וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטת בביהמ"ש בצפון מתחה ביקורת על המשטרה שהביאה עצור לדיון

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 18:12

חשוד בעבירות של חבלה במזיד ברכב הובא לדיון בבית המשפט בחיפה, לאחר ששהה לילה במעצר ונאלץ לדבריו לישון על הרצפה בשל מחסור במיטות. השופטת שחררה אותו וכתבה שהמשטרה יכלה לשחררו ובכך להקל על העומסים: "התנאים יכלו להיקבע על ידי קצין משטרתי ולחסוך זמן שיפוטי"

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת. 27 בספטמבר 2023/פול 12

שופטת בעכו מתחה ביקורת אתמול על המשטרה בתום דיון בעניינו של שאכר עראבי, בן 26 מכפר מנדא, ששוטרי משגב עצרו בחשד לעבירות של חבלה במזיד ברכב והיזק לרכוש במזיד - על כך שהיא ממשיכה להביא עצורים לבית המשפט, למרות העומס. עראבי העביר את הלילה בבית המעצר קישון ולדבריו נאלץ לישון על הרצפה בשל מחסור במיטות, ובכך נתנו לו מזרון ואמרו לו: "תסתדר".

בבוקר הדיון בבית המשפט, המשטרה ביקשה את הארכת מעצרו בארבעה ימים ובמענה לשאלת עו"ד נאג'י עאמר, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, שתמה "למה הובא לביהמ"ש ולא שוחרר ע"י קצין?", ענה נציג המשטרה רס"ב סג'יע שיבל "כי הוחלט להביא אותו". סגנית נשיאת בית משפט במחוז חיפה, השופטת אביגיל זכריה, השתכנעה בקיומו של חשד סביר שעראבי עבר את העבירות המיוחסות לו ושהוא אף קושר את עצמו לעניין של גרימת הנזק, תוף שציין כי "מדובר ברכב שלו עצמו".

בית משפט השלום, עכו. ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
בית משפט השלום, עכו. ינואר 2014/אדריאן הרבשטיין

אופי העבירה, היעדר עבר פלילי ופעולות החקירה, השופטת זכריה לא השתכנעה בקיומה של עילת מעצר המחייבת את המשך החזקתו מאחורי סורג ובריח, וקבעה שניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של חלופת מעצר וקביעת תנאים מתאימים. לבסוף שיחררה אותו בתנאי שיחתום על התחייבות של 3,000 ש"ח, כי יתייצב בכל עת שיידרש לחקירה בתיק הזה.

"בית המשפט אינו צריך להכביר דברים אודות העומסים המוטלים הן על משטרת ישראל, הן על בית המשפט והן על מתקני הכליאה ויום זה מהווה דוגמה לכך", ציינה סגנית הנשיאה טרם חתימה על פרוטוקול הדיון. הוסיפה וציינה כי, "מצופה שגם בהיעדר הוראת חיקוק מפורשת, במצבי החירום השונים בעת האחרונה, ישקול הקצין האחראי את הצורך בהבאת עצורים בנושאים מסוג זה לבית המשפט".

עוד כתבה בהחלטתה, "התנאים שנקבעו בהחלטת השחרור יכלו להיקבע בנקל על ידי קצין ולחסוך זמן שיפוטי, משאבי ציבור לרבות ייצוג על ידי הסניגוריה הציבורית ופגיעה שאפשר ויכלה להיחסך כליל בחירות החשוד וזאת מבלי לגרוע מעצם קיומו של חשד סביר". עוד הוסיפה, "אצפה כי טוען המעצרים יעביר את רוח הדברים ולא רק את ההחלטה עצמה לידיעת הגורמים הרלבנטיים לטובת הליכים עתידיים". המשטרה לא ערערה על השחרור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, הרי שהיא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים בהתאם". תגובה רשמית משירות בתי הסוהר טרם התקבלה. גורם בשב"ס ביקש לציין כי מאז תחילת המלחמה נוספו 6,000 כלואים למתקני בתי הסוהר שלא היו מרווחים עוד קודם לכן.

"מצפים מהמשטרה לשחרר כשבן אדם רב עם אשתו, ובהתקף זעם לא בפעם הראשונה לוקח את האוטו המשותף שלהם, מתנגש בקיר, לוקח מעדר ושובר את שמשת הרכב, זורק את הטלפון שלו ומטיח אותו ברצפה", תמה גורם שמכיר את האירוע, "וזאת כשהמשטרה רגישה לאירועים של אלימות ואיומים כאלה ואחרים על נשים". הסנגור אמר בתגובה לדברים, "דבר מזה לא עלה בבית המשפט. עובדה שהמשטרה לא ביקשה את עיכוב השחרור. עובדה שלא ערערה. עובדה שלא ביקשה צו הרחקה מאשתו. עובדה שהשופטת לא הורתה כך".

ובינתיים, באותו בית משפט שלום בעכו, הגישה היום שלוחת התביעות גליל צפון של המשטרה כתב אישום כנגד תושב דיר אל אסד בן 51 בגין אירוע תקיפה של אשתו בו על פי האישום סטר לה, משך בשערותיה והכה בגבה. עוד כתב אישום הגישה שלוחת התביעות כנגד תושב כרמיאל בן 30 בגין תקיפת אשתו במהלכה שבר לה את האף. כתב אישום נוסף הגישה היום השלוחה כנגד צעיר בן 20 מאעבלין, המואשם כי הכה את אחותו בראשה באמצעות רמקול ובאמצעות כבל, הכל בגלל שהשתמשה בטלפון חכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully