וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה סונאק הצטרף לפגישה שקיים גנץ עם היועץ לביטחון לאומי הבריטי

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 22:43

הפגישה בין השר בני גנץ ליועץ לביטחון לאומי, טים בארו, התקיימה בדאונינג 10 - מעונו של רה"מ הבריטי, רישי סונאק. מוקדם יותר, פגש גנץ גם את שר החוץ דיוויד קמרון. "הבעתי דאגה ממבצע ברפיח וציינתי שצריך להגדיל את הסיוע ההומניטארי לעזה", כתב קמרון לאחר הפגישה

בני גנץ על המצב הביטחוני/(צילום: דוברות השר)

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הצטרף הערב (רביעי) בהפתעה לפגישתו של השר בני גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של בריטניה, טים בארו, שהתקיימה במעונו של ראש הממשלה בדאונינג 10. מוקדם יותר, פגש גנץ גם את שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון.

מטעמו של גנץ נמסר כי בפגישותיו הוא "ציין את מחויבותה של ישראל להשלים את המטרה הצודקת וההכרחית של הסרת האיום של חמאס וסיום שלטונו ברצועה, תוך שפעולותיה נעשות בהתאם לחוק הבינלאומי. בנוסף, גנץ ביקש להביע את הערכתו לתפקידה החשוב של בריטניה במאבק מול ציר הטרור האיראני בים האדום ובאזור בכלל, שמאיים לא רק על יציבות המזרח התיכון, אלא על יציבות העולם כולו".

כמו כן, השר גנץ "הודה על מאמציה של בריטניה כולה למען ביטחון מדינת ישראל והדגיש את חשיבות המשך הלחץ הבינלאומי על חמאס כדי להביא לשחרור החטופים".

פגישת בני גנץ עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, 06 במרץ 2024. ללא, מערכת וואלה!
הצטרף בהפתעה לפגישה. השר בני גנץ נועד עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק/מערכת וואלה!, ללא

לאחר הפגישה, כתב שר החוץ קמרון בחשבון ה-X שלו על עיקרי הדברים: "קיימתי שיחה קשה אך הכרחית עם בני גנץ. הבעתי את דאגת בריטניה ממבצע אפשרי ברפיח וציינתי כי ישראל צריכה לעשות יותר כדי להגדיל את היקף הסיוע ההומניטארי לעזה", כתב.

מוקדם יותר השבוע, הגיע גנץ לביקור מדיני בוושינגטון - שם קיים סדרה מכובדת של פגישות, בין היתר עם סגנית הנשיא קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ושר החוץ בלינקן. במהלך פגישותיו של גנץ בוושינגטון הוא שמע מהאריס ומסאליבן מסרים חריפים וביקורתיים מאוד לגבי המצב ההומניטארי בעזה והעובדה שישראל אינה עושה די בנושא זה - כך לפי מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בתכני הפגישה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
הביע מחאה על נסיעתו של גנץ. ראש הממשלה נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ הופתע מעוצמת הביקורת והדאגה ששמע מבכירי הממשל בנושא הזה. "יש פה קושי משמעותי שצריך לראות איך מתגברים עליו", אמר מקור ישראלי שמעורה בתכני הפגישות. מסקנה נוספת עמה יצא גנץ מהפגישות בבית הלבן היא שביקורו בוושינגטון התרחש חודשיים מאוחר מדי. בראייתו היחסים המתוחים בין הבית הלבן לבין נתניהו ויועציו לא אפשרו לגבש הבנה מספקת בממשל האמריקני לגבי כוונותיה של ישראל ומדיניותה.

ביקוריו המדיניים של גנץ בוושינגטון ובלונדון יצרו זעם מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהביע מחאה על נסיעתו.

גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה, ובניגוד לתקנון הממשלה, שמחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תכנית הנסיעה. "ראש הממשלה הבהיר לשר גנץ שלמדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד", אמר גורם בסביבת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully