וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר זוכה מתקיפת שוטר לאחר שהתגלה כי השוטר קילל אותו: "אמרתי לו משפט לא יפה"

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 15:16

בית משפט השלום זיכה גבר בן 38 מתל אביב שהואשם בכך שתקף ואיים על שוטר תנועה שעצר אותו, וזאת מאחר שהתברר בעדותו של השוטר כי הוא פעל בניגוד לתקנות וקילל את הנהג. "קיללתי אותו, אני לא רובוט, אני בן אדם", ענה השוטר בחקירתו. הסנגורית של הנהג: "נגרם עוול לאזרח"

בית משפט השלום תל אביב. נתי שוחט, פלאש 90
בית משפט השלום תל אביב/פלאש 90, נתי שוחט

בית משפט השלום בתל אביב זיכה לפני כשבועיים גבר בן 38 מתל אביב שהואשם בכך שתקף ואיים על שוטר תנועה שעצר אותו לעיכוב בכביש בעיר, וזאת מאחר שהתברר בעדותו של השוטר כי הוא פעל בניגוד לתקנות ולסמכויותיו בחוק ואף קילל ותקף את הנהג. הנהג הנאשם זוכה לאחר שבחטיבת התביעות של מחוז תל אביב בחרו לחזור בהם מכתב האישום בעקבות המלצתה של השופטת שדנה בתיק בה היא התייחסה לאותה עדות.

מדובר באירוע שאירע לפני כארבע שנים במהלכו נהג נעצר לאחר שנסע בקטנוע ברחוב בתל אביב שם נצפה על ידי שוטר חוצה קו לבן רצוף. השוטר עיכב את הנהג בצד הדרך ובכתב האישום נכתב שהנהג סירב להזדהות בפניו וחטף מידיו של השוטר את רישיון הרכב. לאחר שהשוטר הורה לו, הוא סירב להחזיר את רישיון הרכב ותקף אותו בכך שדחף אותו, מה שהביא למעצרו.

עוד נכתב בכתב האישום שלאחר שנאזק בעודו עצור, הנהג המשיך לתקוף את השוטר בכך שנגח בראשו כשעל ראשו קסדה תוך שהוא מאיים עליו "אתה תשלם על הכל". כתב האישום הוגש נגדו בגין עבירות של הפרעת שוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר.

בית משפט השלום תל אביב. נתי שוחט, פלאש 90
בית משפט השלום תל אביב/פלאש 90, נתי שוחט

במהלך החקירה הנגדית של השוטר, שהגיע כעד תביעה לדיון בבית המשפט והשיב לשאלות של עו"ד אבישג כהן שייצגה את הנהג הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, התברר ממצלמות הגוף של השוטר שהוא למעשה הצמיד לעבר הנהג גז פלפל ועצר אותו תוך שימוש בכוח לאחר שהחשוד אמר הערות שונות לאורך העיכוב על כך שהוא ממהר להמשיך בדרכו מבלי שדחף אותו. השוטר טען בדיון שאותן הערות היו לשיטתו איומים שהופנו כלפיו.

עוד עלה במהלך עדותו, שבזמן שהנהג נאזק על ידיו, השוטר קילל אותו ואמר "בן זונה". "תוך כדי כל הלהט והעניינים, אני זוכר שאמרתי לו משפט לא יפה", אמר השוטר בעדותו בבית המשפט. "קיללתי אותו, זאת אומרת מתוך עצבים. אני לא רובוט, אני בן אדם. מצטער אם נפגעת".

כמו כן בבית המשפט עלו ביטויים נוספים להתנהגות לא תקינה של השוטר. כך למשל הוא הורה על הורדת הקטנוע מהכביש למרות שלא נמצאו בו ליקויים. בנוסף הוא סירב להזדהות בפני הנהג כשהוא ביקש זאת ממנו ולקח ממנו למרות שזה לא נחשד בעבירת תנועה שמקנה לו את הסמכות לבצע זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות משטרת ישראל כנגד עבירות תנועה, 3 במרץ 2024. דוברות משטרת ישראל
משטרת ישראל מורידים רכב מהכביש/דוברות משטרת ישראל

"המעצר הזה שאתה הצהרת אותו היה מעצר לא חוקי", טענה במהלך הדיון עו"ד אבישג כהן שמייצגת את הנהג הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית. "אני אומרת לך שלאור כל ההתנהלות הזו שלך, בשלב הזה כל האינטראקציה שלך מולו היא לא חוקית. העיכוב שלך מהרגע שאתה מסרת לו את הדו"ח ועד השלב שבו המעצר הזה הוכרז, שלילת החירות שלו בשטח היא לא חוקית, לא הייתה לך סיבה להכריז על הורדת הרכב, לא הייתה סיבה אמיתי שבה אתה תסלים את האירוע הזה".

עו"ד אבישג כהן שייצגה את הנהג מטעם הסניגוריה הציבורית: "נהג נורמטיבי מצא עצמו עצור שעות ארוכות רק בגלל ויכוח עם שוטר על עבירת תנועה. לאחר ניהול הוכחות, גם שוטר התנועה וגם התביעה המשטרתית הבינו שנגרם עוול לאזרח ושלא היה מקום להגשת כתב אישום. יש לציין את אומץ ליבו של שוטר התנועה, שלא התבייש להתנצל על בפני הנהג על התנהגותו באירוע. אנו מקווים שהמשטרה תפיק את הלקחים מהמקרה כדי שאזרחים נורמטיבים לא ימצאו את עצמם עצורים ומנהלים הליכי סרק".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת ההליך המשפטי, ולאחר שנשמעו המלצות והערות בית המשפט לגבי נסיבות האירוע, התנהלות המעורבים והעדות שנשמעה, ערכה המאשימה חשיבה מחודשת והחליטה לחזור מכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully