וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר במשטרה: "בניגוד לעמדתנו, תתאפשר כניסה חופשית להר הבית במהלך הרמדאן"

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 23:47

"בסוף אנחנו מיישמים מדיניות של הדרג הפוליטי", הדגיש סגן ניצב אייל העברי, יועצו של מפקד מחוז ירושלים לענייני ערבים והבהיר כי ההחלטה התקבלה בהתאם לעמדת צה"ל ושב"כ. לדבריו, "אף אחד לא רוצה הפרות סדר בהר ויהיה קשה ליישם זאת נוכח כניסתם של המונים לשם"

בנימין נתניהו על הר הבית (צילום: רועי אברהם / לע״מ)/מעריב

יועצו של מפקד מחוז ירושלים לענייני ערבים במשטרה, סגן ניצב אייל העברי, התייחס היום (שלישי) להיערכות הארגון לקראת תקופת הרמדאן ואמר כי "תתאפשר כניסה חופשית להר הבית". את הדברים אמר הקצין במסגרת מפגש חשיבה בנושא "הרמדאן והר הבית בתקופת המלחמה" שנערך במכון ירושלים למחקרי מדיניות.

אולם בדבריו, הדגיש העברי כי החלטה זו היא "בניגוד לעמדת המשטרה - אולם בהתאם לעמדת צה''ל ושב"כ. בסוף אנחנו מיישמים מדיניות של ממשלת ישראל והדרג הפוליטי".

על התנגדות המשטרה לעמדה זו הסביר העברי כי "אף אחד לא רוצה לראות הפרות סדר בהר ויהיה קשה ליישם את זה נוכח המצב שבו יכנסו המונים לשם. מי שלא יכנס להר זה מי שבעברו היה לו רקע בהפרות סדר שם. זה לא יהיה סינון שרירותי". העברי העריך כי בין 10 ל-15 אלף פלסטינים תושבי יהודה ושומרון יכנסו להר הבית במהלך חודש הרמדאן.

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
בין 10 ל-15 אלף פלסטינים תושבי איו"ש יכנסו להר במהלך הרמדאן/רויטרס

"יש לנו שיח עם אנשי דת ואנשי הוואקף, אנחנו עושים כל דבר שיביא לאווירה רגועה יותר ופסטורלית. אנחנו יושבים איתם באופן תדיר אבל יש עליהם לחצים מצד הציבור המוסלמי ולכן ייתכן שבגלל זה הם מציגים את המצב כגרוע. היינו רוצים שאם יש הפרות סדר שהם יציפו את זה מול המשטרה אבל זה לא קורה והם לוקחים ארבעה צעדים אחורה, הם אומרים שהם מוכנים לקחת אחריות אבל זה לא קורה", אמר הקצין.

העברי הוסיף כי בניגוד לשנים האחרונות בהן העירייה השקיעה רבות בהיבטי תרבות ומסחר ברחבי העיר העתיקה ומזרח העיר, האווירה החגיגית בחודש הרמדאן הקרוב במזרח העיר תורגש בעצימות נמוכה יותר. זאת הסיבה המרכזית לכך לדבריו, "היא בגלל ההזדהות עם מה שמכונה הטבח בעזה, ולכן השנה יתמקדו האירועים בתפילות ושירי דת, יהיו אירועים קהילתיים אבל זה יהיה בשכונות מסביב ולא בהר ובסביבתו. בשנה שעברה השקענו המון כספים בשביל לייצר אווירה של חג, זה סייע רבות בנטרול הפרות סדר מאחר והיה להם אינטרס לשמר את השקט".

"איומים תמיד יהיו, זה לא משנה כל כך בפעולות שהמשטרה תנקוט", הדגיש הקצין, "בשנה שעברה הייתה ההתנהגות הכי טובה שיכלה להיות ובכל זאת היו הפרות סדר וזריקות אבנים בהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully