וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנים של התבססות על נתונים שגויים: שב"כ לא עדכן את מספר המחבלים מ-2018

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 0:12

בדיון בקבינט על הקפאת כספים לרשות הפלסטינית התברר: ב-6 השנים האחרונות הציגו גופי הביטחון, ובראשם שב"כ, אותה חוות דעת לגבי התשלומים שמעבירה רמאללה למשפחות המחבלים. בחינה מחדש של הנתונים העלתה כי יש מקום להקפיא לפחות עוד 20 מיליון שקלים

צה"ל חושף תיעוד מרגעי חילוץ החטופים במהלך המבצע ברפיח/דובר צה"ל

בדיון בישיבת הקבינט שעסק באישור סכום ההקפאה השנתי לרשות הפלסטינית עלה כי חוות הדעת שהציגו שב"כ וגופי ביטחון נוספים (ובהם מט"ל - המטה ללוחמה כלכלית) ב-6 השנים האחרונות אודות התשלומים שרש"פ משלמת למשפחות אסירים בטחוניים ומחבלים - נותרה זהה. זאת, כשההחלטה על גובה ההקפאה צריכה להתקבל בכל תחילת שנה. בהתאם לכך, גם מספר המחבלים שעליהם דיווחו גופי הביטחון נשאר אותו מספר לאורך השנים. כך לפי מקור שנכח בישיבה.

הדברים מתגלים על רקע דרישתו של שר האוצר סמוטריץ להגדיל את קיזוז הכספים מהפלסטינים, וטענתו כי החישוב של הכספים שקוזזו שגוי, לצד הצבת אולטימטום כי אם לא יציגו לו את מנגנון החישוב - ההעברה לא תאושר.

כלא רמון מתחם נפחא- אסירים בטחונים 11/01/2017. ראובן קסטרו
אסיר ביטחוני בכלא נפחא, ב-2017/ראובן קסטרו

בעקבות עיבוד הנתונים מחדש באחד הסעיפים, עלה כי יש מקום להקפיא עוד 20 מיליון שקלים לפחות - ולדברי גורמים המעורים בפרטים מדובר בכמות לא מבוטלת של משפחות אסירים ו"שהידים" שנכנסו לרשימה. כעת במערכת הביטחון עוסקים בבחינה מחודשת של סעיפים נוספים כדי לבחון אם יש מקום בהגדלה נוספת של ההקפאה.

משירות הביטחון הכללי לא נמסרה תגובה. מהמטה ללוחמה כלכלית במשרד הביטחון טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully