וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפה קטלנית ראשונה של החות'ים: שני הרוגים מפגיעת טיל בספינה לחופי תימן

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 22:52

הספינה True Confidence, שמנוהלת על ידי חברה מיוון, נפגעה ככל הנראה מטיל ששיגרו החות'ים באזור עדן. גורם אמריקני אמר שסירות הצלה נצפו בסמוך אליה. זו הפעם הראשונה שבה התקפה של המורדים הנתמכים על ידי איראן על ספינות זרות גורמת לקורבנות

צבאות ארה״ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות׳ים בתימן, 25 בפברואר 2024/רויטרס

שני מלחים נהרגו היום (רביעי) בהתקפה על ספינה לחופי תימן - כך מסרה שגרירות בריטניה במדינה. הספינה True Confidence נפגעה ככל הנראה מטיל ששיגרו החות'ים, כשעליה היו 20 אנשי צוות ושלושה מאבטחים חמושים.

זו הפעם הראשונה שבה התקפה של המורדים הנתמכים על ידי איראן על ספינות זרות גורמת לנפגעים, מאז שהחלו לשגר טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים לעבר כלי שיט במפרץ ובים האדום בנובמבר. על הסיפון היו 15 אזרחים פיליפינים, ארבעה וייטנאמים, שני סרי לנקים ושניים מהודו ומנפאל.

החות'ים, שאינם מורתעים מקמפיין אווירי המנהלות ארצות הברית ובריטניה נגדם מאז תחילת השנה, קיבלו אחריות על הפגיעה בספינה. בהמשך דווח על תקיפות אוויריות בנמל התעופה בחודיידה שבמערב תימן, שנמצא בשליטת המורדים השיעים.

הספינה נמצאת בבעלות של חברה הרשומה בליבריה ומנוהלת על ידי חברה היושבת ביוון, ושתי החברות אמרו כי אין לה קשר לארצות הברית - בניגוד להצהרת החות'ים שהם פגעו ב"ספינה אמריקנית". ואולם, סוכנות הידיעות AP דיווחה שבעבר הייתה בבעלות חברה המנוהלת מארצות הברית.

מקור ביטחוני אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי עשן נצפה מיתמר מהספינה. המקור, שסירב להזדהות, הוסיף כי סירות הצלה נצפו ליד הספינה הפגועה.

תמונת לוויין של הספינה רובימר לפני טביעתה בים האדום, 1 במרץ 2024. רויטרס
תמונת לוויין של הספינה רובימר לפני טביעתה בים האדום/רויטרס

שירות הסחר הימי של בריטניה דיווח מוקדם יותר כי הוא קיבל עדכון על תקרית במרחק של 54 מיילים ימיים מדרום-מערב לעדן, השוכנת בכניסה לים האדום. מקור בתעשיית הספנות, שסירב להזדהות, אמר לרויטרס כי הספינה ככל הנראה ננטשה בעוד שהאש בוערת על סיפונה.

התקרית היום מגיעה אחרי שבסוף השבוע טבעה ספינת המשא הבריטית "רובימר", שנפגעה מטילים בחודש שעבר. זו הייתה הספינה הראשונה שמצליחים החות'ים להטביע, ושקיעתה עלולה לגרום לאסון סביבתי חמור משום שהיא נשאה אלפי טונות של דשנים מזהמים.

החות'ים, השולטים על צנעא הבירה ועל רוב שטחה של צפון תימן, הבטיחו להמשיך בהתקפות הימיות שלהם עד עצירת המלחמה בעזה. הם גם שיגרו טילים וכטב"מים לעבר ישראל בחודשים האחרונים, שיורטו בידי מערכות ההגנה האווירית של צה"ל ושל ספינות קרב מערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully