרגה מנופי העיר חיפה לתמונה של פעילי טרור חמושים המניפים דגלי אש"ף".

לטענת עציוני, בורובסקי פרסם את הסרטון בליווי הטקסט הבא: "מי שבעת מלחמה חובר למפלגת בל"ד האנטי ציונית, (מפלגה שהוקמה על ידי המרגל שעזר לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה וברח מישראל - עזמי בשארה", הוא סכנה ביטחונית למדינה וחיפה בלשון המעטה".

מרכז הכרמל, אתמול. יואב איתיאל
"לא בטוח שנמשוך, לא בטוח שלא נגיש", אומר לוואלה במפתיע אחד מיועציו של עציוני. שלטי בחירות בחיפה/יואב איתיאל

בורובסקי טרם הגיש כתב הגנה, ובינתיים הפסיד במרוץ לראשות העיר והודיע כאמור על תמיכתו בעציוני. עציוני, שתבע את בורובסקי על רקע הכפשות לכאורה, נהיה לפתע מלא שבחים כלפיו: "אני שמח ומברך על תמיכתו של ניצב בדימוס, יעקב בורובסקי לשעבר מפקד המחוז הצפוני ומפקד תחנות חיפה וזבולון ובעל רקע עשיר בתפקידים בכירים נוספים בתחום הביטחוני", מסר עציוני. "יעקב יתרום מניסיונו הרב ויהיה דומיננטי בהיערכות ובמוכנות של העיר חיפה למלחמה".

בורובסקי הסביר את החלטתו המפתיעה להצטרף ולתמוך בדוד עציוני, "כדי שיוכל להוביל לעידן חדש של צמיחה והתפתחות". הוא הבטיח, "אפעל לסייע לו בכך מנסיוני העשיר" ושפע ברכות: "אני מאחל לדוד הצלחה רבה. הצלחתו כראש העיר הבא של חיפה, תהיה הצלחתם של התושבים". "הולכים קדימה לא מתעסקים בעבר. שמים את חיפה בראש סדר העדיפויות", נמסר לוואלה בתגובה ממטה עציוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דוד עציוני מצביע בבחירות המקומיות לראשות עיריית חיפה, 27 בפברואר 2024. ללא, פלאש 90
"אני מאחל לדוד הצלחה רבה. הצלחתו כראש העיר הבא של חיפה, תהיה הצלחתם של התושבים". דוד עציוני מצביע בבחירות/פלאש 90, ללא

כאמור מבדיקת וואלה, התביעה תלויה ועומדת. עוד עולה מבדיקת וואלה כי התביעה המתוקשרת עליה הודיע מטה עציוני לפני שבועיים, ככל העולה גם היא על סך מיליון שקלים, מעולם לא הוגשה. בהודעת מטה עציוני ב-20 לפברואר נמסר, "הבוקר, דוד עציוני הגיש באמצעות בא כוחו, עו"ד אבי גבאי, כתב תביעה ועתירה ליו"ר ועדת הבחירות בדבר פרסום שקרי, לשון הרע, הסתה ועבירה על חוק הבחירות כנגד יעקב בורובסקי". עוד הוסיפו במטה כי: "כשבורובסקי הבין שתעמולת הרעל השקרית של בל"ד לא תופסת בציבור החיפאי, החליט בפעם השנייה לדרדר את השיח לתהומות חדשים ולהפיץ שקרים בדבר חקירות ותמונות של דוד מאחורי סורג ובריח. פרסומים אלו הזויים ואין בהם כל אמת. אנו מצרים שמי שהיה בעברו קצין במשטרת ישראל בוחר לפעול כאחרון העבריינים ביודעין ולפרסם דברים שמהווים הפצת שקר, כזב ועבירה על החוק במדינת ישראל".

ממטה עציוני נמסר: "ניצב בדימוס, יעקב בורובסקי שהגיע למקום השלישי עם אחוזי הצבעה דו-ספרתיים בסיבוב הראשון של הבחירות בחר להסתכל קדימה ולהביע תמיכה בדוד עציוני וזאת למרות פניות חוזרות ונשנות ממטה יונה יהב. אותו יהב, שמעולם לא קיבל את זה שתושבי חיפה הדיחו אותו לפני כמה שנים כי הרעיל את העיר במשך עשורים, כנראה גם לא מקבל את בחירתו של בורובסקי ויוצא שוב בספין וקמפיין תקשורתי מרעיל על בחירתו של יעקב בורובסקי לחבור לדוד עציוני. ביום ראשון הקרוב, תושבי חיפה יכריעו באיזה צד הם של ההיסטוריה של העיר חיפה - האם בצד של העבר הרעיל של יונה או בצד של דוד עציוני שמגיע להציל את העיר ולהוביל אותה לעתיד טוב יותר למען תושבי חיפה".

ובינתיים מתקשים ארבעת הערבים שנבחרו למועצת העיר לסגור כבלוק אחד עסקה עם מי משני המועמדים לראשות העיר. אתמול, עלה על שרטון המו"מ שלהם בתיווך האמיר האחמדי מוחמד שריף עודה עם מטה יהב, שאף הוא לא נלהב לסגור עם הרכב הכולל את בל"ד, "סדין אדום" בציבור היהודי או עם פאחר ביאדסי מחד"ש, שהיה איש אמונה של קליש רותם כדובר העירייה בערבית ומועמדה לתפקיד מנכ"ל העירייה. רג'א זעאתרה מחד"ש מסומן "קיצוני" בשל התבטאויות עבר שלו עד שראש הממשלה נתניהו בחר להתערב כשקליש רותם עמדה למנותו כסגן ראש עיר. כך קורה שמטה יהב מנסה לסגור עסקה עם סאלי עבד מ"רוב העיר", למגינת לבם של שלושת האחרים. שרבל דקוואר, בל"ד, שיגר למטה יהב מכתב אולטימטום בו כינה את המהלך "הדרה מקוממת", "פגיעה בציבור שלם" ואף "גזענות לשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully