וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון עלייה להר הבית בעתירה נגד המשטרה: "נמקו למה לא יוצבו מגנומטרים ברמדאן"

"בני הר מוריה" הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לנמק מדוע לא יוצבו מגנומטרים בכניסה המיועדת למתפללים המוסלמים. "השאלה לא אם תומכי חמאס ינסו להוציא פיגוע בהר הבית אלא מתי", נכתב בעתירה. המשטרה: "הסדרי הביטחון בהר הבית נקבעים משיקולים מקצועיים בהתאם להערכות מצב"

בווידאו: המפכ"ל קובי שבתאי מגיע להר הבית/ארנון סגל

ארגון "בני הר המוריה", אחד מארגוני העלייה היהודית להר הבית עתר לבג"ץ נגד המשטרה והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בדרישה לנמק מדוע לא יוצבו מגנומטרים בכניסות להר הבית במהלך חודש הרמדאן לבידוק המתפללים המוסלמים ומדוע הצבת מגנומטרים לעולים יהודים ותיירים, כפי הנוהל הקיים, אינה נחשבת כאפלייה על רקע גזעני.

בעתירה לבקשת מתן צו על תנאי וצו ביניים לדיון דחוף, טוען עו"ד ברוך בן יוסף שמייצג את העותרים: "העותרת תטען שאחרי האירוע של שבת, שמיני עצרת, בו נהרגו כ- 1,200 אזרחים וחיילים ונפצעו אלפים ונחטפו מאות, התברר שהמומחים לענייני בטחון מדינת ישראל אינם מבינים דבר או חצי דבר בתחום הביטחון. השאלה איננה אם המוסלמים, תומכי חמאס ינסו להוציא פיגוע בהר הבית אלא מתי".

עוד נכתב בעתירה: "אם מוסלמי תומך חמאס יגיע להר הבית עם נשק חם או אפילו נשק קר בהיעדר מגנומטרים בכניסות להר הבית, הוא עלול ועשוי להצליח במזימתו לרצוח או לפצוע שוטרים ו/או אזרחים ו/או תיירים לא מוסלמים".

דגל של גדודי אל קסאם, חמאס, הר הבית, 14 באפריל 2023. רויטרס
"השאלה איננה אם תומכי חמאס ינסו להוציא פיגוע בהר הבית אלא מתי". דגל של גדודי אל קאסם בהר הבית/רויטרס

לפני הגשת העתירה, עו"ד בן יוסף טען שפנה לשר בן גביר בסוגיה אך זה לא הגיב עד כה. במקביל, סגנית יועמ"ש מחוז ירושלים במשטרה הבהירה לעותרים כי "הסדרי הביטחון על כלל שערי הר הבית נקבעים משיקולים מקצועיים על פי הערכה עדכנית מעת לעת ועל סמך הניסיון המצטבר בנושא". עוד מסרה בתגובה היועמ"שית כי "כללי הביקור בהר הבית נקבעו על ידי הדרג המדיני ומיושמים בשטח על ידי משטרת ישראל".

כזכור, ב-2017 פרצו מהומות במזרח ירושלים, ביו"ש ובגבול רצועת עזה על רקע ההחלטה של רה"מ נתניהו להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית, בשל פיגוע הירי שגבה את חייהם של שני שוטרים. בעקבות המהומות שהובילו לפציעת מאות פלסטינים וערביי ישראל והלחץ הבינלאומי שהופעל על ישראל - רה"מ נתניהו החליט לחזור בו מההחלטה ולהסיר את גלאיי המתכות והמגנומטרים - לחץ שנחשב להצלחה מסחררת בעקבות ההתפרעויות האלימות.

מארגון בני הר המוריה נמסר: "הר הבית הוא שורש המלחמה. לחמאס ולכל ארגוני הטרור יש מטרה אחת 'הר הבית'. עצוב שהמשטרה ממשיכה את הקונספציה של ה-6 באוקטובר במקום להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית. תחשבו לעצמכם "למה הערבים מפחדים לעבור במגנומטר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הר הבית. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
הר הבית/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

ברוך מרזל, מיוזמי העתירה: "אנחנו מקווים שאחרי הטבח בדרום, ממשלת ישראל והמשטרה יבינו שאסור להתפשר יותר על ביטחון תושבי ירושלים. הצבת מגנומטרים קיימת אצל היהודים אז למה לא לשים בשערים שמחבלים יכולים לחדור דרכם. כולנו זוכרים שהשר לביטחון לאומי הגיש עתירה בנושא וטען שזה שאין מגנומטרים זו הפקרות ביטחונית ואפליה בהר הבית נגד יהודים".

ממשטרת ישראל נמסר:
"המשטרה פועלת במהלך השנה לשמירת הביטחון והסדר באמצעות מגוון כוחות שיטור ואמצעים בעיר העתיקה בירושלים. בהר הבית מתקיימות בכל עת תפילות של מוסלמים לצד ביקורים של תיירים וישראלים בשעות וימי הביקור, בהתאם לנוהג הקיים והכללים שקבע הדרג המדיני ויושמו בשטח על ידי המשטרה".

עוד נמסר בתגובה: "הסדרי הביטחון בהר הבית נקבעים משיקולים מבצעיים ומקצועיים בהתאם להערכות מצב. מטבע הדברים לא נפרט אודות אמצעים, פריסה ופעילות מבצעית באזור, אולם נדגיש שהמשטרה מבצעת באזור בידוק בטחוני ופעילות משטרתית מוגברת, זאת לצד פעילות מגיבה ויזומה לסיכול איומים שונים, ולשמירה על בטחונם של כל התושבים והמבקרים בעיר העתיקה".

מלשכת השר לביטחון לאומי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully