וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בכיר בארגון שמאל הגיש תביעה לפיצויים בגין פגיעה בזכויות עובד

5.3.2024 / 6:10

תושב מזרח ירושלים עבד כמנכ"ל ארגון "לוחמים לשלום" בצד הפלסטיני והיה אחראי על התיאום בין הצדדים. העובד השתכר בשכר מינימום לעומת מקבילו הישראלי שהרוויח פי שלושה ממנו. כעת, הגיש תביעה למעלה ממיליון ש"ח. "התובע לא זכה לתנאי עבודה מינימליים", נכתב בכתב התביעה

יהונתן גפן שבועיים לפני מותו, מצטלם לטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני, לקטע בו מבצעים אפרת גוש ואלי מגן את הקלאסיקה שכתב "מקום לדאגה". גפן מצטרף ומקריא את השיר "היונה הלבנה כבר זקנה"/באדיבות תנועת לוחמים לשלום, טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני

סכסוך חריף בצמרת ארגון "לוחמים לשלום" שהתנהל עד לאחרונה מתחת לרדאר רואה אור בימים האחרונים, לאחר שהוגשה תביעה לפיצויים בסך של כמיליון ו-400 אלף שקלים מצד בכיר לשעבר בארגון נגד ההנהלה, בגין פגיעה בזכויות עובד והפרת חוק שכר שווה לעובד לפי חוק שוויון הזדמנויות.

התובע, מוחמד עווידה, ערבי תושב מזרח ירושלים כיהן בין השנים 2020-2007 כמנכ"ל הארגון מהצד הפלסטיני, לטענתו, היה אחד מהמובילים של הארגון והקדיש את חייו במשך השנים "לקונספט של הנתבעת של שלום ואחווה, תרבות זהות ופיוס ואת רעיונותיו על מנת שתמריא ללא יום וללא לילה".

מהעבר השני, הנתבעת, ארגון השמאל "לוחמים לשלום" מתואר כגוף הפועל לקידום "פעיליות משותפות בין יהודים וערבים שנועדו לקדם שלום ופיוס, היבטי זהות תרבות והידברות בין העמים", בין היתר באמצעות קיום תהלוכות, הפגנות, סיורים ועוד.

לוחמים לשלום. קסטרו, TPS
לוחמים לשלום/TPS, קסטרו

לטענת עווידה, שכרו החודשי הסתכם ב-3,500 שקלים, מתחת לשכר מינימום.לעומת המנכ"ל הישראלי של הארגון שהשתכר בסכום העומד על 15,000 אלף שקלים. עוד טוען עווידה כי אולץ להוציא חשבוניות פיקטיביות ופוטר ללא התראה מוקדמת בעודו מצוי בחופשת מחלה. לטענת עו"ד רועי גיא גרין שמייצג אותו, התביעה "נועדה להביא לצדק היסטורי כלפיו לאחר 13 שנות פעילות ללא לאות ותרומה יותר ממי שהשתלטו על הנתבעת לאחר שהצליחה בפעילותיה במילונים, עניין שבא עם הדחה, אפליה ופגיעה אישית".

עוד נטען בכתב התביעה, כי אחד המניעים לפיטוריו היו "אי סדרים כספיים שגילה ובירר התובע עובר להדחתו ללא שימוע וללא הליך, בצוותא חדא על ידי המנכ"ל הישראלי. התובע לא זכה לתשלום עבור שעות נוספות או לתנאי עבודה מינימליים, כפי שזכו מקביליו הישראלים או אפילו עובדים ישראלים שזכו למשרדים ותנאים מפנקים" לשון התביעה.

מארגון לוחמים לשלום נמסר: "תנועת לוחמים לשלום היא תנועה שעובדת בשותפות מלאה בין ישראלים לפלסטיניים, גם בימים קשים כאלו וגם בימי שגרה ואנחנו מצרים על ניסיון לפגוע בפעילות המשותפות.
לא ידועה לנו כלל הגשת תביעה שכזאת וכמובן שאנחנו לא יכולים להתייחס לתביעה שככל הידוע לנו לא הוגשה. אם יש מי שמתכוון להגיש תביעה כזו וליידע אותנו על כך דרך אמצעי התקשורת, יש בכך להצביע על המניעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully