וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן סיור באודסה: טיל רוסי פגע בסמוך לשיירה של זלנסקי ור"מ יוון

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 18:54

חמישה בני אדם נהרגו בהתקפה הרוסית על עיר הנמל שלחופי הים השחור, כששני המנהיגים שמעו את הפיצוץ בזמן סיור במקום. הם לא נפגעו, אך חמישה אנשים נהרגו בהתקפה. לא ברור אם התקיפה הייתה מכוונת נגד זלנסקי, שנוהג לבקר בקווי החזית

טיל רוסי פגע היום (רביעי) באודסה, בזמן שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שהה בעיר הנמל שלחופי הים השחור עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס.

על פי הדיווחים, חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה, שהגיעה בזמן ששני המנהיגים נכנסו למכוניותיהם לאחר שסיירו בעיר. המנהיגים לא נפגעו, אך זלנסקי אמר כי הוא היה קרוב מספיק כדי לראות ולשמוע את התקיפה.

"ראינו את ההתקפה הזו היום. אתם יכולים לראות עם מי יש לנו עסק, לא אכפת להם איפה הם פוגעים. אני יודע שהיו קורבנות היום, אני עדיין לא יודע את כל הפרטים, אבל אני יודע שיש הרוגים ופצועים", אמר זלנסקי באודסה.

"אנחנו צריכים להגן על עצמנו בראש ובראשונה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מערכת הגנה אווירית", הוסיף.

דמיטרו פלטנצ'וק, דובר הצי האוקראיני, אמר לרשת CNN כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה. הוא לא ציין אם ההרוגים היו אנשי צבא או אזרחים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס בסיור באודסה, 6 במרץ 2024. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס בסיור באודסה, 6 במרץ 2024/רויטרס

מיצוטאקיס אמר כי זלנסקי ערך לו סיור בעיר, שספגה נזק עצום מחודשים ארוכים של התקפות טילים וכטב"מים רוסיים, לפני ששמעו אזעקות.

"זמן קצר לאחר מכן, כשנכנסנו למכוניות שלנו, שמענו פיצוץ גדול", סיפר מיצוטאקיס לכתבים. "אני חושב שעבורנו זו התזכורת הטובה והחיה ביותר לכך שמתחוללת כאן מלחמה אמיתית. כל יום יש מלחמה, שלא משפיעה רק על החזית, על החיילים, היא משפיעה על אחינו האזרחים החפים מפשע".

זלנסקי מרבה להגיע לקווי החזית בסיורים מסוכנים, ועשרות מנהיגים זרים נפגשו עמו וסיירו עמו בערי אוקראינה לאורך יותר משנתיים שבהן מתחוללת המלחמה עם רוסיה.

ואולם, נראה שההתקפה היום הייתה הקרובה ביותר לזלנסקי, שסומן כיעד לחיסול על ידי הקרמלין כבר בימים הראשונים לפלישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully