וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה!: עצור עם מוגבלות נפשית יעבור להוסטל

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 17:08

היום נערך דיון נוסף בעניינו של נתן גליק, שנחשד בהצתה והוכה במאסר. בעקבות התערבות של השדרנית ד"ר גילי תמיר שהגיעה לבית המשפט, הוא ישהה במעצר בהוסטל

אחרי הפרסום אמש בוואלה! נתן גליק מתמודד הנפש שנחשד בהצתה יועבר למעצר בהוסטל במסגרת "בית גלי" שבבית החולים קריית שלמה. אמש (שלישי) פרסמנו כי נתן גליק שנעצר בשל חשד להצתה הוכה בתא המעצר במגרש הרוסים בירושלים, זאת לאחר שהמשטרה הגישה ערר על החלטת בית המשפט השלום לשחרר אותו לחלופת מעצר שתואמת אנשים עם מוגבלות.

היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים הפלילית כתב אישום נגד גליק בגין הצתה וגם בקשה להארכת מעצרו, אך בניגוד למשטרה בפרקליטות הסכימו לחלופת מעצר שתואמת מתמודדי נפש. מי שתרמה רבות להסכמה של הפרקליטות היא ד"ר גילי תמיר, מתאגיד השידור "כאן", שהגיעה לדיון ואמרה את הדברים הבאים: "נחשפתי למקרה ופניתי לסנגוריה, סיפרתי את הסיפור וביקשתי להציע חלופת מעצר, פניתי למשרד הבריאות, ביקשתי את אישורם להפנות את הפונה למסגרת המיועדת לאוכלוסיות חריגות לקצה הרצף, רוב המסגרות חוששות מהאוכלוסיה הזו. שלחתי להם חוו"ד פסיכיאטרית, והמעשים המיוחסים לרבות הסיכון שנשקף. עברתי על כל החומר והצגתי את הכל. למרות המורכבות הם התרשמו מהנזקקות הנפשית והיכולת לאיין את הסיכון".

נתן גליק לאחר שהוכה במאסר. ללא, אתר רשמי
נתן גליק לאחר שהוכה במאסר/אתר רשמי, ללא

"המסגרת היא 'בית גלי', מסגרת קצה של משרד הבריאות הפועלת לפי חוק שיקום נכי נפש בקהילה, בתוך ביה"ח קריית שלמה. הסדרי הפיקוח פורטו במכתב, 'תנאי המקום' כוללים שהייה במסגרת, אינם מאפשרים לצאת ללא אישור, דורשים היענות לטיפול תרופתי כשחוסר הטיפול התרופתי הוא חלק מהנסיבות המהוות סיכון. שיתוף פעולה עם כל תהליכי הטיפול במסגרת והקפדה על משמעת ותנאים. אם מישהו מפר הם מדווחים למשטרת ישראל, הפניתי לשם בתיק הצתה דומה של מתמודד נפש וגם תיקים חמורים של אלימות. נתקלתי בדיווחים בשני מקרים שאני מלווה שדיווחו למשטרה וגם לי. אני עובדת כמומחית עבור משרד המשפטים ונמצאת כאן מטעם הסנגוריה הציבורית".

היום כאמור בית המשפט נתן תוקף להסכמה להעביר את גליק למעצר בהוסטל.

  • עוד באותו נושא:
  • הוסטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully