וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: צוות המו"מ על עסקת החטופים יבקש מהקבינט להרחיב את המנדט

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 19:51

קבינט המלחמה צפוי להתכנס ביום חמישי לדיון על המבוי הסתום במו"מ, כשלטענת חברי צוות המו"מ הישראלי יש להיפרד מהנחת היסוד הקיימת - ולהגיע עם עמדות מעודכנות שיאפשרו להגיע לעסקה. בכיר ישראלי: "הדרג המדיני - נתניהו, גלנט וגנץ - לא מסכימים איתם"

משפחות חטופים חוסמות את איילון, 23 בפברואר 2024/דנור אהרון

קבינט המלחמה צפוי להתכנס ביום חמישי לדיון על המבוי הסתום במו"מ העסקה לשחרור החטופים, כשלפי שני בכירים ישראלים חברי צוות המו"מ הישראלי צפויים לבקש מראש הממשלה נתניהו וחברי הקבינט להרחיב את המנדט שנתנו להם עד כה. זאת, בניסיון לצאת מהקיפאון בשיחות.

למה זה חשוב:

  • בכיר ישראלי אמר כי חמאס ביצע כמה ויתורים בשבועות האחרונים, כמו צמצום מספר האסירים שהוא דורש לשחרר והסרת התנאי המקדים לסיום המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל.
  • לדבריו, אחת ההערכות בצוות המו"מ הינה שחמאס מיצה את יכולתו להתגמש בשלב הזה, כל עוד ישראל לא מבצעת התגמשות נוספת מצידה מעבר למתווה שהוצג בפריז לפני כשבועיים.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מבקר בעיירת גבול בטקסס, 29 בפברואר 2024. רויטרס
"המפתח לעסקה - נמצא אצל החמאס". ביידן/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "חברי צוות המו"מ טוענים שצריך להיפרד מהנחת היסוד הקיימת ולבוא למו"מ עם עמדות מעודכנות שיאפשרו להגיע לעסקה. הדרג המדיני - נתניהו, גלנט וגנץ - לא מסכימים איתם", אמר בכיר ישראלי שני.
הפעימה השביעית של שחרור החטופים החלה 30.11.23. ללא, אתר רשמי
ניסיון לצאת מהקיפאון בשיחות המו"מ. רכב הצלב האדום/אתר רשמי, ללא

התמונה הגדולה:

  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בשיחה עם כתבים כשעשה את דרכו לבית הלבן מקמפ-דיוויד כי ישראל משתפת פעולה והמפתח לעסקת החטופים ולהפסקת אש נמצא בידי חמאס. לדבריו, בתוך כמה ימים יתברר האם ניתן להגיע לעסקה.
  • ראש ממשלת קטאר מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני - שנחשב לאחד משני המתווכים המרכזיים במו"מ על עסקת החטופים - נועד היום בוושינגטון עם שר החוץ האמריקני טוני בלינקן ודן עמו בהתקדמות השיחות.
  • ראש הממשלה הקטארי אמר לבלינקן בפתח פגישתם כי קטאר תמשיך לפעול כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים תמורת הפסקת אש "חרף כל אלה שמנסים לחתור תחת המאמצים להשיג שלום". עוד הוסיף: "אנחנו רוצים לסיים את הסבל ההומניטרי בעזה ורוצים שהחטופים יחזרו למשפחותיהם".
  • בלינקן אמר כי יש הזדמנות להשיג הפסקת אש מיידית שתחזיר את החטופים הביתה ותשפר דרמטית את היקף הסיוע שנכנס לעזה. "חמאס הוא זה שצריך לקבל החלטה האם הוא מוכן להגיע להפסקת אש", אמר שר החוץ האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully