וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור עם מוגבלות נפשית ספג מכות קשות בתא המעצר - ביהמ"ש התעקש להותירו במעצר

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 15:10

נתן גליק נעצר בחשד להצתה. למרות חוות דעת פסיכיאטריות שהוגשו לבית המשפט, המשטרה התעקשה שלא לשחררו לחלופת מעצר. אמש הוא ספג מכות קשות בתא המעצר. שב"ס בתגובה: "העצור נחבל כתוצאה מקטטה, לוחמי שב"ס ימשיכו לפעול למען מיצוי הדין כנגד המעורבים בהפרת הסדר"

בווידאו: מציאת פלאפון בפעילות מודיעין של שב"ס/שב"ס
נתן גליק לאחר שהוכה במאסר. ללא, אתר רשמי
נתן גליק לאחר שהוכה במאסר/אתר רשמי, ללא

נתן גליק, עצור הסובל ממוגבלות נפשית הוכה אמש (שני) בתא המאסר בירושלים, זאת לאחר שהמשטרה התעקשה להותיר אותו במאסר ולא לשחררו לחלופת מעצר שתואמת אנשים עם מוגבלות. בנוסף מצבו לא שונה גם לאחר שהוצגה בפני בית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית שקובעת שלא נשקפת ממנו מסוכנות.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ירון מינטקביץ שקיבל את ערר המשטרה סירב לשחרר את גליק לחלופת מעצר אצל עמותת אור לעצור למרות שאלו הגיעו לדיון בבית המשפט השלום בירושלים והסכימו לקבל עליו את האחריות. מינטקביץ כתב בהחלטתו: "מצבו הנפשי של העצור אף משליך על מסוכנתו ומעצים אותה". זאת נכתב למרות שיש חוות דעת פסיכיאטרית שקובעת אחרת לחלוטין.

גליק נעצר בסוף חודש פברואר לאחר שניסה להצית את החנות שבה עבד אביו. הוא זוהה בסרטון מצלמות אבטחה וזמן קצר לאחר מכן נעצר, נחקר ומסר גרסה לפי, בגדול קשר עצמו למיוחס לו.
אמש גליק הוכה בתא המאסר. הסיבות למכות שהוא ספג נתונות במחלוקת. בעוד שאחד מבני משפחתו הקרובה אמר בשיחה עם וואלה! כי סוהר היכה אותו, גורמים בשב"ס הסבירו כי הוא היה מעורב בקטטה עם אסירים וכי ברור לחלוטין שבשל מצבו הנפשי הדבר הזה התפתח עד לכדי קטטה רצינית.

נתן גליק לאחר שהוכה במאסר. ללא, אתר רשמי
נתן גליק לאחר שהוכה במאסר/אתר רשמי, ללא

אמש נערך דיון נוסף בהארכת מעצרו של גליק בבית המשפט השלום בירושלים. השופט גד ארנברג כתב בהחלטתו: "קודם לכניסה לגופו של עניין וכפי שצוין בפרוטוקול על פניו של המשיב כתמים משמעותיים של שטפי דם כאשר המשיב טוען שהם נובעים ממכות שקיבל מהסוהרים".

"מדובר במשיב בעל מחלת נפש בעברו", אמר השופט ארנברג. "לפיכך, אני מורה כי הפרוטוקול וכן צילום שייעשה מיד עם סיום הליך זה של פניו של המשיב יועברו ליחידה סוהרת והן למפקד בית מעצר ירושלים על מנת שייבדקו טענותיו של המשיב".

נתן גליק לאחר שהוכה במאסר. ללא, אתר רשמי
נתן גליק לאחר שהוכה במאסר/אתר רשמי, ללא

בוואלה! פנו למשטרה כדי להבין מדוע היא מתעקשת על מעצרו של אדם עם מחלה נפשית, אבל זו בחרה להגיב באופן הבא, תוך כדי התעלמות מהמחלה ומחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו שקבעה שהוא לא מסוכן.

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח אודות מקרה חמור של הצתת חנות הנמצאת מתחת לבניין מגורים, פתחה המשטרה בחקירה במסגרתה בוצעו כלל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת לרבות איסוף ראיות, גביית עדויות, סריקות אחר המעורבים ומעצר החשוד בהצתה".

"מעצרו הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום וביום חמישי האחרון בימ"ש החליט לשחררו בתנאים מגבילים, אולם לאור מסוכנתו הממשית של החשוד, הוחלט להגיש ערר", מסרו במשטרה.

נתן גליק לאחר שהוכה במאסר. ללא, אתר רשמי
נתן גליק לאחר שהוכה במאסר/אתר רשמי, ללא

בימ"ש המחוזי נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד כאשר השופט ציין בהחלטתו כי נשקפת ממנו מסוכנות גבוהה. "עם סיום החקירה הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע לקראת כתב אישום על ידי הפרקליטות. פרוטוקול בית המשפט הועבר לעיון הגורמים הרלוונטיים".

משירות בתי הסוהר נמסר: "בניגוד לנטען העצור נחבל כתוצאה מקטטה עם עצור אחר. כוח לוחמי שירות בתי הסוהר הפריד בין המעורבים והעבירם לבדיקה רפואית. לוחמי שירות בתי הסוהר ימשיכו לפעול למען משמורת בטוחה ומיצוי הדין כנגד המעורבים בהפרת הסדר"

תגובת הרשות השופטת: "החלטת השופט מדברת בעד עצמה. מדובר בהחלטת מעצר ימים של חשוד בעבירה של הצתת חנות הנמצאת בתוך בניין מגורים. לאחר שבית המשפט עיין בחומרי חקירה וכן בחומר הנוגע למצבו הנפשי של המשיב, קבע השופט כי קיימת מסוכנות לציבור והאריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. אתמול הוגשה הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום בעניינו ובית משפט השלום החליט על הארכת המעצר עד מחר בשעה 11:00".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully