וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מזהירים: "הפוטנציאל בהר הבית הרה אסון. חמאס דוחף לשלב השני של המלחמה"

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 9:44

רה"מ יכנס היום דיון היערכות לקראת רמדאן בו יידרש להכריע בעניין ההגבלות בהר הבית. בן גביר דורש להגביל מתפללים מוסלמים ישראלים, בצה"ל ובשב"כ מתנגדים וחוששים שהדבר ייפתח חזית ביטחונית נוספת ויגרום לאיבוד שליטה תחת בן גביר: "אין למערכת הביטחון יד על הברז"

בווידאו: בן גביר בזירת הפיגוע: "הפיגוע מוכיח עוד פעם את התפיסה שחלוקת נשק מצילה חיים"/צילום: אבי רוקח

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (שלישי) דיון היערכות לקראת רמדאן, ובמרכזו ההגבלות על התפילות בהר הבית. בדיון, בו צפויים להשתתף שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי וראשי מערכת הביטחון, נתניהו יידרש להכריע איזה היקף של הגבלות יוטלו על תפילות מוסלמים בהר הבית במהלך רמדאן, ברקע מחלוקת קשה בין בן גביר, המשטרה ומערכת הביטחון.

בן גביר דורש להטיל הגבלות חמורות גם על מתפללים ערביים אזרחי ישראל, וגם במשטרה מעוניינים להגביל את הכניסה שלהם ושל תושבי מזרח ירושלים להר הבית לפי קריטריונים של כמות וגיל המתפללים, אך במגבלות פחות מחמירות מאלו של בן גביר. בשב"כ ובצה"ל, לעומת זאת, מתנגדים להטלת מגבלות על תפילות של ערביי ישראל אלא מצרכי קיבולת בהר הבית, ומזהירים מהתלקחות של מהומות ברמדאן, שיובילו לפתיחת חזית ביטחונית נוספת שתחייב הסטה של כוחות לוחמים מעזה והצפון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ייאלץ להכריע בסוגייה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

במערכת הביטחון מזהים שחמאס דוחף להפוך את רמדאן לשלב השני של מלחמת 7 באוקטובר, ושרי קבינט המלחמה מזהירים ש"הפוטנציאל בהר הבית הרה אסון", ומודאגים במיוחד מאיבוד השליטה - תחת סמכותו של בן גביר. שרשרת הפיקוד בהר הבית עוברת דרך מפקד מחוז ירושלים - מפכ"ל המשטרה - השר וראש הממשלה, וצה"ל, הרמטכ"ל, ושר הביטחון לא מעורבים בקבלת ההחלטות. "אין למערכת הביטחון יד על הברז בהר הבית. שב"כ מעורב אבל לא מספיק, ושר הביטחון והרמטכ"ל לא חלק מהתהליך", אמר גורם ביטחוני.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
חמאס דוחף להפוך את רמדאן לשלב השני של המלחמה. הר הבית/רויטרס

במקביל, בשבועות האחרונים פורסם ב"הארץ" כי נציגי שב"כ והמל"ל הפסיקו להגיע להערכות מצב אצל בן גביר ברקע הדלפות נמשכות. אתמול התקיימה ישיבה משותפת של מפכ"ל המשטרה, הרמטכ"ל, וראש שב"כ, מה שמעיד על ניסיון להגביר את התיאום לקראת ההתייעצות אצל רה"מ היום ולעקוף את המתיחויות מול השר לביטחון לאומי. גורם בקבינט המלחמה אמר כי בניגוד לפרסומים, האפשרות להפקיע את הסמכויות על הר הבית מבן גביר ולהעבירן לקבינט המלחמה לא עלתה לדיון, והעריך כי לאור ההתנגדות הנחרצת של בן גביר, נתניהו יימנע מיצירת משבר פוליטי עמו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully