וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות 7 באוקטובר: אזרחים שאיבדו את נכדיהם באירועי טרור ומלחמה יקבלו סיוע מהמדינה

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 11:28

במסגרת התכנית יינתן טיפול לאזרחים וותיקים שכולים, שיכלול מענה טיפולי פרטני וגם הקמת קבוצות. חשיבות התכנית בכך שהיא מסייעת לסבים וסבתות, שאינם מוגדרים כמעגל ראשון של השכול, ולכן עד היום לא היו זכאים לטיפול כמו המשפחה הגרעינית

בווידאו: צעדת בני נוער מכיכר החטופים בתל אביב עד הכנסת/רפי דלויה

תכנית חדשה של משרד הרווחה והביטחון החברתי תעניק סיוע וטיפול לאזרחים ותיקים שאיבדו את נכדיהם באירועי טרור ומלחמה, זאת בעקבות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר - כך לפי הודעה שפרסם היום (רביעי) משרד הרווחה. במסגרת התכנית יוכלו אזרחים ותיקים לקבל ליווי של עובדים סוציאליים, מטפלים ועובדי רווחה. חשיבותה בכך שהיא מסייעת לסבים וסבתות, שאינם מוגדרים כמעגל ראשון של השכול, ולכן אינם זכאים לטיפול זה כמו המשפחה הגרעינית לפי החוק.

מאז 7 באוקטובר זיהו במינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה כי האובדן שאותו חוו אזרחים ותיקים הוא בעל מאפיינים ייחודיים לגיל הזקנה, ומתווסף לתופעות חברתיות קשות שיש להן השלכה על מצבם הרגשי והתפקודי, וגיבשו סל כלים מקצועיים.

תכנית הטיפול עבור האזרחים הוותיקים השכולים, כוללת מענה טיפולי רגשי פרטני, וגם הקמת קבוצות תמיכה הכוללות כ-20-10 מפגשים עם פוטנציאל להארכה, כשבכל קבוצה ישתתפו 15-8 אזרחים. בתכנית יכולים להשתתף כלל הסבים והסבתות ששכלו את נכדיהם.

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2023. אורי סלע
בית הרוס בקיבוץ בארי, לאחר טבח 7 באוקטובר/אורי סלע

התכנית תצא לדרך במהלך השבועות הקרובים ברשויות במקומיות ברחבי הארץ. האזרחים הוותיקים יוכלו לקבל את השירות בכל מקום שבו הם נמצאים: בקהילה, במרכזי היום לאזרחים הוותיקים, במסגרת חוץ ביתית או במלונות המפונים.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי: "רווחתם ושלומם של האזרחים הוותיקים הם נדבך חשוב וחיוני לחוסן הלאומי ואנו במשרד הרווחה נעמוד לצידם ונסייע להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully