וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הטבענו ספינת קרב רוסית נוספת לחופי קרים

5.3.2024 / 19:31

הצי של פוטין בים השחור סופג מכה אחר מכה, ובאחרונה שבהן הותקפה "סרגיי קוטוב" על ידי כלי שיט מתאבדים. "הפכה לצוללת", לעגו בקייב, שרושמת הישגים משמעותיים בזירה הימית לעומת קרבות היבשה. הרוסים מתוסכלים: "בסוף נישאר עם סירות גומי וקטמראן"

תיעוד: כלי שיט אוקראיניים מתפוצצים על ספינת קרב רוסית בים השחור/המודיעין האוקראיני

אוקראינה טוענת שהיא הטביעה היום (שלישי) ספינת קרב רוסית בסמוך לחצי האי קרים הכבוש, במכה נוספת לצי של ולדימיר פוטין ושל שליטתה של מוסקבה על הים השחור. קייב הצליחה בחודשים האחרונים להסב אבידות קשות לחיל הים הרוסי, בניגוד למפלות שספגו כוחותיה בחזית היבשתית במזרח המדינה ובדרומה.

ההתקפה, לפי סוכנות המודיעין האוקראינית, כוונה נגד הספינה "סרגיי קוטוב", שנפגעה מכלי שיט בלתי-מאוישים. הספינה, שהייתה במשימת סיור, ניזוקה בירכתיים, בצדה הימני ובצדה השמאלי לפני שטבעה, טענו בסוכנות המודיעין האוקראינית.

ההתקפה תועדה מכמה זוויות. באחת מהן, שפורסמה על ידי הכוחות האוקראיניים בליווי מוזיקה דרמטית, נראים כלי השיט המתאבדים מתקרבים לספינה, כשאחד מהם פוגע בגוף שלה וגורם לפיצוץ גדול. לאחריו, כלי שיט נוספים פוגעים בחור שנפער בפגיעה הראשונה. בתיעוד, שפורסם על ידי היחידה המיוחדת "קבוצת 13", נראים פיצוצים נוספים.

הספינה סרגיי קוטוב הרוסית מותקפת על ידי כלי שיט אוקראיניים בים השחור, 5 במרץ 2024. רויטרס
הספינה סרגיי קוטוב הרוסית מותקפת על ידי כלי שיט אוקראיניים בים השחור, 5 במרץ 2024/רויטרס

פרשנים תומכי פוטין הביעו מורת רוח מאובדן ספינת מלחמה נוספת. "אני לא רוצה להגיב על זה. כי אם זה יימשך, מצי הים השחור יישאר רק קטמרנים וסירות בננה מגומי לתיירים. זה דפוק", כתב אחד מהם בטלגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully