וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על בכיר באמ"ן לשעבר, ועל חברת הסייבר שבבעלותו

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 18:58

העיצומים הוטלו על אל"מ במיל' טל דיליאן, רעייתו וחברת אינטלקסה שבבעלותם - ואינה פועלת בישראל. זאת ברקע מכירת תכנת סייבר שיכולה לחדור למכשירים אלקטרוניים למטרת ריגול. משרד האוצר בארה"ב טען שהחברה מכרה את התוכנה למשטרים דיקטטוריים שתקפו באמצעותה בכירים בממשל

בווידאו: בנימין נתניהו בהתייחסות לפרשת פגסוס בישיבת הסיעה/ערוץ הכנסת

ארה"ב הטילה סנקציות על אלוף משנה במילואים טל דיליאן, לשעבר בכיר באמ"ן, על רעייתו שרה חמו ועל חברת "אינטלקסה" שבבעלותם - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. הסנקציות הוטלו על רקע מכירת תוכנת סייבר התקפי בשם "פרדטור" שבה נעשה שימוש נגד בכירים בממשלת ארה"ב.

הסנקציות האמריקניות הוטלו על דיליאן ובת זוגו - שהיא גם שותפתו ב"אינטלקסה", וכן על חמש ישויות מסחריות שקשורות לרשת החברות של השניים ורשומות ביוון, אירלנד, צפון מקדוניה והונגריה.

"הסנקציות הוטלו על רקע מעורבותם בפיתוח, הפעלה והפצה של תוכנות ריגול מסחריות ששימשו נגד מטרות אמריקניות כולל פקידי ממשל, עיתונאים ומומחי מדיניות. הפצה של תוכנות ריגול מסחריות מהווה איום ביטחוני גובר עבור ארה"ב מצד שחקנים זרים שעשו בהם שימוש לצורך הפרת זכויות אדם, דיכוי ורדיפה אחרי מתנגדי משטר", נמסר בהודעת משרד האוצר האמריקני.

טל דיליאן. רויטרס
החברה נכנסה לרשימה השחורה של ארה"ב. טל דיליאן/רויטרס

בהודעת משרד האוצר האמריקני נמסר כי תוכנת "פרדטור" שהחברה פיתחה ומכרה היתה בעלת יכולת לחדור למכשירים אלקטרונים בלי יכולת של בעלי המכשיר להבחין בכך, לשאוב את המידע ולהשתמש במכשיר ככלי לריגול ומעקב.

משרד האוצר האמריקני טען כי החברה של דיליאן מכרה את התוכנה למשטרים דיקטטורים ברחבי העולם שעשו בו שימוש גם נגד יעדים אמריקנים.

כתוצאה מהסנקציות החדשות תקפיא ממשלת ארה"ב את כל הכספים או הנכסים שברשות דיליאן וחמו בארה"ב. משרד האוצר האמריקני הודיע כי בנקים או מוסדות פיננסיים אחרים שיעשו עסקים עם השניים או עם החברות שברשותם חושפים עצמם לסנקציות אמריקניות גם כן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מתקפת סייבר. ShutterStock
תוכנת "פרדטור" בעלת יכולת לחדור למכשירים אלקטרונים ולהפכם לכלי ריגול/ShutterStock

דיליאן שימש כמפקד היחידה הטכנולוגית של אמ"ן בין השנים 1998 ל-2002. במהלך שירותו נפתחה נגדו חקירת מצ"ח, בעקבות טענות לאי סדרים ביחידה. בעקבות החקירה נרשמה לדיליאן הערה פיקודית מהרמטכ"ל, קידומו בוטל והוא פרש מצה"ל.

בשנים שלאחר מכן הוא הקים כמה חברות הייטק בתחום הסייבר ההתקפי. חברת אינטלקסה, שהוקמה ב-2019, הפכה במהלך השנים לרשת של חברות שעוסקות בתוכנות ריגול וסייבר התקפי. החברות היו רשומות בין השאר בקפריסין ויוון, ולא היו נתונות לחוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני בישראל.

ביולי בשנה שעברה הודיע משרד המסחר של ארה"ב כי "אינטלקסה" נכנסה לרשימה השחורה של חברות שפועלות נגד האינטרסים של הממשל ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully