וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליי הורה לסגור את סוכנות הידיעות של ארגנטינה: "מכה לדמוקרטיה"

5.3.2024 / 12:30

במסגרת מלחמתו במנגוני המדינה, הנשיא הליברטריאני רוצה לחסל את גוף התקשורת הקיים כבר 85 שנה, בטענה שהוא "שופר" של האופוזיציה השמאלית. עובדי הסוכנות, שבינתיים מושבתת, ואיגודי עיתונאים רואים בכך מתקפה על חופש העיתונות והדמוקרטיה

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בפתיחת מושב הקונגרס, 1 במרץ 2024. רויטרס
מוביל קיצוצי עתק בממשלה. מיליי/רויטרס

עובדי סוכנות הידיעות הממלכתית הארגנטינאית Telam מצאו אתמול (שני) את דלתות המוסד בן השנים 80 חסומות ביום שני, ונאמר להם לשבות למשך שבוע לפחות, לאחר שהנשיא הליברטריאני חאבייר מיליי הודיע כי יסגור את הסוכנות.

אתר האינטרנט של הסוכנות נחסם - עם הודיעה שלפיה הוא נותק לצורך תיקונים - והעובדים הוצאו לחופה לשבעה ימים, כך עולה ממזכר פנימי ששותף עם רויטרס. המשטרה התפרסה מחוץ למשרדים ולא אפשרה לאנשים להיכנס.

העימות ממחיש את הקמפיין של מיליי נגד מגוון מוסדות ציבור, שלדבריו אינם יעילים, יקרים מדי או מושחתים. לדבריו, Telam היא שופר תעמולה של האופוזיציה הפרוניסטית מהשמאל.

הכלכלן והפרשן לשעבר, שזכה בניצחון מפתיע בבחירות בשנה שעברה, ירש משבר כלכלי חריף והוא הכריז על צעדי צנע נוקשים כדי לרסן את האינפלציה שהגיע ל-250%, לשקם את רזרבות המטבע המתרוקנות ולהפוך גירעון תקציבי עמוק.

ממשלתו טוענת שזה כולל את הצורך לקבל החלטות קשות כדי לקצץ בעלויות ולקצץ בגודל המדינה. אך עובדים ופוליטיקאים מהאופוזיציה אמרו כי ניסיונו לסגור את הסוכנות, שהוקמה ב-1945 ומעסיקה קרוב ל-800 עובדים, הוא מתקפה על העיתונות. "זו מכה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי ולכן אנחנו הולכים להגן עליה", נמסר מאיגוד העיתונאים של בואנוס איירס.

עובדי סוכנות הידיעות הרשמית של ארגנטינה מפגינים נגד הכוונה לסגור אותה, בואנוס איירס, 4 במרץ 2024. רויטרס
עובדי סוכנות הידיעות מפגינים במחאה על סגירתה, אתמול/רויטרס
שוטרים מחוץ למשרדי סוכנות הידיעות הרשמית של ארגנטינה בבואנוס איירס, 4 במרץ 2024. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרדי הסוכנות הסגורים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully